vertina tabligh

انواع متریال کابینت آشپزخانه: کدام مناسب تر است؟

انواع متریال کابینت آشپزخانه: کدام مناسب تر است؟

انواع متریال کابینت آشپزخانه

در دکوراسیون آشپزخانه، کابینت‌ها را قادر هستیم به شیوه‌های متفاوت و به صورت خلاقانه پوشش دهیم و از انواع متریال کابینت آشپزخانه با توجه به سلیقه استفاده کنیم. روکش پارچه، پرده، ورق‌های فلزی،  ورقه‌های چوبی، سیم و شبکه به روش موثری روی کابینت‌های شما را پوشش می‌دهند. این نوع روکش‌ها رنگ و بافت ویژه‌ای به فضای آشپزخانه شما می‌بخشد.

کابینت در آشپزخانه بی شک ستون اصلی آشپزخانه مدرن محسوب می‌شود. کابینت در آشپزخانه قسمتی است که توجه زیادی در طراحی نیاز دارد. نصب آنها می‌تواند بسته به سبک و متریالی که در نظر می‌گیرید، متفاوت است. این کابینت ها هستند که آشپزخانه را مرتب و منظم نمایش می‌دهند  و از ایجاد شلوغی جلوگیری می‌کنند. پس از تصمیم گیری در مورد چیدمان اصلی آشپزخانه، بخش بعدی تمرکز بر روی کابینت‌های آشپزخانه است. وظیفه یک طراح داخلی متبهر این است که بهترین ایده‌های کابینت آشپزخانه را بیابد که حداکثر استفاده را از فضا داشته باشد و هزینه‌ها را به کمترین برساند.

شیوه قرارگیری کابینت و هدف استفاده از آنها

کابینت آشپزخانه پایه‌ای

کابینت‌های آشپزخانه در داخل، مستقیماً روی زمین قرار می‌گیرند. این میزها بعد از اینکه روی کابینت‌ها قرار گرفتند، از زیر میز حمایت می‌شوند. همچنین این امکان را دارید سینک ظرفشویی را در داخل کابینت‌های اصلی، به همراه لوازم دیگر مانند ماشین‌ ظرفشویی نصب کنید. کابینت‌های آشپزخانه پایه به صورت متنوع وجود دارد. کابینت کشویی، کابینت‌های قفسه دار، کابینت‌های ویترین و غیره از جمله آن موارد هستند. در کل، ساختن یک آشپزخانه کامل و زیبا بدون آنها ممکن نیست.

هدف اصلی ذخیره سازی و مرتب سازی کارد و چنگال و ظروف، وسایل و لوازم خانگی، بخش گسترده‌ای از وسایل به داخل کابینت‌های اصلی می‌روند. بنابراین ، از بین انواع کابینت آشپزخانه، اینها بزرگترین قسمت آشپزخانه را شکل می‌دهند.

به غیر از انواع متریال کابینت آشپزخانه موارد دیگری نیز در طراحی آشپزخانه موجود است که در مقالات بعدی در مورد آنها مفصل توضیح خواهیم داد.

 کابینت آشپزخانه دیواری

همان گونه که از اسم آن هم مشخص است، کابینت آشپزخانه دیواری به کمک پیچ و دیگر محکم کننده‌ها روی دیوار نصب می‌شود. اگرکابینت‌های آشپزخانه دیواری به خوبی اجرا شوند، جذاب ترین و تزئینی‌ترین بخش آشپزخانه مدرن شما باشند. همچنین می توانید کابینت های آشپزخانه دیواری را تا سقف هم ادامه دهید تا وسایلی که به طور معمول کاربرد ندارند را ذخیره کنید.

هدف اصلی کابینت‌های دیواری : برای ذخیره تمامی موادغذایی یا لوازم آشپزخانه و وسایل خود که زیاد حجم ندارند استفاده کنید.

