vertina tabligh

آشپزخانه انتقالی چیست ؟چه ویژگی‌هایی دارد؟

آشپزخانه انتقالی چیست ؟چه ویژگی‌هایی دارد؟

هدف طراحی آشپزخانه انتقالی ایجاد تعادل در راحتی سبک سنتی و تمیزی و براقی آشپزخانه معاصر است. کلمه انتقالی به قرار گرفتن در بین دو مرحله اشاره دارد. در مفهوم اصلی طراحی آشپزخانه، یعنی که سبک انتقالی عناصر، اغلب از طرح‌های معاصر و سنتی با هم استفاده می‌شود و در نتیجه این موضوع خلقی منحصر به فرد است که این دو را در هم ترکیب می‌کند.

آشپزخانه انتقالی چیست؟

آشپزخانه ‌انتقالی، شیوه‌های معاصر و سنتی را با هم ادغام می کند، روشن، آرام و اغلب مملو از فضای ذخیره سازی است. آشپزخانه انتقالی به رنگ سفید محبوب ترین در میان مردم است و پس از آن رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و بژ پرطرفدارترین نوع آشپزخانه‌های انتقالی محسوب می‌شوند. رنگ‌های چوبی نیز جزء نمونه‌های اصلی هستند.

آشپزخانه‌های انتقالی برای صاحب خانه ای که در تصمیم گیری در مورد سبک طراحی بسیار سخت پسند است، انتخاب بسیار خوبی به حساب می‌آید. سلیقه آنها ممکن است شامل عناصر معاصر و سنتی همزمان باشد. اگر فضای مفهومی بازی دارید که شامل یک اتاق ناهار خوری یا نشیمن است، آشپزخانه انتقالی نیز المانی است که به جریان یافتن سبک فضا بین اتاق‌ها کمک می‌کند.

 ویژگی‌های آشپزخانه انتقالی چیست؟

آشپزخانه انتقالی-003
  • آرامش و تمیز بودن

طراحی آشپزخانه انتقالی بهترین‌های هر دو جهان را ارائه می‌دهد و بافت‌های سنتی را با براق بودن طراحی معاصر ادغام می‌کند. برای آشپزخانه‌ها با این ویژگی، خطوط هندسی، تمیز و کاربردی را برای میز، کابینت، قالب‌سازی تاج و سایر المان‌های ویژه در نظر گرفته اند. یک خصوصیت مهم در این نوع آشپزخانه ساده و غیر شلوغ بودن عناصر کلیدی آن است.

  • خصوصیت رنگ‌ها

از آنجایی که آشپزخانه‌ انتقالی غالبا به فضای نشیمن باز می‌شوند، طراحان خصوصیات روشن و تخت را انتخاب می‌کنند که با هم ترکیب می‌شوند. به علاوه هدف آنها اغلب دستیابی به جلوه‌ای سبک و دلچسب است. طراحان می‌گویند که رنگ‌های تمیزی مانند سفید، خاکستری، بژ، استخوانی و آبی به کار می‌برند.

  • ویژگی کابینت‌های استفاده شده

در آشپزخانه‌های به سبک انتقالی، کابینت‌ها معمولاً به رنگ روشن یا متوسط ​​در چوب رنگ شده هستند.تحقیقات نشان دهنده این موضوع بوده است که طراحان از فضای ذخیره‌سازی یکپارچه با پانل‌های به شکل فرورفته استفاده می‌کنند. سخت افزار تزئینی مات یا سخت افزار یکپارچه نیز از ویژگی های این سبک طراحی آشپزخانه است.

  • لوازم خانه

آشپزخانه‌های سفید با لوازم فولادی ضد زنگ هنوز هم حرف اول را درانتخاب افراد می‌زنند. این  با کابینت‌های جزیره‌ای و محیطی که اغلب متضاد هستند. همچنین، انتظار داشته باشید که یخچال‌های با درب فرانسوی کاملاً یکپارچه را در آشپزخانه‌ انتقالی پیدا کرد. طراحان اقرار داشتند که یا یک اجاق گاز به همراه اجاق دیواری و مایکروویو وجود خواهد داشت. هودهای بالابرنده و ماشین‌های ظرفشویی درب استاندارد از دیگر لوازم اصلی این نوع طراحی محسوب می‌شوند.

