vertina tabligh

ایده‌های عملی برای طراحی آشپزخانه متمایز

ایده‌های عملی برای طراحی آشپزخانه متمایز

آشپزخانه مرکز زندگی خانه شماست، بنابراین دکوراسیون آشپزخانه یک بخش مهمی از طراحی ساختمان محسوب می‌شود.  به همین دلیل اهمیت دارد که آن را تا حد امکان خلاق و شاداب طراحی کنیم تا یک طراحی آشپزخانه متمایز داشته باشیم. این فضای شما برای پخت و پز و مکانی است که ما تمایل داریم زمان زیادی را در آن صرف کنیم. با این وجود، اکثر ما در نهایت با یک آشپزخانه معمولی و بی روح مواجه هستیم.

داشتن یک طراحی آشپزخانه متمایز و خیره کننده می تواند مانند یک رویای دور باشد. اما این امکان وجود دارد در کمترین زمان ممکن یک طراحی آشپزخانه متمایز و جادویی را جمع آوری کنید. با توجه به جزئیات، آن را به یک فضای آشپزی خارق العاده مبدل سازید. ایده‌های دکوراسیون آشپزخانه به شما این فرصت را می‌دهد تا آشپزخانه رویاهای خود را طراحی کنید.

چگونه یک طراحی آشپزخانه قدیمی را جدید جلوه ببخشیم؟

کمی توجه به جزئیات از نظر دکور باعث ایجاد یک طراحی آشپزخانه متمایز می‌گردد. از رویه‌های آشپزخانه، دیوارها، پیشخوان‌ها و کابینت‌ها، با کمی فکر قادر هستید تمام این فضاها را با دکوراسیون زیبا طراحی کنید. بر این اساس برای شروع تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک چک لیست از مناطقی که نیاز به تغییرات اساسی دارند آماده کنید و کار را شروع کنید.

چگونه کابینت آشپزخانه را زینت دهیم؟

کابینت‌ها از المان‌هایی است که باعث می‌شود یک طراحی آشپزخانه متمایز داشته باشید. این عامل فضای اصلی آشپزخانه شما را دربرمی‌گیرد و همچنین نقطه کانونی خانه محسوب می‌شود. اگر هماهنگی لازم در انتخاب این فاکتور مهم آشپزخانه را انجام دهید، شما آشپزخانه‌تان را به فضایی خلاقانه تبدیل می‌کنید. از لمینت گرفته تا شیشه لاکی می‌توانید کابینت آشپزخانه خود را به سبک، سلیقه و بودجه خود انتخاب و طراحی کنید.

چگونه یک آشپزخانه را تزئین کنیم؟

روش‎هایی بسیاری موجود است تا طراحی آشپزخانه متمایز داشته باشید. از جمله: با تغییر رنگ، بافت دیوار، نورپردازی، جایگزینی آثار هنری و راه حل‌های ذخیره سازی هوشمند، می‌توانید آشپزخانه ای بدون درز، ساده و پر زرق و برق را بدون هیچ زحمتی طراحی کنید.

آیا قصد دارید فضای آشپزی خود را به یک آشپزخانه مدولار گران قیمت و پر زرق و برق تغییر دهید؟

این ایده های دکوراسیون آشپزخانه را برای بازسازی خیره کننده فضای آشپزی و طراحی آشپزخانه متمایز مطالعه کنید.برای طراحی به مشاوران ومتخصصین ما در شرکت ورتینا مراجعه کنید تا راهنمایی‌های لازم را به شما بدهند

  • دیوارهای آجری: دکوراسیون روستیک دیوار آشپزخانه

دکور روستیک طرحی است که به این زودی ها از مد نمی افتد. پس اگر یک دیوار نسبتا ساده در آشپزخانه خود دارید، آن را با آجرهای نمایان ساختار زیبا دهید. این ایده دکور آشپزخانه نیاز به نگهداری زیادی ندارد و همیشه توجه را به خود جلب می کند. افزودن بافت به دیوارهای آشپزخانه یک راه عالی برای بازسازی و طراحی آشپزخانه متمایز است.

طراحی آشپزخانه متمایز -002
طراحی آشپزخانه متمایز
  • لامپ ها و ال ای دی‌های  داخلی: طراحی آشپزخانه متمایز مینیمالیست

آشپزخانه و وجود گلدان‌ در آن بسیار خوب با هم هماهنگ می‌شوند. گلدان‌های خالی در میز آشپزخانه و قفسه‌ها فضا را لوکس می‌کند. بنابراین، لامپ ها و ال ای دی‌های  داخلی برای آشپزخانه خود تهیه کنید و همچنین چند لامپ شیک را برای تکمیل این دکوراسیون آشپزخانه مینیمال در نظر بگیرید.

