vertina tabligh

چرا نقاشی ساختمان؟

چرا نقاشی ساختمان؟

تاریخچه نقاشی ساختمان در ایران

در کشورمان از زمانی که شهرهای جدیدی ایجاد شده و در آنها سازه هایی به شکل ساختمان های اروپایی ایجادشده، مرسوم گردید. البته ابتدا تنها افراد سلطنتی، فضاهای زندگی خودشان را می‌توانستند نقاشی کنند چون رنگ‌های به کاررفته در نقاشی ازاروپا فرستاده میشد و درایران نبود. به خاطر همین هزینه‌ی نقاشی خیلی بالا بود و هر کسی قادر نبود به خاطر هزینه آن ساختمان خود را نقاشی کند اما رفته رفته و با ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه های ایجاد رنگ نقاشی در کشور، افراد بیشتری توانایی انجام این کار را پیدا کردند.

موارد مهمی که باید در نقاشی خانه ها رعایت شود :

ارزش در یک هنر یکی از مهمترین فاکتورهایی است که نتیجه موفق را مشخص می‌کند، حتی خیلی بیشتر از گزینش رنگ. اگر احساس می کنید رنگ کردن ساختمان از علم شما خارج است یا اگر وقت آن را ندارید که خودتان نقاشی ساختمان را انجام دهید می توانید به دنبال یک شرکت متخصص و کارشناس باشید.

شرکت هایی با داشتن کادری حرفه ای و متخصص، خدمات عالی را ارائه می‌دهند که قادرهستند به شما کمک کنند کار را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت انجام دهید. به آنها بگویید که شما چه چیزی نیاز دارید ، و آنها این خواسته شما را بدون وقف انجام میدهند.

نکاتی برای نقاشی در طراحی داخلی ساختمان :

انتخاب رنگ از اهمیت بسیار بالای فیزیولوژیکی  برخوردار است.

انتخاب کردن  رنگهای گرم خنثی – قبل از شروع به رنگ آمیزی در طراحی داخلی ورنگ ساختمان،در رابطه با کارتصمیم بگیرید. رنگ های خنثی به کسی که در آن خانه زندگی میکند و یا سایر افراد کمک می کند تا احساس آرامش پیدا کند. رنگ های خنثی مانند بژ ، خاکستری ، طلایی ، برنزه یا خاکستری – یا ترکیبی از خاکستری و بژ

هر اتاق را به طور مناسب اولویت بندی کنید – وقتی یک اتاق کوچک به طورمناسب رنگ آمیزی می‌شود، فضای اتاق بزرگتر به نظر می رسد. استفاده از رنگ گرمتر و تیره تر در یک اتاق بزرگ باعث می شود تا با ایجاد “احساس دنج”  ولی آن کوچکتر به نظر برسد. شما می توانید تأثیر نور طبیعی و مصنوعی را روی یک رنگ آمیزی مشاهده کنید تا مشخص شود کدام رنگ مناسب تر هستند.

نقاشی

نکاتی برای نقاشی در طراحی خارجی ساختمان :

اولین نمایی که مردم در مورد ساختمان شما مشاهده میکنند ظاهر خارجی ساختمان است. یک خانه ساخته شده از آجر ممکن است نیازی به نقاشی تازه نداشته باشد. استفاده از رنگ‌های زیاد در نمای بیرونی ساختمان امکان دارد موجب حواس پرتی شود وساختمان درست دیده نشود.

در عوض باید از رنگ‌های خنثی که در پنج تا ده سال آتی روی کارهستند، استفاده شود، چون نقاشی خارجی بیشتر وقتی کهنه شود و یا ترک بخورد تغییر می کند. برای کسب یک نقاشی خارجی کامل با کیفیت ، بهتر است توسط متخصصان انجام شود.

به دلیل کمبود تجهیزات مورد نیاز مانند ابزار پاشیدن و نردبان. بهتر است که  نقاشی نمای خارجی ساختمان به متخصص بسپارید. یک متخصص به شما کمک می کند، رنگ هایی را که مناسب آن آب و هوا ومنطقه است، انتخاب کنید.

نقاشی

نکاتی برای انتخاب نوع رنگ :

  • گونه براق بودن و برجسته بودن رنگ انتخاب شده و نیزکیفیت و یا به راحتی تمیز کردن یک دیوار و یا یک بخشی که نقاشی می‌شود را تعیین می کند.
  • در اینجا گونه های متفاوتی از رنگ برای استفاده مناسب در بخش‌های مختلف ساختمان توضیح داده شده:
  • در بخش حمام ها نه تنها باید دیوارها ، بلکه سقف را نیز باید با رنگ روغنی نقاشی کرد.
  • از رنگ های نیمه براق  و روغنی باید در سرویس های بهداشتی که درصد رطوبت بالایی دارد بکار برد.
  • ترجیحاً از رنگ براق و روغنی برای یک دیوار پهن استفاده شود، زیرا ناهمواری های دیواررا پنهان می‌کند.
  • از رنگ نیمه براق و رنگ پلاستیک برای نقاشی درب  می‌توان استفاده کرد و برای تمیز کردن آسان و پاک کردن اثرات دست و آلودگیها بهتر است از رنگ روغنی که قابلیت پاک کردن دارد، استفاده نمود.

