vertina tabligh

انواع کاغذ دیواری+ 12 مورد از نکات نصب و تزیین آن

انواع کاغذ دیواری+ 12 مورد از نکات نصب و تزیین آن

تاریخچه مختصری در ارتباط با انواع کاغذ دیواری

تاریخچه کاغذ دیواری (ساده، سه بعدی، ضد آب) صرفاً تاریخچه الگوها و طرح های زینتی نیست. رکوردی جذاب از نبوغ تکنولوژیکی و تغییر در الگوهای مصرف داخلی به حساب می آید.

در قرن شانزدهم، اولین نوع از انواع کاغذ دیواری‌ها برای تزئین داخل کمدها و اتاق‌های کوچکتر در خانه های تجار به جای خانه‌های بزرگ اشراف استفاده می شد. اما در آغاز قرن بیستم، در همه جا، در راهروها، آشپزخانه‌ها، حمام‌ها، و اتاق خواب‌ها و همچنین اتاق‌های پذیرایی استفاده می شد و در خانه‌ها چه  ثروتمند و چه غیر ثروتمند محبوب بود. با این حال، همین محبوبیت بود که باعث شد کاغذ دیواری به عنوان هنرهای تزئینی مورد توجه قرار بگیرد.

انواع کاغذ دیواری چگونه ساخته شد؟

بسیاری از کاغذ دیواری های اولیه دارای نقوش گل و صحنه های تصویری ساده کپی شده از گلدوزی های معاصر و سایر منسوجات بودند. آنها به صورت تک رنگ، با جوهر سیاه روی کاغذهای کوچکی چاپ  و منتشر شدند. تا اواسط قرن هفدهم بود که ورق های منفرد به یکدیگر متصل شدند تا رول های بلند را ایجاد کنند. کاغذ دیواری تا اواسط قرن بیستم. در این فرآیند، طرح بر روی سطح یک بلوک چوبی مستطیل شکل حکاکی شد. سپس بلوک با رنگ مرکب شد و برای چاپ به صورت رو به پایین روی کاغذ قرار گرفت.

الگوهای پلی کروم نیاز به استفاده از چندین بلوک دارند. یکی برای هر رنگ. هر رنگ به طور جداگانه در طول رول چاپ می شد، سپس قبل از اعمال رنگ بعدی، آن را آویزان می کردند تا خشک شود. این فرآیند پر زحمت بود و به مهارت قابل توجهی نیاز داشت.

در برخی موارد، کاغذ دیواری کاربردی محسوب می‌شود. خانه‌های تاریخی را در نظر داشته باشید که در آن‌ها محدودیت‌هایی برای تغییرات ساختاری رادیکال وجود دارد. کاغذ دیواری نه تنها گزینه ارزان تری نسبت به متریال‌های دیگر برای آشپزخانه و حمام است، بلکه با افزایش حجم پوشش های قابل جابجایی، دور انداختن آن نیز در صورت تغییر نظر بسیار راحت‌تر است.

انواع کاغذ دیواری-0001
انواع کاغذ دیواری

4 نکته که هنگام تزئین با انواع کاغذ دیواری باید در نظر بگیریم:

1. قبل از انجام کاغذ دیواری تست کنید.

امتحان کردن یک نمونه ازانواع کاغذ دیواری بهترین راه برای درک اینکه چگونه یک طرح در یک فضای خاص خوب دیده می‌شود، زیر نورهای مختلف چگونه است و آیا اینکه با دکوراسیون کلی شما کار می کند.

ما همیشه خرید یک نمونه از انواع کاغذ دیواری را قبل از خرید به شکل کامل پیشنهاد می کنیم. در حالت ایده آل، شما باید یک نمونه از کاغذ دیواری را تهیه کنید و آن را روی دیوار مورد نظر تست کنید تا مقیاس و مناسب بودن الگوی کامل را مشاهده کنید.

2. سبک های دکور و مبلمان را در انتخاب انواع کاغذ دیواری درنظر داشته باشید.