کابینت‌های آشپزخانه بلند

کابینت‌های آشپزخانه بلند نیز که کابینت‌های کاربردی یا انباری هم گفته می‌شوند. این کابینت‌ها می‌توانند از کف تا سقف امتداد داشته باشند، یا قطعاتی مستقل باشند. اگر از کابینت بلند استفاده کنید، به هیچ وجه در مورد فضای ذخیره سازی مشکل نخواهید داشت. اینها همچنین برای سازماندهی همه موارد غیرقابل مدیریت شما و در دست داشتن آنها همیشه عالی هستند. در حقیقت، با کمی کمک فنی، می توانید اجاق‌ها و مایکروویوها را نیز در داخل این کابینت‌ها جای دهید.

هدف اصلی: ذخیره کردن موادغذایی و وسایلی مانند مایکروویو و اجاق‌ها ، کابینت‌های بلند حجم زیادی را برای شما فراهم می‌کنند.

کابینت آشپزخانه معمولاً چقدر قیمت دارد؟

قیمت کابینت آشپزخانه به خاطر تفاوت‌های گسترده در متریال و کیفیت، متفاوت است.

بسته به اندازه آشپزخانه، نوع چوب و متریال انتخابی، نوع یراق‌آلات و …  هزینه‌های کابینت آشپزخانه متفاوت است.

اصطلاحات سهام، نیمه سفارشی و سفارشی به روند تولید و قیمت کابینت اشاره دارد. کابینت‌های سهام در اندازه‌های معینی ساخته می‌شوند که اصلاح نمی‌شوند. کابینت‌های سفارشی در ابعاد خاص آشپزخانه شما ساخته شده اند و تقریباً نامحدود انتخاب می‌کنند. کابینت‌های نیمه سفارشی بین کابینت‌های انبار و سفارشی قرار می‌گیرند. این به این دلیل است که آنها اندازه های استاندارد را ارائه می دهند که قیمت ها را پایین نگه می دارد و گزینه‌هایی برای اصلاحات وجود دارد.

انواع متریال کابینت آشپزخانه

سه دسته اصلی متریال برای انواع کابینت آشپزخانه وجود دارد:

  • چوب
  • PVC
  • فلزی
کابینت آشپزخانه2
انواع متریال کابینت آشپزخانه

1.  ام دی اف چیست؟

پیشرفت صنعت و محدودیت منابع طبیعی بر این شد که ما به تولید و استفاده از محصولات مصنوعی سوق داده شویم. یک متریال چوب است که از دیرباز به عنوان ماده اولیه ساخت و تولید انواع تجهیزات در نظر گرفته شده است. هدف از تولید محصولات فرآوری شده، تولید محصولاتی بود که بتوانند تا حد امکان ویژگی‌ها و مزایای محصولات قبلی را در یک محصول جایگزین جدید گردآوری کنند. ام دی اف به عنوان یکی از انواع متریال کابینت آشپزخانه بسیار پرکاربرد است.

کلمه MDF مخفف تخته فیبر با چگالی متوسط ​​است. این محصول چوبی از الیاف چوب ساخته شده است و بنابراین در گروه تخته های الیاف قرار می‌گیرد. هر تخته فیبری که وزن آن بیشتر یا کمتر از این وزن مخصوص باشد، به ترتیب در گروه HDF ها و LDF ها قرار می‌گیرد. MDF یکی از محبوب ترین مواد کامپوزیت چوبی از نظر مزایای گسترده ای است که در صنعت، تجهیزات و ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. این مزیت‌ها شامل قیمت‌های مناسب و مقرون به صرفه، مقاومت در برابر فرسایش و حشرات، تنوع ظاهری بالا، پذیرش پوشش‌های ویژه است.

