vertina tabligh

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

دیدگاه در مورد دکوراسیون اتاق خواب :

اتاقهای خواب، خصوصی ترین فضای خانه به حساب می آیند. اتاق خواب در واقع پناهگاه اکثر افراد است. محلی برای دریافت آرامش پس ازیک روزشلوغ، محلی برای تفکردرباره معضلات روزمره ومحلی برای تجدید انرژی قبل ازشروع روزی جدید. پس نباید به فضای عمومی خانه مانند پذیرایی، دسترسی مستقیم داشته باشد. مهمترین مسئله در فضای اتاق خواب، گردآوری امکانات برای ایجاد آرامش است. در ضمن باید درنظر بگیریم که عملکرد های دیگری غیر ازخوابیدن مانند مطالعه، نشستن و گفتگو نیزدراین فضا صورت میگیرد. اتاق خواب باید با فضاهایی مانند سرویس و حمام ارتباط مستقیم داشته باشد.

بنابراین اتاق خواب باید راحتترین و آرامش ‌بخش‌ترین مکان برای استراحت ذهن وجسم افراد پس از یک روز طولانی باشد.

با این وجود بسیاری از افراد نمیدانند که چطوربا طراحی دکوراسیون اتاق خواب، چنین آرامشی را به خود هدیه کنند. خیلی از اوقات، اتاق خواب تبدیل به بی‌نظم‌ترین و کم اهمیت‌ترین اتاق خانه میشود. حتی گاهی برخی افراد به اشتباه تصور میکنند که اهمیت دکوراسیون پذیرایی یا دکوراسیون آشپزخانه به علت حضور میهمانان در آن، بیشتر است.

از زمان قدیم طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مهمترین بخشهای ساختمان بود. مطمئنا برایتان پیش آمده است که وارد یک ساختمان قدیمی شده وحس آرامش وامنیت را با تمام وجود حس کردید. این حس آرامش خانه های قدیمی بدین خاطراست که طراحی این سبک خانه ها تماما با فکر وهدف بوده است. برای داشتن این حس فکر شده است.

هرچه به جلو میرویم متاسفانه این حسها ازبین رفته و شاید دلیل آن سبک های جدیدی است که ارائه میشود. هر سبکی دردکوراسیون داخلی اصول خاص خود را دارد که اگر دراجرا رعایت نشود حس رضایت را نخواهیم داشت. مدرنیته شدن راحتی و سبکی و رنگ های ملایم را به فضایمان میاورد. ولی در کنار آن صفا و حس و حال خانه های قدیمی را ندارد. و لی با رعایت اصول طراحی مدرنیته میتوان به حس رضایت و آرامش رسید.

هر اتاق خواب به عنوان فضایی شخصی برای کاربری مشخص طراحی میشود. هریک باید مشخصه های خاص مربوط به خود را داشته باشند.

برای رسیدن به این مشخصه ها باید در ابتدا چند سوال و جوا را مورد بررسی قرار داد:

مانند اینکه : اتاق مربوط به چه فردی است ؟ دختر است یا پسر ؟ چه سنی دارد ؟

چه سلیقه ای دارد ؟ بیشتر در اتاق چه استفاده های مورد نیاز است ؟

وسایل اساسی مورد نیاز چیست؟ چند نفر از این اتاق استفاده میکنند ؟

سایز اتاق چه اندازه است؟ و….

برای جواب هرکدام از این سوالها گزینه های مختلفی به اتاق کم و زیاد میشود.

اما مشخصه ی اصلی که باید درهر اتاقی در منزل رعایت شود ایجاد فضایی دلپذیر برای رفع خستگی وخوابیدن است.    

   

دکوراسیون اتاق خواب
دکوراسیون اتاق خواب

در کل سه بخش مهم در دکوراسیون اتاق خواب وجود دارد:

طراحی داخلی، چیدمان و دکوراسیون داخلی، نورپردازی با کنترل کامل روی شدت نور.

نورپردازی دردکوراسیون اتاق خواب بایدبه نحوی باشد که بتوانید درمواقع لازم اتاقی پر نورچه بصورت طبیعی چه درشب داشته باشید. در مواقع استراحت و خواب بتوانید شدت نور را کاهش دهید. باید طراحی داخلی اتاق به شکلی پیشروی کند تا نکات منفی در محیط اتاق حذف شوند.

بسیاری از افراد در سالن منزل ترس از دلگیر شدن فضا دارند و ریسک کمی در این قسمت میکنند. اما اتاق خواب مانند سالن این حساسیتها را نداشته و میتوانید اوج خواسته های خود را درفضایی کوچکتر داشته باشید.

سقف اتاق خود را همگام با سبک منزل طراحی کنید. سقف ظریف با نورپردازی داشته باشید. پیشنهاد ما به شما برای سبکهای مدرن کناف وبرای سبک کلاسیک گچبری یا ترکیب کناف با ابزارهای پل اورتان میباشد.

