vertina tabligh

اصول طراحی کمد دیواری | انواع و قیمت کمد دیواری

اصول طراحی کمد دیواری | انواع و قیمت کمد دیواری

کمد دیواری فضایی سرپوشیده که شامل یک در است. برای ذخیره سازی، به ویژه فضای پوشاک به کار گرفته می‌شود. یک قطعه مبلمان همانند کابینت یا جعبه کشویی عملکرد شبیه به هم برای ذخیره سازی لوازم ایفا می‌کند. این مقاله در رابطه با کمد دیواری بحث می‌کند. امیدواریم که مفید واقع بشه.

انواع طراحی کمد دیواری که برای خانه نیاز است.

کمددیواری‌ها یکی از مهمترین بخش‌های اتاق‌ها و در کل خانه به شمار می‌آیند. با توجه به استفاده مداوم از کمد لباس، کمد لوازم و دیگر موارد همیشه باید اطمینان داشته باشیم که کار با آنها آسان است. این که فضای مناسب و کافی برای نگهداری دارند و طراحی کمد دیواری با دکوراسیون خانه هماهنگی دارد.

آیا در رابطه با این که چه نوع  طراحی کمد دیواری در طراحی اتاق خواب یا منزل شما مناسب‌تراست، سردرگم هستید؟ ما راهنمای انتخاب طرح‌های درخور کمد را برای کمک به شما در تصمیم گیری آگاهانه فراهم آورده ایم. یک مروری به این پست بیندازید و مطلبی را انتخاب کنید که مناسب نیازهای شما برای عملکرد و شایسته برای طراحی منزل شما باشد.

طراحی کمد دیواری6

· کمددیواری ایستاده خارج از دیوار

طراحی کمد دیواری ایستاده از قدیمی‌ترین و سنتی ترین نوع کمد دیواری محسوب می‌شود. این نوع به طور معمول در هر خانه ای وجود دارد، زیرا به راحتی در همه جا استفاده می‌شود. تنها نقص یک طراحی کمد دیواری ایستاده این است که فضای اتاق را اشغال می‌کند مصالح و متریال‌های مورد استفاده برای این کمدها اغلب چوب، پلاستیک و فلز می‌باشد.

در طراحی کمد دیواری از آنجا که محدودیت‌های زیادی در فضا وجود دارد و منازل بیشتر و کوچکترشده اند، اکنون همه ما ترجیح می‌دهیم از کمترین فضا استفاده کنیم و کمدهای خود را در دیوار قرار دهیم.

طراحی کمد دیواری5

· کمددیواری کشویی

 کمد دیواری‌های کشویی با این وجود که قدیمی هستند، اما کمد‌های مدولار صرفه جویی زیادی در فضا دارند. زیرا درها برای باز شدن نیاز به فضای اضافی زیادی ندارند. درهای کمد‌ها فضای طبقه بندی شده بیشتری برای ذخیره سازی برای شما فراهم می‌کنند. مزیت این نوع  طراحی کمد دیواری‌ها این است که فضای مطبق زیادی برای ذخیره وسایل متفاوت فراهم می‌کنند.

· کمد دیواری داخلی

طراحی کمد دیواری سرتاسری طوری است که هر زنی آرزوی داشتن یکی از از این نوع کمد خاص را در اتاق خواب یا  اتاق‌های دیگر دارد. ای نوع برای نمایش همه چیز در یک مکان به صورت سازمان یافته  گزینه بسیارعالی هستند. طراحی کمد دیواری در خانه جلوه ای لوکس به فضا می‌دهد و کمتر دیده می‌شود. اگر در هر بخشی از خانه فضای خالی بزرگی وجود دارد، می‌توانید این نوع کمد‌ دیواری‌ها را طراحی کنید.