مزایای ام دی اف

  • MDF به عنوان یکی از انواع متریال کابینت آشپزخانه نسبت به جنس تخته سه لا کم هزینه تر است.
  • سطح MDF بسیار صاف است که آن را به سطحی عالی مبدل می‌سازد.
  • MDF در تمام بدنه کاربرد دارد.  لبه‌های بریده شده مسطح دیده می‌شود و هیچ گونه شکافی ندارند.
  • به دلیل صاف بودن لبه‌ها، می‌توانید از روتر برای ایجاد لبه های تزئینی استفاده کنید.
  • قوام و صافی MDF امکان برش آسان طرح های دقیق را با استفاده از اره فراهم می‌آورد.

2.هر آنچه که باید درباره PVC بدانید

PVC یک محصول پلیمری است که کاربرد نامحدودی در زمینه‌های مختلف دارد.  بنابراین یکی از مهمترین محصولات پلیمری است. در ساخت PVC منطق جایگزینی مواد دیگر لاستیک طبیعی بود که با سختی و زمان زیادی به‌ دست آمد.

یکی از مزایای PVC این است که از نظر شیمیایی پایدار، انعطاف پذیر، مقاوم در برابر درجه حرارت بالا و ضدعفونی آسان است. همچنین مقاومت روکش PVC در برابر خط و خش زیاد است.

انواع متریال کابینت آشپزخانه- سیدی
انواع متریال کابینت آشپزخانه

کاربرد گسترده PVC

PVC، مانند MDF، در بسیاری از موارد استفاده می‌شود و حتی بیشتر از MDF استفاده می‌شود. علاوه بر کاربردهای خانگی، در ساخت وسایل نقلیه زمینی و آبی، سقف کاذب، پارتیشن، پوشش مخزن، پوشش‌های محافظ، ساخت مبلمان، ساخت در و پنجره و صنایع چوب نیز کاربرد فراوانی دارد. در عین حال، PVC یکی از روکش‌هایی است که روی MDF برای ایجاد یک پوشش جامع در دو طرف MDF استفاده می شود.

PVC خود به رنگ سفید تولید می شود و با همان رنگ از کارخانه خارج می شود. اما از آنجا که برای اهداف مختلف استفاده می شود، رنگ و طرح آن بسیار مهم است و باید از طرح و شکل اصلی تغییر کند. البته رنگ آمیزی PVC یک پروسه طولانی و پرهزینه است و این مانع از تنوع زیاد رنگ ها و طرح های PVC می‌شود.

“پوشش ملامین” به عنوان انواع متریال کابینت آشپزخانه چیست؟

ملامین یک ماده پلیمری است که به دلیل فرایندهای تولید منحصر به فرد ، در صنعت پلاستیک محبوب است. ملامین فشار کم تنها یک نوع پوشش است که روی یک محصول چوبی مانند MDF قرار می گیرد تا آن را بپوشاند. از این روکش ها برای محافظت از MDF در برابر رطوبت، خط و خش و بسیاری دیگر استفاده می‌شود.

مانند PVC ، نوار روکش ملامین برای پوشاندن لبه ها و قطر تخته های MDF استفاده می شود تا هم لبه تیز و هم بافت خشن تخته نرم شود.

کاغذ تزئینی ملامین در برابر حرارت، خط و خش، رطوبت و سایش مقاوم است. اما در برابر مواد اسیدی و قلیایی از مقاومت بالایی برخوردار نیست.

3.  کابینت‌های فلزی

کابینت آشپزخانه4
انواع متریال کابینت آشپزخانه

 فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم

کابینت‌های فلزی آشپزخانه بسیار محکم و بادوام هستند. با این حال، این گزینه گران تر است. از فولاد یا آلومینیوم به عنوان درب روی کابینت‌های چوبی استفاده می‌شود. من به شما پیشنهاد می کنم این ماده انتخابی را با شیشه ترکیب کنید تا ظاهر آن روشن تر شود. اگرچه ورقه‌های معمولی رایج ترین هستند، اما ورق‌های فلزی در رنگ‌های مختلف موجود هستند.

