vertina tabligh

دکوراسیون‌های برتر در طراحی فضای آشپزخانه ای مدرن

دکوراسیون‌های برتر در طراحی فضای آشپزخانه ای مدرن

در گذشته فضای آشپزخانه مکانی پنهان در خانه بود. مکانی بود که غذا درست می‌کردند و برای شستشو ظروف از آنجا استفاده می‌شد. امروزه آشپزخانه نقطه کانونی خانه محسوب می‌شود، مکانی که همه را در شروع روز یا پس از پشت سر گذاشتنن یک روز طولانی همه در ان مکان جمع می‌شوند. در حال حاضر، فضای آشپزخانه با تمام زیبایی و گرمایی که در خود دارد بخشی اصلی در منزل محسوب می‌گردد.

آشپزخانه‌ها در طول سال‌ها تحولات زیادی کرده‌اند و برنامه ریزی برای بازسازی فضای آشپزخانه شما بسیار اهمیت دارد. پیشرفت‌های فناوری و تغییرات اجتماعی صورت گرفته کمک زیادی به ظهور فضای آشپزخانه مدرن کرده است. تمرکز بسیار بیشتری روی خانه‌های مفهومی باز وجود دارد.

با مشاوره و کارشناسان طراحی در شرکت ورتینا تماس حاصل فرمایید و سوالات خود را مطرح کنید و از راهنمایی‌های آنها بهره ببرید.

آشپزخانه های هوشمند

تکنولوژی با قدرت تمام وارد فضای آشپزخانه شده است و نه فقط به شکل وسایل فانتزی. امروزه، قادر هستید آشپزخانه‌ای با فناوری ترکیبی از هر عملکرد و وسیله‌ای داشته باشید. این تکنولوژی از شیر آب گرفته تا یخچال و روشنایی را شامل می‌شود. و این موارد همان چیزی است که ما آن را آشپزخانه هوشمند صدا میزنیم.

آشپزخانه‌های هوشمند یک جنبه در حال تکامل از طراحی می‌باشند. در واقع، امروزه بسیاری از آشپزخانه‌ها از ابتدا به شکل هوشمند ساخته می‌شوند. برای آشپزخانه‌های قدیمی‌تر، حسگرها، ابزارهای هوشمند و سایر دستگاه‌ها را می‌توان برای راحتی صاحب خانه به آن اضافه نمود.

افزودنی‌های هوشمند در فضای آشپزخانه که آسان نصب می‌شوند، شیرهای آشپزخانه مجهز به حس حرکت هستند که می‌توانند حضور دست‌ها را در زیر آن حس کنند و به‌طور خودکار روشن می‌شوند یا یک ویژگی تک لمسی را امتحان می‌کنند. یخچال‌هایی که می‌توانند وقتی اقلام مواد غذایی‌تان تمام می‌شوند یا قهوه‌ساز برنامه‌ریزی شده تا قهوه‌تان را هنگام بیدار شدن آماده کند، به شما هشدار دهند.

وسیله‌ای در فضای آشپزخانه موجود است که تخم‌مرغ‌های شما را کنترل می‌کند و به شما می‌گوید کدام یک خراب است. در نظر داشته باشید که سیستم روشنایی خود را به روز کنید – به شما امکان می دهد تمام چراغ ها را از تلفن هوشمند یا از طریق رایانه خود کنترل کنید.

رنگ‌های کابینت: رنگ‌های تیره و روشن

اگرچه کابینت‌های سفید ظاهرا کلاسیک هستند و اغلب در هر نوع سبک فضای آشپزخانه قابل استفاده هستند، اما کم کم میبینیم که در حال کنار رفتن است. برای کنار رفتن آشپزخانه تمام سفید، انتظار داریم جزیره‌هایی را در رنگ‌های مختلف مشاهده کنیم.

این رنگ‌ها در سایه‌های آبی و سبز کاربردی تر و مورد پسندتر است. علاوه بر این سایه‌های طبیعی خنثی و رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای، سبز زمردی و حتی آلویی. این شما را شگفت زده خواهد کرد که کابینت‌های آشپزخانه تاریک چقدر می توانند فضای آشپزخانه را مجلل و زیبا نشان دهند. کابینت‌های آشپزخانه تیره، ظرافت کامل و فضای مجلل را به تصویر می‌کشند که سایر گزینه‌ها این مورد را دارا نیستند.

