vertina tabligh

اشتباهات موجود طراحی چیدمان آشپزخانه + 10 نکته

اشتباهات موجود طراحی چیدمان آشپزخانه + 10 نکته

بسیاری از فعالیت هایی که روزانه انجام می‌دهیم مانند آشپزی، نظافت، خوردن، نوشیدن و … در آشپزخانه اتفاق می‌افتد. همین امر باعث شده تا طراحی چیدمان آشپزخانه ضروری باشد. جدا از سبک دکوراسیون آشپزخانه شما، سازماندهی و چیدمان اجزای اصلی هستند.

یک تغییر در چیدمان، از جمله ایجاد طرح باز یا اضافه کردن یک نوار صبحانه یا یک جزیره، ممکن است تمام چیزی باشد که نیازاست. این مورد سبب صرفه جویی در هزینه می‌شود زیرا نیازی به جابجایی سیستم‌های  تاسیسات ندارد.

اگر قصد دارید طراحی چیدمان آشپزخانه را از ابتدا طراحی کنید، ابتدا به بررسی‌های عملی توجه کنید.

چند نفر به طور منظم از آشپزخانه استفاده خواهند کرد؟

آیا استفاده زیادی از این مکان می‌شود؟

چه وسایلی قرار است در آن قرار بگیرند؟

طراحی چیدمان آشپزخانه را همه جانبه بررسی کرده اید؟

مثلث کار، اجاق گاز، سینک و یخچال به بهترین وجه با چیدمان شما مطابقت دارد؟

قبل از شروع، با مشاوران و متخصصان در این زمینه مشورت‌های لازم را انجام دهید تا با هزینه ای که می‌کنید بهترین طراحی را داشته باشید. مشاوران و متخصصان گروه معماری و عمران ورتینا راهنمایی و توضیحات لازم را در زمینه طراحی و دکوراسیون برای شما انجام می‌دهند. ایده‌های عملی برای طراحی آشپزخانه فراوان است که وابسته به سلیقه افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اشتباهات موجود در طراحی چیدمان آشپزخانه

  • موانع مثلث آشپزخانه

متخصصین طراحی چیدمان آشپزخانه سینک، اجاق گاز و یخچال به عنوان مثلث آشپزخانه نام می‌برند. طراحی مثلث آشپزخانه نیاز به برنامه ریزی دقیق و دسترسی بدون مشکل دارد. از بین این سه، سینک اغلب بیشترین عملکرد را دارد، اگرچه مثلث شما باید به راحتی به اجاق گاز و یخچال و همچنین فضاهای کاری میز شما دسترسی داشته باشد.

کاملا روشن است که سینک شما باید نزدیک لوله کشی آب باشد. بعضی مواقع به دلیل قرار گرفتن لوله‌ها، آشپزخانه‌ها با سینک در موقعیت نامناسبی قرار می‌گیرند. اگر در آشپزخانه چنین چیزی است، باید به یک لوله کش برای تغییر محل لوله کشی مراجعه شود.

چشم پوشی از اندازه یا طراحی چیدمان آشپزخانه شما (L شکل، گالی، U  شکل یا جزیره مجموع تمام پایه های یک مثلث کاری نباید کمتر از3 متر یا بیشتر از 7 متر باشد. اگر مثلث کار آشپزخانه شما خیلی کوچک باشد، افراد در زمان کار و استفاده از آشپزخانه به مشکل بر می‌خورند. اگر بیش از اندازه بزرگ باشد، آماده سازی غذا می‌تواند یک کار کسل کننده باشد.

  • فضای ذخیره سازی بیهوده

آشپزخانه‌ها اغلب دربردارنده مواد غذایی زیادی هستند. نه فقط این بلکه اقلام پنهان شده در پشت کابینت آشپزخانه می‌توانند به فضای بیشتری نیاز داشته باشند. به یک غذاساز یا میکسر فکر کنید.