در مقایسه با نمونه‌های معمولی، آنها فضای کمتری اشغال می‌کنند زیرا روی دیوار نصب شده اند. این نوع طراحی کمد دیواری‌ها ظاهری زیبا و مدرن به هر اتاق می‌دهند. کمد دیواری یا کمد داخلی ممکن است بزرگ و همچنین کوچک باشد.

طراحی کمد دیواری2

· کمد دیواری چند در

 کمد‌های چند در معمولاً از چوب ساخته می‌شوند. از قابلیت‌های مهم این نوع این است که در طراحی آن هم فضا به صورت مطبق هم فضای آویز لباس و کشو تعبیه می‌شود. این نوع طراحی کمد دیواری گزینه‌های ذخیره سازی داخلی مانند کشو، میله ، تقسیم کننده و قفسه  وجود دارد. آنها به طور معمول قیمت مناسبی دارند و با تم‌های مختلف دکوراسیون هماهنگ هستند.

طراحی کمد دیواری7

· کمد یا کابینت آشپزخانه

این نوع کمدها از ضروریات یک آشپزخانه به حساب می‌آیند. متریال‌های طراحی کابینت آشپزخانه در انواع متنوع موجود است. آنها فضایی را برای طبقه بندی و نظم دادن به لوازم جانبی آشپزخانه در اختیار شما قرار می‌دهند. این نوع کمدها به کل آشپزخانه شما نیز تغییراتی می‌دهند و فضا را زیبایی می‌دهند.

آشپزخانه جدید خود را با کابینت‌های معمولی و کشوهای ساده و روز،مره دکوراسیون نکنید. برای طراحی از روش‌ها و مدل‌های مدرن استفاده ببرید. کابینت های آشپزخانه به صورت کشویی، ایستاده، دیواری و… وجود دارد.

خرید یک کمد لباس کامل می‌تواند کار سختی باشد زیرا اکثر کمدها مناسب اتاق شما نیستند. این که فضای کافی برای همه لباس‌ها، کفش‌ها، جواهرات و لوازم جانبی شما ندارند. یک راه ساده برای حل این مشکل استفاده از کمد دیواری یا کمد لباس مناسب است. در اصل کمد دیواری‌های سفارشی که با منزل شما مطابقت داشته باشد لازم است.

برخی از مزایای انتخاب طراحی کمد دیواری مناسب  

1. استفاده بهینه و حداکثری از فضا

بر خلاف کمد‌های مستقل، کمدهای داخلی یا کمد دیواری‌ها می توانند طوری ساخته شوند که در هر نوع فضایی قرار بگیرند. یک راه حل هوشمند برای مقابله با فضاهای نامناسب، کمدهای داخلی است. حتی می‌تواند به نوعی باشد که در گوشه‌های L شکل قرار گیرد. همچنین به نوعی در اطراف پنجره‌ها طراحی شود تا از فضای اتاق شما بهترین استفاده لازم را ببرد.

این امکان وجود دارد از طاقچه‌ها و گوشه‌های غیر قابل کاربرد، استفاده کنید و کمد لباس خود را با چیدمان اتاق موجود خود ادغام نمایید.

2. طراحی بر اساس سلیقه و زیبایی ظاهری

با طراحی کمد دیواری‌های داخلی، بهترین چیز این واقعیت است که شما می ‌توانید یک کمد لباس متناسب با بقیه دکوراسیون خود از نظر تزئینات و سبک طراحی کنید.

بسته به سبک دکوراسیون داخلی، متریال مورد نظر را برای کمد دیواری خود انتخاب کنید. شما این امکان را دارید پوشش اکریلیک براق با دسته های فولادی ضد زنگ را انتخاب کنید تا متناسب با فضای داخلی سبک مدرن باشد. برای فضای داخلی سنتی این امکان وجود دارد از چوب گردو استفاده کنید.

3. طراحی داخلی طبق نیاز

مزیت دیگر کمد های داخلی این است که می توانید پیکربندی داخلی را تنظیم کرده و لوازم جانبی را با توجه به نیازهای شخصی خود سفارشی کنید. می‌توانید هر بخش از کمد لباس را متناسب با نیازهای فردی خود طراحی کنید. همچنین می توانید ارتفاع قفسه های داخلی را زبق نیاز و سلیقه طراحی کنید.