کاغذ دیواری هایی با طرح های ظریف تر برای مناطق شلوغ با مبلمان زیاد و طرح های پیچیده تر برای اتاق هایی با حداقل مبلمان انتخاب می کند تا دیوار نمای مورد نظر را داشته باشد.

3. مراقب اندازه گیری‌های گوشه ای نیزباشید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند این است که تصور می کنند گوشه های اتاق آنها کاملا عمودی است. اگر کاغذ دیواری خود را از گوشه ای آویزان کنید، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که کاغذ شما کج می شود.

برای جلوگیری از این امر، توصیه می‌کنیم که کاغذ دیواری خود را در نقطه تمرکز اتاق  یا در وسط دیوار به دیوار ببندید و به سمت گوشه‌ها بروید.

4. نگهداری از کاغذ دیواری را فراموش نکنید.

پس از اینکه کاغذ دیواری خود را به درستی قرار دادید، توصیه می‌شود لاک دکوراتور در بالای آن استفاده کنید، که یک لایه محافظتی اضافی در برابر عناصری که می توانند به مرور زمان به کاغذ آسیب برسانند، ایجاد می کند.

زمانی که لاک به طور کامل سفت شد، می توانید کاغذ را با یک اسکراب سبک با استفاده از یک اسفنج صابونی تمیز کنید. با این حال، مراقب باشید هرگز دیوار خود را با آب خیس نکنید.

نکات مهم برای نصب انواع کاغذ دیواری

اگرچه می توانید با یک نصاب حرفه ای تماس بگیرید. همیشه دستورالعمل‌های نصب سازنده را دنبال کنید، اما در اینجا چند “نکته حرفه‌ای” وجود دارد که هنگام شروع پروژه خود باید در نظر داشته باشید.

1. فضای خود را به درستی اندازه گیری نمایید.

اطمینان داشته باشید که اندازه‌گیری‌های شما به دقت انجام شده باشد و همیشه آن را گرد کنید تا بتوانید کاغذ را برای تناسب راحت کوتاه کنید. همچنین همیشه بهتر است در صورت نیاز کمی اضافی داشته باشید.

2. مطمئن شوید که به اندازه کافی کاغذ دیواری تهیه کرده اید.

همه کاغذ دیواری‌هایی را که نیاز دارید به شکل هم‌زمان سفارش دهید و پس از رسیدن کاغذدیواری‌تان را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز تطابق کامل دارد یا خیر.

3. چیدمان کلید اصلی محسوب می‌شود.

مطمئن شوید که الگوی شما مطابقت دارد و صاف به نظر می رسد. قبل از چسباندن کاغذ دیواری را رول کنید و از نوار و مداد اندازه گیری برای علامت گذاری مورد نیاز خود استفاده کنید.

4. تراز کردن بسیار مهم است.

مطمئن شوید که کاغذها و دیوارهایتان همسطح هستند.

5. از فضای کاری خود محافظت کنید.

برای محافظت از میز کار و کفپوش خود از پارچه استفاده کنید. از روزنامه استفاده نکنید زیرا چاپ مرطوب می‌تواند لکه دار شود.

6. دیوارهای خود را آماده کنید.

قبل از نصب باید همیشه سطحی صاف، تمیز و خشک داشته باشید.

7. فضای خود را در نظر بگیرید.

اگر اتاق شما دارای یک نقطه کانونی معماری مانند شومینه یا تخت است، از آن برای قرار دادن کاغذ دیواری خود در مرکز قرار دهید. در غیر این صورت، فقط از گوشه شروع کنید.

8. دستورالعمل های سازنده را بخوانید.

برچسب روی کاغذ خود را بررسی کنید تا ببینید سازنده چه چسبی را به شما پیشنهاد می‌کند.

9. کاغذ دیواری را پاک کنید.

چسب اضافی را با پارچه یا اسفنج کمی مرطوب از کاغذ دیواری جدا کنید.

11. با دقت کوتاه کنید.

از یک راسته و یک چاقوی کاربردی برای اصلاح دور قاب پنجره استفاده کنید. اگر کاغذ اضافی زیادی دارید، از یک قیچی خوب استفاده کنید.

12. اول ایمنی!