طرح‌ها، متریال‌ها و بافت‌های موجود

فضای آشپزخانه -0012
فضای آشپزخانه

با وجود اینکه سبک‌هایی از جمله خانه های به شکل کشاورزی و مدرن در اواسط قرن هنوز محبوبیت دارند، صاحبان خانه‌ها در زیبایی شناسی ، طرح‌ها و مواد جایگزین برای آشپزخانه خود در نظر دارند.

حذف نمودن کابینت‌های دیواری بالا در چند سال اخیر به یک روند رو به رشد تبدیل شده است زیرا فضای دید را بازتر می‌کند و آشپزخانه را بسیار بزرگ تر و روشن تر نشان می‌دهد. این فرصت را برای شما ایجاد می‌کند که از فضای کانتر به شکلی موثر استفاده کنید.

وقتی می گوییم کارآمد، نمی خواهیم آن را با کسل کننده بودن یکی بدانیم. اگر از قفسه های باز، چوب برش خشن برای وارد کردن عناصر طبیعی یا لوله های فلزی برای نگرش صنعتی تر استفاده می کنید. کاشی‌های کف در سنگ‌های طبیعی یا کاشی‌های پشتی که حجاری‌شده، اریب‌دار یا روی هم چیده شده‌اند، نقطه کانونی عالی را ایجاد می‌کنند. سنگ کوارتز در حال حاضر هم در فضای آشپزخانه محبوبیت دارد.

برای میزهای آشپزخانه گران قیمت، کوارتز همچنان برتر است. این ماده بسیار مقاوم است، می تواند تقریبا برای سال‌های زیادی دوام داشته باشد. این نوع سنگضد میکروبی است. گرانیت، رقیب اصلی در متریال‌های رده بالا، به نگهداری نسبتا بیشتری نیاز دارد.

زمانی که کانترهای کوارتز برای اولین بار وارد بازار شدند، نگرانی اصلی عدم تنوع از نظر رنگ و پرداخت  این نوع متریال بود. اما با گذشت زمان، به لطف فناوری، تولید کنندگان طیف وسیعی از رنگ‌ها را برای انتخاب و همچنین الگوهای سنگ واقعی ارائه دادند.

گرایش قابل توجهی به سمت رنگ‌های ملایم تر و خنثی‌تر وجود دارد. بیشتر صاحبان خانه رنگ‌هایی مانند رنگ های خاکستری، قهوه‌ای، کرمی یا سفید را انتخاب می‌کنند.

در حالی که ما هنوز در مورد کانترها هستیم، ذکر محبوبیت رو به افزایش سینک‌های کامپوزیت حائز اهمیت است. این سینک‌ها از همان موادی هستند که میز پیشخوان ساخته شده اند. این یک ظاهر یکنواخت تمیزتر ایجاد می کند و تمیز کردن و نگهداری را بسیار آسان تر می کند.

کفپوش چوب سخت , کاشی و سرامیک

فضای آشپزخانه -0013
فضای آشپزخانه

در مورد کفپوش فضای آشپزخانه، کفپوش‌های چوبی هنوز بسیار محبوب هستند. اما دومین گزینه محبوب، کفپوش سرامیکی، قرار است توجه بیشتری را به خود جلب کند. به لطف فناوری، کفپوش‌های سرامیکی اکنون در طرح‌ها، سبک‌ها و سایزهای متنوعی ارائه می شوند.

شما این توانایی را دارید کاشی‌های سرامیکی را تهیه کنید که دقیقاً شبیه کفپوش‌های چوبی هستند. بنابراین اگر می‌خواهید ظاهر چوب سخت را حفظ کنید، اما می‌خواهید از موادی راحت‌تر نگهداری کنید، از سرامیک استفاده کنید. علاوه بر چوب، کاشی‌های سرامیکی را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که شبیه به طیف گسترده ای از مواد دیگر از جمله سنگ طبیعی باشد.

از لحاظ سایز، دیگر نیازی به سایزبندی سنتی ندارید. می‌توانید کاشی‌های تک تخته‌ای را تهیه کنید که شبیه تخته‌های پهن واقعی از چوب سخت زمانی که روی زمین گذاشته شده‌اند. یا می توانید کاشی‌های برش سفارشی را برای ایجاد یک آشپزخانه با طرح منحصر به فرد در نظر بگیرید.

جزیره‌های آشپزخانه چند منظوره تک سطحی

جزیره‌ها در فضای آشپزخانه به نقاط کانونی و مرکز آشپزخانه مبدل گردیده اند. یکی از تغییرات در حال ظهور، اندازه بزرگتر و تک سطحی است که کاربردهای فراوانی دارد. به خصوص که در طراحی آشپزخانه شاهد فضای کمتری برای کابینت دیواری هستیم.