تاج تخت را در بزرگترین دیواری که مخالف ورودی وجود دارد قرار دهید. دیوار پشت تخت را متناسب با سبک منزل طراحی و دکور کنید. در کنار تخت چک کنید که حتما ورودی برق و تلفن داشته باشید

اصل مهم در دکوراسیون اتاق خواب :

1-   لیست خواسته هایتان را نویسید.

2-   انتخاب سبک دکوراسیون.

3-   انتخاب رنگبندی مناسب براساس (بزرگ و کوچک بودن و رده سنی و دختر یا پسر بودن و…).

4-   انتخاب چیدمان براساس سایز اتاق خواب و رده سنی اتاق و…

5-  نورپردازی.

6-   متریال ها و المان های مورد نیاز طراحی (کاغذدیواری ، کف پوش و….).

دکوراسیون اتاق خواب از ارکان اصلی طراحی داخلی به شمار میرود. باید یادمان باشد که هر بازسازی یا تغییری باید هدفمند باشد و تعادل در آن حفظ شود. چرا که هدف این است که کاری کنیم تا اتاق کارآمد تر شده و ظاهر زیبایی داشته باشد. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟

مثلا در اتاق ها، در چیدمان هر اتاق دقت بفرمایید که اسباب و اثاث کمتری داشته باشد. اگر اثاثیه زیاد باشد اتاق شلوغ به نظر میرسد و این مخالف علم فانگ شویی میباشد. نباید همه ی وسایل اتاق را دقیقاً مقابل دیوار قرار داد. اگر فضای اتاق به شما اجازه میداد چند تکه ازمبلمان یا وسایل کناف دکوراتیو را با فاصله از دیوارقرار دهیم. این گونه دید صمیمانه تر و یکپارچه تری به اتاق بدهیم.

در چیدمان مبلمان و لوازم دکوراتیو اتاق باید به دنبال جفظ تعادل باشید. اگر مبلمانی برای اتاق در نظردارید دقت کنید که از مبلمان بزرگ یا زیاد استفاده نکنید. چراکه وقتی تعداد زیادی از مبلمان بزرگ دریک اتاق قرار میگیرند، اثر کسل کننده و نا آرامی روی انسان میگذارد. ضمن آنکه هارمونی خود را با سایز اتاق ازدست می دهد.

دیوار اتاق را میتوانید ترکیبی کاغذ دیواری کنید. که هرچه رنگ تیره تر انتخاب کنید کار شیکتر و هرچه رنگ انتخابی روشنتر باشد کار دلبازتر خواهد شد. انتخاب آن به هدف شما از طراحی داخلی و بازسازی منزل محیطتان بر میگردد. کف اتاق را میتوانید از سبک و رنگ و طرح مورد علاقه تان استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق کودک

برخی از باید ها و نباید های دکوراسیون داخلی اتاق کودک و نوجوان:

وقتی برای سنین زیر 5 سال طراحی میکنید درنظرداشته باشید که تا بیشترین حالت ممکن شکستگیها را از بین ببرید. چه د دیوارهای اتاق چه دردکوراسیون داخلی و وسایل اتاق استفاده ازوسایل تیز گوشه دراتاق کوکان ممنوع و خطرناک است. بهتر است وسایل گرد گوشه و ابزار خورده باشند.

از رنگبندیهای شاد و روشن برای دکوراسیون داخلی اتاق کودک استفاده کنید. استفاده از کف مناسب برای اتاق کودک بسیار مهم است. کف مناسب اتاق کودک نباید لیز باشد یا مانند سنگ و سرامیک درجه سختی آن بالا باشد.

استفاده از موکت های نسل جدید، کفپوشهای برجسته ایمن ترین نوع کف است. از رنگبندی جیغ و تند در هیچ نوع رنگی استفاده نکنید. رنگها را بصورت رنگهای انرژیک و آرامبخش ترکیب کنید. برای بچه های بالای 8 سال همیشه 5 سال آینده ی فرد روبرای انتخاب رنگ و طرح اتاق خواب درنظربگیرید. تا ضمن حفظ ظاهر و کاربرد در طول زمان جذابیت محیط از دست نرود.

پرده های محیط را ست با روتختی و فرش اتاق انتخاب کنید. از حداقل 3لایه پرده برای پنجره ها استفاده کنید تا بتوانید نور طبیعی را در روز دراختیار کودک قرار دهید. در مواقع لازم پوشش مناسب را بتوانید ایجاد کنید.

کمد های طبق نیاز و وسایل فرزندان طبقه بندی و تقسیم کنید. وسایلی که بیشترین کاربرد و مصرف دارند را در دم دست ترین قسمتهای کمد و دکورها در نظر بگیرید. هر وسیله جای مخوص به خود را در بهترین جای ممکن داشته باشد.