از آنجایی که لوازم توکار گران هستند و اندازه کلی منطقه ممکن است محدود باشد، یک اشتباه بزرگ طراحی این است که فضای ذخیره‌سازی کافی در نظر گرفته نشود. آشپزخانه های کوچک نیز فضای پرتی دارند، اما با طراحی چیدمان آشپزخانه به صورت برنامه ریزی شده می توان این مورد را به حداقل رساند.

اگر آشپزخانه شما کوچک است، برای فضای ذخیره سازی اضافی، کابینت‌های فوقانی بسیار بلند در نظر بگیرید. کابینت‌هایی را روی یخچال طراحی و نصب کنید. عدم استفاده از این قسمت باعث اتلاف فضای ذخیره سازی وسایل بزرگ یا فصلی آشپزخانه می‌شود. یا پیشنهاد دیگر قفسه‌هایی در پشت کابینت پایین آشپزخانه طراحی کنید. این مورد باعث افزایش فضای ذخیره سازی می‌شود.

  • فضای پیشخوان کم وناکافی

یکی از بزرگترین گله مندی در مورد طراحی چیدمان آشپزخانه محدودیت فضای پیشخوان است. با در نظر داشتن تمام فعالیت‌های آشپزخانه که نیاز به یک کانتر دارند و همچنین وسایلی که به طور دائم در آنجا قرار دارند، می‌خواهید تا حد امکان سطح افقی باز را در آشپزخانه ایجاد کنید. یک راه ساده برای انجام این کار، اضافه کردن یک جزیره به آشپزخانه به شکل ال است.

طراحی چیدمان آشپزخانه -004
طراحی چیدمان آشپزخانه
  • نور بد و کم

آشپزخانه همانند اتاقی است که در آن نمی‌توانید نور ضعیفی داشته باشید. موضوع فقط طراحی و فضای خوب نیست. هنگام کار با چاقوهای تیز و سایر ابزار آشپزخانه، نورپردازی مناسب کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر چه نور بیشتری در اتاق داشته باشید، بهتر قادر خواهید بود زیبایی عناصر طراحی خود را نمایش دهید.

اتاق ها به طور کلی به سه نوع نور نیاز دارند:

  • روشنایی عمومی برای روشنایی کلی
  • روشنایی وظیفه
  • نورپردازی تاکیدی

برای طراحی چیدمان آشپزخانه خود، فضاهای کار را در نظر بگیرید و بر تامین نور مورد نیاز هر نقطه تمرکز کنید. اضافه کردن نور را به شکل مستقیم بالای تمام بخش‌های اصلی کار در نظر داشته باشید.

از چراغ های آویز استفاده کنید تا زیبایی و عملکرد آشپزخانه تان را چندین برابر افزایش دهید. آویزها در بالای سینک آشپزخانه عالی به نظر می‌رسند، در حالی که یک سری از آویزهای کوچک روی بارهای صبحانه و جزایر آشپزخانه نمای زیبایی ایجاد می‌کنند. روشنایی زیر کابینت را نصب کنید تا مطمئن شوید که کانترها دارای نور کافی برای کارهای معمول آشپزخانه  دارند.

  • استفاده نکردن از بک اسپلش

در زمان بودجه بندی کارها یا طراحی چیدمان آشپزخانه جدید یا بازسازی، گاهی اوقات مواردی را در نظر نمی‌گیریم.ممکن است در کوتاه مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود، اما در دراز مدت باعث ایجاد هزینه‌های دیگر می‌گردد.

به تمام بخار، آب و چربی موجود در آشپزخانه فکر کنید. متوجه خواهید شد که چرا نصب بک اسپلش در بالای صفحه و کانترها یک راه هوشمندانه برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه شماست. تمیز کردن چربی از لایه پشتی ساخته شده از کاشی، فلز یا پلاستیک بسیار ساده تر از رنگ یا کاغذ دیواری است.

به طور کلی بک اسپلش به ارتفاع چهار اینچ از سطح میز نصب می‌شود. این المان می‌توانند از هر جنس یا رنگی باشند، اما توصیه ما استفاده از کابینت‌ها و کانترها است.