جزایر بزرگتر آشپزخانه در سال‌های آتی تبدیل به بهترین تجارت در طراحی آشپزخانه خواهند شد. آن‌ها دارای کابینت‌های در داخل خود هستند همچنین صندلی‌هایی را نیز برای غذاخوری در خود دارند.

طرح‌های زیبای Backsplash در فضای آشپزخانه

فضای آشپزخانه -0014

اسپلش بخش سرگرم کننده ای از خانه  به جهت تزیین به حساب می‌آید. با این حال، به نظر می رسد که این کاشی‌ها در آشپزخانه‌ها همیشه روندها و سبک‌های جدیدی دارند.

مردم به سوی صفحات با سایز بزرگ کاشی‌ها و کاشی‌هایی با ساختار یا الگوهای متنوع گرایش دارند. انتخاب رنگ در اینجا انتها ندارد. انتخاب نوع و رنگ کاشی و سرامیک فقط به المان‌های رنگی دیگری که در آشپزخانه خود انتخاب می‌کنید وابسته می‌باشد. امروزه رنگ‌های سیرتر بسیار شیک و مدرن هستند. این رنگ‌های تیره به شما امکان می‌دهد در طراحی خود خلاقیت بیشتری اعمال کنید. اشکال و طرح‌های خنثی با ساختار طبیعی گزینه دیگری برای افرادی که به دنبال نمایی کلاسیک هستند.

تخته‌های با سایز بزرگ در حال تسخیر هستند. این بک اسپلش‌ها می‌توانند مرمر، کوارتز، چوب، مس، فولاد ضد زنگ، شیشه باشند. وقتی نوبت به تزیین این فضا می‌رسد، بک اسپلش کاشی انتخابی محبوب است.

افزودن پاپ رنگ

رنگ سفید همیشه شیک خواهد بود. به نظر می‌رسد که افراد بیشتری می خواهند کابینت‌های رنگی را در فضای آشپزخانه تجربه کنند. ما بیشتر وقت خود را در این قسمت از خانه صرف سرگرمی دوستان و خانواده خود می کنیم، پس چرا رنگ مورد علاقه خود را در فضا قرار ندهیم؟

اگر به وسایل طلایی علاقه دارید، اما نمی‌خواهید آن را در تمام آشپزخانه خود قرار دهید، یک شیر آب طلایی نرم با سخت‌افزار مشکی یا نیکل اضافه کنید. لامپ‌ها می‌توانند فلزی کاملاً متفاوت باشند، در حالی که نشانه‌هایی از همان فلزی دارند که در جاهای دیگر استفاده می‌کنید.

این قطعات رنگ پایانی فضا هستند. یکی دیگر از راه های ترکیب فلزات، انتخاب مبلمان شما برای میز آشپزخانه صندلی یا چهارپایه جزیره ای است. وقتی می‌خواهید کمی چیزها را تغییر دهید، اینها به راحتی قابل تعویض هستند.

هود مناسب و تزئینی

عصر استفاده از یک هود کلاسیک و استیل ضد زنگ سپری شده است. امروزه، صاحبان خانه ها گزینه های تزئینی بیشتری را می خواهند. همه چیز از چوب، گچ، آجر یا هودهای فلزی مخلوط.

امروزه شاهد تمرکز مالکان خانه بر روی طراحی هود خود هستیم. این قطعه می تواند یک نقطه کانونی اصلی در فضای آشپزخانه باشد، به خصوص بسته به چیدمان آشپزخانه. ما اغلب فضا را با محدوده و هود روی دیوار طراحی می کنیم که از اتاق های دیگر خانه دیده می شود. چرا این جانور یک قطعه را بیان نمی کنید؟ هودهای فولادی سفارشی راهی برای افزودن نقطه شکست به ردیف طولانی کابینت های چوبی هستند. این ویژگی‌ها واقعاً خوب هستند، اما هزینه‌ای هم دارند.

مزیت برند ورتینا :

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت‌های عمرانی سازه می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و سقف ساختمان
  • طراحی داخلی (دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب و طراحی کابینت، طراحی اتاق کودک و…)
  • انواع کابینت(mdf، پانل روکش چوبی، کابینت ممبران و…)

امیدواریم  این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر می‌خواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر می‌خواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا به عنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست می‌کنیم که به ما اعتماد کنید.

شماره تماس: 09-88288307-021


برای دانلود پادکست مقاله اینجا کلیک کنید.


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.