طرفداران این جنس کابینت

فلزات دارای ظاهری منحصر به فرد هستند. فلز تصفیه شده مقاوم، مقاوم در برابر زنگ زدگی و مقاوم در برابر لکه است. درهای فلزی تحت تأثیر گرما و رطوبت قرار نمی گیرند. این ورقه ها به راحتی تمیز می‌شوند. فلزات در طیف محدودی از رنگ‌ها موجود هستند.

مزایای کابینت آشپزخانه با جنس فلز

  • فولاد ضد زنگ به عنوان یکی از انواع متریال کابینت آشپزخانه دارای عمر طولانی است. آنها کابینت‌های بسیار بادوام هستند که برای نگهداری وسایل سنگین مناسب اند.
  • کابینت‌های فلزی نیز به راحتی تمیز می‌شوند و به ندرت نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارند.
  • مردم کابینت‌های فلزی را برای مصارف مختلف خریداری می‌کنند، بنابراین در اندازه‌های مختلف موجود هستند.
  • ظاهر زیبایی کابینت‌های فولادی ضد زنگ در فضای داخلی معاصر به طرز فوق العاده ای کار می کند.
  • فولاد ضد زنگ مقاومت در برابر تغییرات دما است.
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی

سوالات متداول درباره انواع متریال کابینت آشپزخانه

  1. بهترین انواع متریال کابینت آشپزخانه چیست؟

کابینت آشپزخانه بیشتر از چوب و مواد چوبی ساخته می‌شوند. محبوب ترین این مواد عبارتند از: چوب سخت، تخته سه لا، تخته فیبر با چگالی متوسط، تخته خرده چوب و روکش چوب.

چوب سخت، با دوام ترین ماده برای کابینت آشپزخانه است. برخی از انواع چوب‌های سخت، مانند افرا، بیشتر از انواع چوب نرم مانند گردو در مقابل خراشیدن مقاومت می‌کنند.

  • آیا جنس PVC خوب است؟

اگر به دنبال یک گزینه قابل اعتماد به جای تخته سه لا هستید، پلی وینیل کلراید یک انتخاب عالی است. در مقایسه با تخته سه لا بسیار مقرون به صرفه است. استفاده همه جانبه از آن موجب گردیده که برای دکوراسیون داخلی بسیار کاربرد داشته باشد.

سخن پایانی

کابینت آشپزخانه مبلمان داخلی آن محسوب می‌شود پس انتخاب انواع متریال کابینت آشپزخانه در آن اهمیت دارد. در بسیاری از آشپزخانه‌ها برای نگهداری مواد غذایی، تجهیزات آشپزی و اغلب ظروف نصب شده است. وسایلی مانند یخچال، ماشین ظرفشویی و فر اغلب در کابینت آشپزخانه کار می‌شوند تا علاوه بر زیبایی در فضا هم صرف جویی شود و از فضا استفاده بهتری برده شود.

مزیت استفاده از برند ورتینا:

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت های عمرانی سازه می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و سقف ساختمان
  • طراحی داخلی (طراحی دفتر کار، طراحی آشپزخانه، طراحی اتاق کودک و…).

ممنونیم که این مقاله را مطالعه فرمودید. امیدواریم که توانسته باشیم مثمر ثمر باشیم و اطلاعات جدیدی را به شما انتقال داده باشیم.

امیدواریم تا کنون توانسته باشید جمع بندی از انواع متریال کابینت آشپزخانه برای خود داشته باشید.

هنگامی که با یک مشاوره و متخصص در این زمینه صحبت می‌کنید، این فرصت را خواهید داشت که یک طراح واجد شرایط آشپزخانه تان را انتخاب کنید.

ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر میخواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر میخواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا بعنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست میکنیم که به ما اعتماد کنید.

شماره تماس: 09-88288307-021


برای مشاهده فیلم کلیک کنید.


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.