طراحی چیدمان آشپزخانه -003
طراحی چیدمان آشپزخانه
  • تهویه ضعیف و نامناسب

بهترین طراحی چیدمان آشپزخانه در زمان به مشام رسیدن بوی بد آشپزی در نظر گرفته نمی‌شود. اگر تا به حال وارد خانه کسی شده اید و بوی غذاهای دیشب را که در هوا معلق مانده است حس کرده اید، اهمیت تهویه مناسب را متوجه می‌شوید.

هودهای ارزان قیمت به سادگی هوای کثیف و کهنه را به گردش در می آورند، در حالی که یک سیستم تهویه خوب کیفیت هوای داخل خانه شما را بهبود می‌بخشد. همین امربه تمیزی آشپزخانه شما کمک شایانی می‌کند و عمر وسایل شما را می‌افزاید.

  • انتخاب اشتباه جزیره آشپزخانه

وقتی صحبت از جزیره در آشپزخانه می‌شود، ما به طور کلی فضای ذخیره سازی، آماده سازی و سرویس اضافی در آشپزخانه  متصور می‌شویم. جزایر آشپزخانه می توانند فضای زیادی را هدر دهند. انتخاب جزیره نامناسب یا قرار دادن آن در مکان نامناسب، به خصوص در فضای کاری که بیش از حد به هم ریخته می‌شود، می تواند مشکل ساز باشد.

فضای جزیره ای که مانع از تردد به سینک، یخچال، اجاق گاز و ایستگاه‌های کاری اولیه می‌شوند، محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند. یک جزیره باید حداقل1.20 سانتی متر و 60 سانتی متر عمق داشته باشد.

  • در نظر نگرفتن بازیافت خود

همان گونه که بازیافت اهمیت بزیادی دارد، برخورد با زباله در طراحی چیدمان آشپزخانه فراتر از چسباندن سطل زیر سینک است. برنامه ای برای مدیریت کارآمد و مسئولانه زباله های خود تهیه کنید. سطل‌های مرتب سازی برای مواد قابل بازیافت را در طراحی آشپزخانه خود حتما در نظر داشته باشید.

  • خیلی مد روز بودن و به روز بودن

به روز بودن ذاتا اشتباه نیست ولی هزینه زیادی به همراه دارد. آخرین روند آشپزخانه و تجهیزات پیشرفته شاید بهترین انتخاب نباشند. رنگ‌ها و طرح‌های مد روز عمر کوتاهی دارند. شاید هیچگاه بازدهی سرمایه‌گذاری کلان خود را در جدیدترین لوازم آشپزخانه مشاهده نکنید. به دنبال نوآوری‌ها و وسایل آشپزخانه باشید که محدودیت ندارند.

  • عدم همکاری با متخصصان طراحی آشپزخانه

شروع یک پروژه طراحی آشپزخانه برای صرفه جویی در هزینه یک اشتباه بسیار مرسوم است. اگر این اشتباه را انجام دهید در واقع می تواند پول، زمان و انرژی بیشتری را از بین ببرد. طراحان حرفه ای جدیدترین ایده‌ها و اطلاعات را دارند. آنها قادرند به شما کمک کنند نیازهای خود را شناسایی کرده و آنها را به یک طرح کارآمد متناسب با سلیقه و بودجه شما مبدل سازند.

طراحی چیدمان آشپزخانه -002
طراحی چیدمان آشپزخانه

مزیت برند ورتینا در مورد طراحی چیدمان آشپزخانه:

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت های عمرانی سازه می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و سقف ساختمان
  • طراحی داخلی (دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب و طراحی کابینت، طراحی اتاق کودک و…)
  • انواع کابینت(mdf، پانل روکش چوبی، کابینت ممبران و…)

امیدواریم این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر قصد دارید میخواهید ملکی را به فروش برسانید. اگر می‌خواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص در این زمینه را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا بعنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست می‌کنیم که به ما اعتماد کنید.

شماره تماس: 09-88288307-021