4. نورپردازی لازم

نورپردازی یکی از فاکتورهای بسیار مهم است که هنگام طراحی کمد لباس در نظر گرفته نمی‌شود. با استفاده از کمد‌های مستقل، به طور معمول باید برای روشنایی به منابع نورخارجی تکیه کرد. با این وجود، در طراحی کمد دیواری داخلی این امکان وجود دارد با وسایل روشنایی طبق سلیقه طراحی شوند.

5. تناسب با فضای شما

در طراحی کمد دیواری هماهنگی با اندازه فضا در نظر گرفته می‌شود. وقتی برای خرید یک کمد لباس بیرون می‌روید، سوالات مختلفی برای شما گیش می‌آید.

 آیا ارتفاع کمد لباس به اندازه ارتفاع خانه تا سقف شما هماهنگی دارد؟ آیا فضایی را که اشغال میکند، زیاد نیست؟ همه این مسائل هنگام انتخاب یک کمد لباس داخلی وجود ندارد. شما قادر هستید ارتفاع و اندازه را با توجه به ابعاد فضای خود سفارشی در نظر بگیرید.

انتخاب یک طراحی کمد دیواری، انعطاف پذیری زیادی را هنگام انتخاب رنگ، روکش و نوع درب برای شما فراهم می‌کند. برای شما یک کمد لباس رویایی که فضای زیادی برای همه لباس‌ها، کفش‌ها و لوازم جانبی شما دارد، فراهم می‌کند.

طراحی کمد دیواری3

اصول طراحی کمد دیواری

نگاه کردن به یک کمد به هم ریخته می‌تواند روحیه شما را خراب کند. وقتی لباس‌ها نا مرتب باشند موجب به هم ریختن اعصاب شود. در زمان آشفتگی پیدا کردن اقلام خاص مورد نیاز شما غیرممکن می‌شود. با کمی تحقیق و یک شخص حرفه ای، می‌توانید این مراحل و اصول را برای تولید یک کمد مناسب در نظر بگیرید.

  1. تحقیقات خود را انجام دهید.

در طراحی کمد دیواری تمامی کمدها به یک اندازه نیستند. برای به دست آوردن اندازه مناسب کمد لباس برای نیازهای خود، باید تمامی جنبه‌های فضای خود را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال، نورپردازی گزینه ای بسیارضروری است. اگر نورپردازی در در کمد شما تعبیه نشده است، باید در نظرگرفته شود.

اگر قصد دارید فضای کمد خود را بیشتر کنید، مطمئن شوید که پنجره ها یا دریچه های تهویه مطبوع مورد نیاز برای گرمایش و خنک کردن اتاق را مسدود نمی‌کنید.

اگر در جایی با رطوبت بالا زندگی می کنید، داشتن تهویه در کمد بسیار ضرورت دارد. چون رطوبت باعث آلودگی و کپک زدن می‌شود.

برای طراحی کمد دیواری سوالاتی را از خودتان بپرسید.

  • + آیا در کمدتان لباس می‌پوشید؟
  • + آیا تمایل دارید کفش‌های خود را به نمایش بگذارید یا به صورت دسته بندی و محصور باشند؟
  • + آیا لوازم جانبی مانند جواهرات نیز در کمد قرار می‌دهید؟
  • +آیا به قلاب، کشو، سینی، قفسه، آینه نیز احتیاج دارید؟
  • از فضای دیوار استفاده کنید.

در صورتی که فضای شما اجازه دهد، استفاده از فضای دیوار با گزینه های ذخیره سازی مانند قفسه می تواند گزینه ای عالی برای آزادسازی فضای کف باشد. مواردی را که احتمالاً روزانه به آنها احتیاج ندارید بالاتر از کمد لباس روزانه خود قرار دهید. بسیاری از کمدها مجهز به یک میله برای آویختن لباس هستند.