  • کانتر و بک اسپلش

مجموعه‌های مرمر و حتی بک اسپلش‌های با جنس مرمری به زیبایی برای آشپزخانه‌ انتقالی به کار می‌روند. کوارتز و کوارتزیت از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شوند. طراحان اظهار دارند که میزها ضخیم هستند و یا سنتی هستند یا لبه‌های آبشاری دارند.

  • سینک و شیرآلات

در میان شیرآلات، روکش‌های فولادی ضد زنگ حاکم است. روکش‌های مات، صیقلی نیز محبوبیت دارند. طراحان شیرهایی را انتخاب می‌کنند که با حرکت، لمسی یا حتی دستی کنترل شوند.

  • کفپوش و نورپردازی

نوع کفپوش می‌تواند کاشی یا چوب باشد، اغلب براق است، اما لزومی ندارد که حتما ه این سبک باشد. طراحان از چوب سخت و تخته چوب مهندسی شده استفاده می‌کنند. انواع کاشی‌های با فرمت بزرگ که در آشپزخانه‌های انتقالی استفاده می‌شوند عبارتند از: سرامیک، چینی و سنگ. برخی از طراحان متریال وینیل لوکس نیز به کار می‌برند.

طراحان در حال ادغام گزینه‌های مختلف نور در آشپزخانه انتقالی هستند. این موارد شامل چراغ‌ها و آویزهای توکار و سوئیچ‌های دیمر و سنتی است. نورپردازی زیر کابینت و نورپردازی کابینت داخلی نیز از ویژگی‌های این سبک آشپزخانه است. فاکتورهای به شکل مدرن همچنی صنعتی و یا حتی سنتی این فرصت را دارند با موفقیت در یک آشپزخانه انتقالی با هم ترکیب شوند.

آشپزخانه انتقالی-005
آشپزخانه انتقالی

ایده‌هایی که در آشپزخانه انتقالی انجام می‌شود؟

آیا این سوال پیش می‌آید ایده‌های آشپزخانه‌های انتقالی چیست؟ آشپزخانه انتقالی ترکیبی منحصر به فرد از مبلمان سنتی و معاصر، تزئینات ومتریال است. همه این موارد معادل یک طراحی کلاسیک و ماندگار است. این زیبایی شناسی بسیار محبوب برای کسانی از ما که به یک ظاهر ماندگار احترام می‌گذارند ایده آل است.

  • یک طرح رنگ خنثی استفاده کنید.

آشپزخانه‌ها سرشار از فرصت‌های رنگی هستند. سایه‌های خنثی و ظاهری پیچیده را به یک آشپزخانه جدید می‌آورند.

سال‌ها ما عاشق تمام رنگ‌های هلویی، کرم بودیم. با این وجود، جزر و مد  این رنگ‌آمیزی تغییر کرده است و آن رنگ‌های خنثی، جدید و پیچیده به روز شده اند. این رنگ‌های خنثی که شامل میلیون‌ها سایه خاکستری، صدفی، قهوه‌ای و سبز مایل به خاکستری می‌شوند، چشم نواز هستند و برای صاحب‌خانه‌هایی که رنگ‌های ملایم را می‌پسندند، به جای سایه‌های انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شوند.

  • کابینت‌های آشپزخانه ساده را انتخاب کنید.

این ظاهر ساده ولی در عین حال چشمگیر است. سبک ساده و شیکر که بسیار محبوبیت دارد از جنبش مذهبی قرن 18 در آمریکا نشات گرفته است. آنها به سادگی و کارکرد بدون تزئینات اعتقاد داشتند و خانه‌های خود را به این شکل دکوراسیون می‌کردند.

چوب ماده غالب در آشپزخانه‌های به سبک شیکر است. یک طرح ساده با درهای مربعی با پنل داخلی انتخاب کنید و اگر آن را رنگ آمیزی کرده اید، به سراغ روکش مات بروید.