همیشه به یاد داشته باشید که در صورت نیاز به باز کردن پریزهای برق یا تابلو برق، برق را قطع کنید.

انواع کاغذ دیواری

امروزه کاغذ دیواری ها یک انتخاب طراحی فوق العاده محبوب هستند. شما می توانید بهترین طرح و متریال را برای اتاقی که تجهیز می کنید انتخاب کنید و با سلیقه طراحی خودتان سازگاری بیشتری داشته باشد.

  • کاغذ دیواری با متریال کاغذی

این کاغذ دیواری فقط از کاغذ ساخته شده است. فقط 100% کاغذ . بدون زواید ، فقط کاغذ دیواری ساخته شده از کاغذی که از درختان می آید. انواع کاغذ دیواری هایی که کاغذی یا نبافته هستند، معمولاً روکش مات کلاسیکی دارند که بسیاری از مردم می خواهند. پشت کاغذ نیاز به چسب دارد.

  • انواع کاغذ دیواری غیر بافته شده

کاغذ دیواری نبافته ترکیبی از الیاف طبیعی و وینیل است که با هم مخلوط شده اند تا یک کاغذ دیواری قابل تنفس، انعطاف پذیر و بادوام تر از کاغذ دیواری پشتی کاغذ معمولی ایجاد کنند.

برخی از کاغذ دیواری های نبافته فاقد وینیل هستند و فقط از الیاف گیاهی طبیعی و مصنوعی ساخته شده اند. هنگامی که روی سطح آماده نصب می شود، به صورت ورقه های بلند و دراز به بالا و پایین می آید. پشتی غیر بافته نیاز به چسب دارد.

انواع کاغذ دیواری-0004
انواع کاغذ دیواری
  • کاغذ دیواری وینیل

کاغذ دیواری وینیل بادوام ترین گزینه از انواع کاغذ دیواری است. در مقایسه با کاغذ دیواری نبافته، می‌تواند کمی طول بکشد و به تیک تاک ادامه دهد. وینیل یک پلاستیک بازیافتی متداول است که برای ساخت صفحات، بسته بندی مواد غذایی، فرش، کفپوش مشمع کف اتاق و بسیاری از تابلوهای داخلی و خارجی استفاده می شود.

  • پارچه علف طبیعی

همانطور که از نام آن پیداست، این کاغذ دیواری از علف های طبیعی و نی های خشک شده ساخته شده است که روی یک پشت کاغذ به هم بافته شده اند. شما اغلب می بینید که از کلمه “سیسال” استفاده می شود که فقط یک نام تخیلی برای همان چیز است. تقریباً تمام علف‌های طبیعی در آسیا تولید می‌شوند و سپس به ایالات متحده ارسال می‌شوند.

این کاغذ دیواری به یک اتاق ظاهر، حس و بوی بسیار خاکی می دهد. بو چیزی است که واقعاً پارچه علفزار طبیعی را از تقلیدی (ساختگی) جدا می کند.

انواع کاغذ دیواری-0003
انواع کاغذ دیواری
  • بافت‌های ارگانیک در انواع کاغذ دیواری

این تقریباً مشابه پارچه علف (واقعی) است زیرا از تمام الیاف طبیعی ساخته شده است. بیشتر اوقات این پارچه کتان خواهد بود، اما می تواند مواد خام دیگری مانند چوب پنبه یا چوب نیز باشد.

از آنجایی که این و پارچه های علف طبیعی گران ترین انواع کاغذ دیواری هستند، به نفع شماست که یک نصاب حرفه ای استخدام کنید.

مزیت برند ورتینا :

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت‌های عمرانی سازه می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و سقف ساختمان
  • طراحی داخلی (دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب و طراحی کابینت، طراحی اتاق کودک و…)
  • انواع کابینت(mdf، پانل روکش چوبی، کابینت ممبران و…)

امیدواریم  این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر می‌خواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر می‌خواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا به عنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست می‌کنیم که به ما اعتماد کنید.

شماره تماس: 09-88288307-021


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.


برای دانلود پادکست مقاله اینجا کلیک کنید.