طراحی آشپزخانه متمایز -004
طراحی آشپزخانه متمایز
  • سقف چوبی: طراحی آشپزخانه متمایز مدرن

آیا همیشه سقف آشپزخانه را نادیده می‌گیرید؟ فضای آشپزی خود را هوشمندانه به یک آشپزخانه مدرن با دکوراسیون سقف تبدیل کنید. از تیرهای چوبی به عنوان سقف کاذب آشپزخانه به کار ببرید و آن را متمایز و زیبا کنید.

  • قفسه‌های باز: دکوراسیون آشپزخانه معاصر

دکوراسیون آشپزخانه معاصر در فضاهای باز رشد می‌کند و قفسه ها کاملاً در آن طرح قرار می‌گیرند. قفسه‌های چوبی را بدون هیچ دری وصل کنید و تمام ظروف سفالی و چینی خود را روی آن قرار دهید. به این شکل آشپزخانه ای متمایز و لوکس ایجاد کنید.

  • نقاشی‌های سرامیک: دکوراسیون آشپزخانه قدیمی

نقاشی‌ها این توانایی را دارند تا یک آشپزخانه را مدرن و زیبا جلوه دهند. اگر به دکوراسیون آشپزخانه کمی قدیمی علاقه دارید، ملاحظه کنید که نقاشی‌های سرامیکی یا کاشی را در سرتاسر فضای آشپزی خود قرار دهید. آنها نه تنها آشپزخانه شما را خلاق‌تر می‌کنند، بلکه رنگ، بافتی را نیز به آن اضافه می‌کنند.

  • فضای باز: دکوراسیون آشپزخانه مرسوم

تجهیزات و سخت افزار زیادی دارید که راه شما را در آشپزخانه مسدود می‌کنند؟ خوب، فضای خود را با دکوراسیون آشپزخانه اپن شلوغ کنید. اگر به ایده‌های دکوراسیون آشپزخانه کوچک علاقه دارید، این ایده کاملاً با حساسیت‌های شما هماهنگی دارد.

  • همه در یک میز: دکوراسیون داخلی آشپزخانه

به طور هوشمندانه مبلمان موجود خود را به عنوان یک نقطه کانونی دکوراسیون عالی در آشپزخانه خود دو بزرگتر نمایید.

شما می توانید از این ایده‌های زیبا برای دکوراسیون آشپزخانه برای هر نوع فضای آشپزی استفاده کنید. مطمئن باشید، آنها حتی به عنوان ایده‌های دکور آشپزخانه کوچک نیز فوق العاده است.

 از پیشنهادات ورتینا  برای همین کار نهایت استفاده را ببرید و فضای آشپزی رویایی خود را با این ایده‌های دکور آشپزخانه شگفت انگیز ایجاد کنید! این گونه دکورها قیمت طراحی مناسب در عین زیبایی را دارا هستند.

طراحی آشپزخانه متمایز -005
طراحی آشپزخانه متمایز

شیوه صحیح طراحی آشپزخانه متمایز و برجسته

قبل از شروع فرآیند طراحی، مهم‌ترین چیز این است که متوجه باشید آشپزخانه قرار است چگونه استفاده شود. این یک فرۀیند مهم است که هر معمار باید به آن توجه کند. آشپزخانه فقط یک مکانی که باید وجود داشته باشد تا پروژه تکمیل گردد نیست. کسانی که طراحی می‌کنند باید بدانند که یک آشپزخانه شامل بخش‌های متفاوت مختلف است که باید هر کدام در طراحی کل پروژه به آن توجه شود.

فراتر از سبک یا طراحی درخواستی مشتری، تعریف یک سبک برای بهینه سازی عملکرد و به حداقل رساندن هزینه‌های ساخت قطعات مختلف بسیار اهمیت دارد.

فضاهای کاری آشپزخانه و جریان

5 حوزه کلی را در آشپزخانه تعریف شده است:

  • انباری: فضای نگهداری مواد غذایی، کنسرو، یخچال
  • محل نگهداری: لوازم خانگی، ظروف، وسایل آشپزی
  • منطقه سینک: منطقه تمیز کردن
  • منطقه آماده سازی: به طور ایده آل یک فضای پیشخوان بزرگ برای کار کردن و مواد آشپزی
  • منطقه پخت و پز: اجاق گاز و فر.

انباری، سینک، آماده سازی و آشپزی مستمر با هم ترکیب شده و با فرآیند تهیه یک غذا به کارآمدترین شکل ممکن مرتبط است. قسمت سینک، آماده سازی و پخت و پز یک منطقه کار مثلثی باریک به وجود می‌آورد که منجر به ایجاد انواع مختلف آشپزخانه می‌شود.