  • کار با چوب

آشپزخانه انتقالی با کابینت و کفپوش چوبی  بسیار محبوبیت دارد. یک آشپزخانه چوبی را انتخاب کنید که بدون زحمت بسیار شیک است و برای تحمل زندگی روزمره خانوادگی ساخته شده است.

آشپزخانه های چوبی ساده، کلاسیک و در عین حال با شخصیت، هرگز از مد نمی افتند. همین امر سبب می‌شود در هزینه شما صرفه جویی شود. در حالی که طرح‌های سنتی ممکن است فقط یک آشپزخانه روستایی باشند، درب‌های سبک شیکر همه‌کاره‌ ترین گزینه هستند و با اکسسوری‌های مدرن مورد به خوبی به نظر می‌رسند.

  • دکوراسیون را به حداقل برسانید.

آشپزخانه ای با کابینت‌های سفید و جزیره ای با سنگ مرمر، با کاشی‌های کفپوش سنگی طبیعی بسیار محبوبیت دارد. یک آشپزخانه کلاسیک یا سبک سنتی انتخاب برای بسیاری از طراحان آشپزخانه است. اگر به جای لاک‌های براق خشن، ظاهر نرم‌تر و دوستانه‌ تر از پوشش‌های چوبی طبیعی و رنگ‌های استفاده کنید، برای یک آشپزخانه انتقالی مناسب تر است. دکوراسیون و لوازم عجیب را به حداقل برسانید و خطوط تمیز و کاربردی را انتخاب کنید که بر عملکرد متمرکز است.

  • یک طرح روشنایی عملی را انتخاب کنید.

شاید هنوز عملکرد اصلی آشپزخانه پخت و پز باشد، اما به طور فزاینده ای به عنوان یکی از اصلی ترین فضاهای سرگرم کننده در خانه عمل می‌کند. نور مناسب می‌تواند چندین سطح از روشنایی را ارائه دهد، فضا را بزرگتر کند.یک سیستم روشنایی خوب آشپزخانه در آشپزخانه‌های انتقالی حداقل به دو عنصر نیاز دارد: روشن، بدون سایه، نور وظیفه برای پخت و پز و آماده‌سازی ایمن، و نور برای ایجاد حالت، برجسته کردن ویژگی‌های معماری و ایجاد حسی خانگی در اتاق.

مجموعه ای از چراغ‌های آویز زیبا یا یک قطعه منحصر به فرد بالای میز ناهار خوری به متمایز کردن فضای ناهارخوری از مناطق کاری آشپزخانه کمک می‌کند.

  • نور طبیعی را در یک آشپزخانه انتقالی به حداکثر برسانید.

نور یک کالای گرانبها برای ایجاد یک آشپزخانه راحت است. یک آشپزخانه با نور کافی نیاز به نور مصنوعی بیش از حد را نفی می کند و در عین حال به احساس رفاه می افزاید. اما اگر آشپزخانه شما به طور طبیعی پر از نور نیست، هنوز راه‌های زیادی برای مهار اثرات آن وجود دارد.

دیوارهای آشپزخانه را به رنگ سفید یا مایل به سفید رنگ آمیزی کنید، در حالی که ترکیب بافت‌هایی مانند کتان، هسین، پنبه و مخمل در مبلمان نرم باعث روشنایی و عمق می‌شود.

طراحان حرفه ای ما در ورتینا موارد دلخواه شما را در یک آشپزخانه انتقالی در نظر می‌گیرند که تعادل دلپذیری بین گذشته و حال برقرار را در خانه شما برقرارمی‌کند.

آشپزخانه انتقالی -001
آشپزخانه انتقالی

مزیت برند ورتینا:

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت های عمرانی سازه می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و پارکت
  • طراحی داخلی (دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب و طراحی کابینت، طراحی اتاق کودک و…)
  • انواع کابینت(mdf، پانل روکش چوبی، کابینت ممبران و…)

امیدواریم مطالعه  این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر میخواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر میخواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا بعنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست میکنیم که به ما اعتماد کنید.

شماره تماس: 09-88288307-021