پیشنهاد تیم ورتینا :

مرحله اول – با توجه به در نظرگرفتن موقعیت مکانی و زمان و قدمت ساختمانتان و اینکه شما باید مطمئن شوید که چه نوع نقاشی ساختمان را می پسندید؟

مرحله دوم – معایب و مزایای کاری که قرار است انجام دهید. استفاده از چه نوع رنگی را همه جانبه درنظر بگیرید.

مرحله سوم – طرح های مختلف  را بررسی نموده و در مورد آنها تحقیق کنید.

مرحله چهارم – از یک مشاور با تجربه جهت ارائه مشاوره لازم کمک بگیرید و یک فایل گرافیکی متناسب با سلیقه خود ایجاد کنید .

مرحله آخر- در نتیجه با استفاده از متخصصین و کارشناس در زمینه کارخود را پیاده سازی و اجرا کنید  .

برای اجرای کار پیمانکار، تمرکز بر کیفیت، سطح خدمات، تعهد کارمندان، روش‌های نقاشی، تجربه، ارتباطات و رهبری را در نظر بگیرید.

تکنیک های نقاشی ساختمان :

سطوح آلوده و کثیف را قبل از شروع کار تمیز کنید – قبل از شروع کار سطوح روغنی یا کثیف شامل چربی و لکه پاک شود. نقاشی روی بخش‌های کثیف یا روغنی موجب می‌شود رنگ به راحتی کنده شود و چسبندگی رنگی که به تازگی انجام شده است، کمتر می‌شود. پاک کننده ها با استفاده از پد تمیزکننده به صورت دورانی انجام می‌شود.

رنگ ساختمان باید در امتداد لبه ها بچرخد تا به یک بافت ثابت برسد – بخش هایی که نزدیک به لبه ها هستند و با قلم مو انجام می‌شوند معمولاً در مقایسه با رنگ‌های اطراف بافت متفاوتی دارند.

چندین قوطی رنگ را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید – اگر احتیاج به استفاده از چندین قوطی رنگ باشد، شاید تفاوت کمی در رنگ هر نقاشی وجود داشته باشد، که شاید در زمان استفاده به چشم بیاید. در وسط کار، ممکن است نیاز به باز کردن یک قوطی جدید باشد، که ممکن است در نهایت با رنگ قبلی کمی متفاوت باشد.

برای اینکه این اتفاق نیافتد، قبل از شروع کار رنگ را در یک سطل بزرگ ترکیب کنید، تا درزمان شروع کار رنگ کم نیاید و رنگ ثابت درتمامی بخش های اتاق داشته باشد.

پارچه های نخی را به جای پلاستیک در کف محل رنگ قرار دهید – جدای از اینکه چقدر مواظب هستید، رنگ ها معمولاً هنگام نقاشی ساختمان می ریزند و کف ساختمان را کثیف می‌کنند. برنامه ریزی از قبل برای تمیز نگه داشتن کف محل نقاشی بسیار راحت‌تر از این است که بعد از کار بحران تمیز کردن  آنها از روی فرش یا کاشی ها را داشته باشید. برای جلوگیری از ریختن رنگ، پارچه های ضخیم یا نخی را به جای پارچه های پلاستیکی، در محل کارخود پهن کنید. زیراکه پارچه های پلاستیکی حرکت میکنند زیرا برای راه رفتن یا حتی قرار گرفتن نردبان روی آن لغزنده است.

دلایل نقاشی ساختمان شرکت شما:

چرا باید مکان کار و تجارتتان را نقاشی کنید ؟ پوشش تازه و نقاشی ساختمان تجاری مزایای بسیاری دارد.نقاشی محل کار شما میتواند تاثیرنامحسوس اما قدرتمندی در کارهای بازاریابی شما داشته باشد. با ایجاد جذابیت بیشتر در فروشگاه ، رستوران ، آپارتمان یا دفتر خود می توانید نگاه تازه ای از مشتری  برای شغل خود ایجاد کنید.شما می‌توانید از طریق رنگ کردن و طراحی جدید بر تاثیربرند خود  روی اشخاص تأثیر بگذارید.

  1. بالابردن رفت و آمد به محل کار شما از طریق نقاشی محل

همه ما راغب هستیم  به ساختمانی که به نظر آراسته و مدرن به نظر برسد جذب شویم. اگر به جذب مشتری به محل کار خودخود اعتماد کنید ، نمای بیرونی ساختمان شما اولین احساسی است که در پیاده روی ایجاد می کنید. رنگ داخلی باعث جذابیت بیشتر کسب و کار شما شده و مشتریان را تشویق میکند که بیشتر بمانند. در یک فضای خرده فروشی ، یک رنگ آمیزی جدید باعث جذابیت بیشتر فروشگاه شما برای رهگذران  می‌گردد.