طراحی آشپزخانه متمایز -003
طراحی آشپزخانه متمایز

موارد لازم برای طراحی کابینت‌های آشپزخانه متمایز و زیبا

  • قفسه بندی و درب

TFL یکی از اصلی ترین مواد اولیه مورد استفاده در طراحی کابینت آشپزخانه است. همچنین برای ساخت قفسه و درب نیز به کار می‌برند. تریسم یک ماده بسیار کارآمد است، زیرا طول عمر تخمینی آن از خود آشپزخانه بیشتر است و بین 10 تا 15 سال متغیر است. اگر می‌خواهید عمر آشپزخانه را طولانی‌تر کنید، می‌توانید طرحی بسازید که در عین حفظ سازه‌ها، فقط درها را تغییر دهد. به این ترتیب می توانید با هزینه کمتر ظاهر آشپزخانه را هر از چندگاهی تغییر دهید.

انواع مختلفی از مواد برای کانتر وجود دارد.

  • ورقه ورقه: پیشخوان لخت با ورقه ای از لمینت فشار بالا پوشانده شده است
  • سنگ: پرکاربردترین انواع آن کوارتز، گرانیت و مرمر است
  • سایر: موادی که عموماً از ترکیباتی مانند اکریلیک به دست می‌آیند
  • تخته های پایه

در این قسمت از کابینت، بهتر است محصولی با مقاومت بیشتر در برابر رطوبت مانند تخته سه لا با روکش لمینت داشته باشید. گزینه دیگر اضافه کردن لوازم جانبی فلزی یا پلاستیکی ساخته شده توسط شرکت های سخت افزاری است.

  • ماژول ها یا قطعات قابل تنظیم

هنگامی که یک کابینت آشپزخانه بین دو دیوار دارید، باید فضای اضافی را ترک کنید. این به این دلیل است که ساخت و ساز هرگز به اندازه طرح تمام نمی‌شود. با استفاده از قطعات قابل تنظیم از 5 تا 10 سانتی متر می‌توان از این فضاهای خالی مراقبت کرد.

گزینه های بی شماری برای تکمیل آشپزخانه وجود دارد. ترکیب رنگ ها و اشکال در هر جنس دلخواه است. گوش دادن و درک مشتری برای تشخیص اینکه کدام سبک و تصویر برای آشپزخانه او بهترین است، مهم است.

علاوه بر این، جزئیات کوچکی نیز وجود دارد که می تواند طراحی آشپزخانه متمایز را ایجاد کند:

  • میزهای نازک
  • دستگیره‌های داخلی

با اجتناب از استفاده از دستگیره‌های سنتی باعث می شوند درب ها صیقلی به نظر برسند. یکی از گزینه ها استفاده از دستگیره‌های مستقیمی است که در لبه درب قرار دارند.

  • فن آوری‌های جدید

 کشوهایی به عرض 1 متر با سخت افزاری که وزن را نگه می دارد یا نصب قفسه های ادویه و قفسه‌های قابل مشاهده ظروف نمونه های خوبی از فناوری جدید هستند.

  • نورپردازی

 استفاده از چراغ های ال ای دی تعبیه شده در کابینت‌ها برای یک راه حل یکپارچه

سخن پایانی

سه ویژگی کلیدی یک آشپزخانه کاربردی:

گردش کار خوب (جریان کاری)، فضای ذخیره سازی کافی (فضا) و حرکت با کیفیت بالا (حرکت). اگر به هر سه مورد توجه کنید، آشپزخانه شما متناسب با نیازهای شما خواهد بود.

هنگام طراحی آشپزخانه، از ترکیبی از رنگ‌ها، مواد و تزئینات برای طراحی آشپزخانه متمایز استفاده کنید – اما همانطور که در یک اتاق نشیمن انجام می‌دهید، پالت خود را به یک رنگ اصلی و دو تاکید محدود کنید.

مزیت برند ورتینا:

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت های عمرانی سازه می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و پارکت
  • طراحی داخلی (دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب و طراحی کابینت، طراحی اتاق کودک و…)
  • انواع کابینت(mdf، پانل روکش چوبی، کابینت ممبران و…)

امیدواریم مطالعه مقاله ایده‌های عملی طراحی آشپزخانه متمایز برای شما مفید واقع شده د. ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر میخواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر میخواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا بعنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست میکنیم که به ما اعتماد کنید.

شماره تماس: 09-88288307-021

شماره تماس: 09-88288307-021