  • همه چیز را دسته بندی کنید.

سازماندهی همه چیز در هر بخش می‌تواند مرتب سازی را کارآمدتر کند. فراهم کردن یک برنامه از طبقه بندی‌های مختلف که نیاز دارید. فضای مشخصی برای لباس‌های مختلف مانند شلوار یا دامن در نظر داشته باشید. هماهنگی رنگ گامی فراتر از این است که ممکن است نظم و جذابیت بیشتری به فضای شما ببخشد.

  • در نظر گرفتن فضای پوشاک خارج از فصل .

در نظر گرفتن قسمت‌هایی برای پوشاکی خارج از فصل. اگر فضایی برای ذخیره سازی دارید، از آن برای لباس‌های خارج از فصل خود استفاده کنید. این باعث صرفه جویی در وقت می‌شود زیرا همه لباس‌های مورد استفاده در کنار هم در فضای باز با دسترسی آسان قرار می گیرند.

طراحی کمد دیواری4

کمد دیواری سفارشی

 کمد دیواری‌های سفارشی ساختمان خانه و منزل شما را رویایی می‌کنند. آیا با انتخاب نوع کمد مورد نظر خود گیج شده اید؟ تمام موارد موجود را کنار بگذارید و بر اساس نیازهای خود یک کمد شخصی زیبا به دلخواه خود تهیه کنید. این دقیقاً مطابق با نیاز فضای شما ساخته شده است و می تواند به پایان برسد که متناسب با دکوراسیون برنامه ریزی شده شما باشد.

قیمت انواع کمد دیواری

اگر به دنبال تجزیه و تحلیل هزینه و متریال کمد دیواری و هزینه نصب آن هستید، به جای مناسبی آمده اید. با کارشناسان ما تماس بگیرید تا با مشاوره رایگان شما را برای تمامی سوالاتی که در این رابطه دارید، راهنمایی کنند.

مزیت استفاده از برند ورتینا:

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت های عمرانی سازه می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و سقف ساختمان
  • طراحی داخلی (طراحی دفتر کار، طراحی کمد دیواری، طراحی آشپزخانه، طراحی اتاق کودک و…).

امیدواریم با مطالعه این مقاله به شما کمک کرده باشیم و اطلاعات لازم را دریافت کرده باشید. امیدواریم تا کنون توانسته باشید با مطاله این مطلب سوالات ذهنی خود را پاسخ داده باشید.

هنگامی که با یک مشاوره و متخصص در این زمینه صحبت می‌کنید، این فرصت را خواهید داشت که یک طراح واجد شرایط و مناسب فضای خود را انتخاب کنید.

جمع بندی- سخن پایانی

درک فضای کمد لباس شما اولین قدم برای بازیابی آن است تا آن را به خانه ای مناسب برای کمد لباس خود تبدیل کنید. احساس غرور و افتخار در خانه امری رایج است، اما کمد لباس های خود را فراموش نکنید. جایگزین‌هایی برای طرح های اصلی ذخیره سازی وجود دارد که می تواند زندگی روزمره شما را افزایش دهد. طراحی کمد دیواری فاکتوری مناسب در جهت مرتب سازی، مدرنیته سازی و زیباسازی است. با طراحی کمد دیواری بهترین استفاده از فضا صورت می‌گیرد و در فضاها و آپارتمان‌های کوچک از کوچکترین فضا استفاده شایسته می‌شود.

طرح‌های کمد دیواری باعث صرفه جویی در فضا می‌شود و ظاهر و شایستگی منزل شما را بهبود می‌بخشد. یافتن اقلام در یک منطقه سازمان یافته بیشتر قابل کنترل است و یک کمد لباس زیبا می تواند روحیه شما را بالا ببرد.

شماره تماس: 09-88288307-021