  • برای بهبود محل کار خود با نقاشی محل کارتان

شما و همکارانتان وقت زیادی را در داخل محل کارمی‌گذرانید. نقاشی داخلی تجاری به همان اندازه که به تجارت کمک می کند به سود کارمندان نیز می باشد. یک محیط زیبا و راحت می تواند تأثیرات زیادی در رضایت از محل کار داشته باشد. یک نقاشی جدید می‌تواند فضای کار جذاب تری را برای کارمندان ایجاد کند. وقتی یک شرکت کمی به طراحی داخلی خود اهمیت دهد ، کارمندان بیشتر احساس می کنند  در یک محیط دوستانه وآرام کار می کنند.

  • نقاشی برای از بین بردن آسیب های رنگ قبلی

اگر مدتی از آخرین نقاشی مکان تجاری خود می گذرد، ممکن است اثراتی از آسیب به رنگ در سراسر ساختمان خود پیدا کنید. تراشیدن و برداشتن لایه ای از روی آن جذابیتی ندارد و تأثیرات خوبی بر روی تجارت شما ندارد. در حالی که رنگ خارجی عمر طولانی دارد و مقاوم در برابر آب و هوا است، اما هنوز هم به مراقبت نیاز دارد. رنگ های فضای باز به مرور زمان از بین میرود ترک می خورند.

  • همگام شدن با رقبا با نقاشی جدید ساختمان

اگر یکی از رقبای محلی شما کار نقاشی جدیدی داشته باشد، ممکن است برخی از مشتریان شما را جمع کند. اگر رقابت شما در حال گرم شدن است ، رنگ کردن می‌تواند یک استراتژی غیر منتظره برای جلب مشتریان باشد. وضعیت شما هر چه باشد ، یک کار رنگ آمیزی با کیفیت بالا به شما کمک می کند تا به مشتریان خود نشان دهید که بهتر هستید.

مزیت و عیب استفاده از رنگ آکریلیک یا روغنی :

رنگ روغنی به نداشتن بوی بد و زننده و به راحتی حل شدن در آب شناخته شده و از عیوب آن  نیز میتوان درخشنده نبودن به اندازه کافی ذکر کرد.

مزیت و عیب استفاده از رنگ رولکس :

از مزیت به کاربردن رنگ رولکس در نقاشی بنا می توان به داشتن دانه های نرم و لطیف تر یادآوری کرد و از عیوب به کارگیری آن برای نقاشی میتوان این مورد را بیان کرد که در حالتی که پس از نقاشی ساختمان با این رنگ مایل به استفاده از رنگ دیگری در منزل خود بودید ابتدا باید نقاشی قبلی را از روی دیوار های خود به طور کامل  پاک کنیم و سپس رنگ جدید  برای نقاشی جدید را استفاده نمایید.

مزیت و عیب استفاده از رنگ مولتی کالر :

مزیت به کارگیری رنگ مولتی کالررا می‌توان به تزئینی بودن آن، مورد استفاده به عنوان رنگ نهایی بودن آن، قابلیت شست و شوی نسبی و مقاومت در جذب گرد و خاک اشاره کرد. همچنین از معایب آن نیز می توان نیازبه تجدید پذیر بودن رنگ پس از چند سال اشاره کرد.

نقاشی

ویژگی ‌های رنگ نما ساختمان :

  • ماندگاری و دوام رنگ در مقابل رطوبت و نم  و باران و به طور کامل قابلیت شستشو
  • استقامت دربرابر نور خورشید و درجه دمای بالا ی رنگ
  • رنگ به صورت حلال در آب باشد.
  • عدم آتش گیری رنگ مورد استفاده شده.
  • رنگ مورد استفاده نقاشی جذب کننده گرد و خاک نباشد ( آنتی استاتیک ).

مزیت استفاده از برند ورتینا در اجرای نقاشی سازه موردنظرتان  :

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی واجرای فعالیت های عمرانی سازه است. که قادر به رائه خدمات زیر به شما مهندسین ، انبوه سازان و مصرف کنندگان گرامی می‌باشد.

  1. سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی
  2. طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز
  3. آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه
  4. زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی
  5. تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات
  6. اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد
  7. ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه
  8. به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری

–  پیشنهاد تیم ما به شما :

پیداکردن پیمانکار مناسب مهمترین و شاید سخت ترین بخش درهر پروژه بازسازی ساختمان باشد.

متشکریم که مطالب بالا را برای افزایش اطلاع خود از نقاشی ساختمان مطالعه کردید. یقینا خود شما میتوانید یک  تصمیم عالی و کاربردی  برای نقاشی سازه موردنظر خود داشته باشید.

ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید، ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنرما است .

شما اگر میخواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر میخواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید .

اگر افتخار دادید و مارا به عنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست میکنیم که به ما اعتماد کنید!

شماره تماس: 09-88288307-021

کلمات کلیدی : نقاشی ساختمان ،نقاشی، رنگ ، مولتی کالر،رنگ روغنی، رنگ آکریلیک ، رولکس