برای اتاق نوجوانان قسمتی در نظربگیرید تا بتوانند از امکانات مولتی مدیای خود نهایت استفاده را ببرند. سیم های لازم را از داخل دیوارها رد کنید.

دکوراسیون اتاق خواب
دکوراسیون اتاق خواب

امکانات یک اتاق مسترعالی:

اتاق مستر که بیشتر در اختیار والدین است باید نهایت امکانت و راحتی را در پی داشته باشد. یک اتاق مسترعالی و بدون نقص در درجه ی اول باید دارای ابعاد مفید اتاق بزرگتر از 15 متر باشد. استفاده از وسایل ودکوراسیون لوکس استفاده ازدکورها، سقف وتزئینات و امکانات بروز چشم انداز اتاقهای مستر معمولا ویژه است.

سرویس بهداشتی و حمام لوکس بهمراه وان و پنل دوشهای مدرن. این موارد فضا و امکانات کافی و بیشتر نسبت به اتاقهای دیگر منزل از مشخصه های اصلی اتاق مستر است. درکارهای لوکس وخاص میتوان نورگیرو آبنمای اختصاصی، مون روف، شومینه وکتابخانه فضای بارومینی سوئیت، جکوزی واستخر داشته باشند.

بزرگ نشان دادن فضای اتاق در دکوراسیون اتاق خواب:

امروزه با بالارفتن هزینه ی مسکن، توان بعضی از ما برای خرید خانه های بزرگ با اتاق های بزرگ پایین آمده است و شاید بعضی ما اصلا نخواهیم اتاق های بزرگی داشته باشیم. بزرگ نشان دادن فضای اتاق یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش هزینه ها است. دیگر لازم نیست که حتما به خودمان اجبار کنیم که رنگ دیوارها باید سفید باشد. باید بدانیم که بعضی از رنگ های تیره باعث میشود که کنج های اتاقِ معلوم نباشد و اتاق بزرگتر به نظر برسد. با استفاده از این نکته کوچک میتوانید منزل خود را با یک طراحی داخلی مناسب بزرگتر جلوه دهید.

چیدمان:

در اتاقهایمان باید سعی کنیم از مبلها و راحتی های کوچک استفاده کنیم. چون معمولا بیشترین فضای اشغالی توسط همین هاست. ازمبلهای چند کاره که اینروزها با قیمت مناسب همه جا پیدا میشوند استفاده کنید. با اینکارمبل و تخت خواب و صندلی را با هم داشته باشیم. باید سعی کنیم تا اگرمیزی ویا گلدان ووسیله ای دکوری در اتاقمان داریم، آنها را درکناردیواربگذاریم تا وسط اتاق خلوتترباشد. هرچه درهنگام نگاه کردن به فضای اتاق، چیزی نباشد که جلوی دیدمان را بگیرد، اتاق بزرگتر به نظرمیرسد. قرار دادن تلوزیون و تخت خواب در کنج ها و داخل دیوار نیز بسیار روش خوبیست.

تاثیرنورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب :

نورپردازی مناسب نیز کمک زیادی به شما میکند مخصوصا اگه نور به صورت طبیعی باشد. با ساختن پنجره های بزرگ هم از نور طبیعی بیشری بهره خواهید برد. دریچه ای رو به بیرون باز میشود که گاهی خطای دید بوجود میاورد که بنظرمیرسد بیرون هم بخشی ازاتاق شماست.

دکوراسیون اتاق خواب مدرن :

رنگ در هر فضا جز تاثیرگذارترین عوامل میباشد. همچنین بازسازی منزل و دکوراسیون اتاق خواب مدرن باعث زیباتر جلوه دادن اتاق شما خواهد شد.

رنگهای سفید و کرم روشن در اتاق خواب باعث آرامش ودلباز جلوه دادن میشود. یادتان باشد درانتخاب رنگ هر محیطی را که بازسازی منزل میکنید. هرچه رنگها تیره تر شود کار شیک تر وهرچه روشن تر شود کار دلباز تر خواهد شد. چه بسا با توجه به نیاز خود دکوراسیون داخلی محیط خود را ترکیبی طراحی کنید یا از طراح خود بخواهید.

ازکاغذدیواری مات دردکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید. یا رنگ استخوانی برای دیوار و قابهای چوبی کرم، تختخواب وعکس مناظر به شما آرامش خواهد داد.

سعی کنید از کاغذ دیواری های شلوغ خیلی استفاده نکنید. هرچه رنگها آرامتر باشد(منظور از آرام بودن روشنتر بودن نیست)، آرامش شما در زمان خواب بیشتر خواهد بود. پیشنهاد میکنیم به هنگام شب آینه های اتاق خواب خودرا را با پارچه هایی بپوشانید. هنگام خواب باید فضای آرامی حکم فرما باشد. محل قرارگیری تخت خود را با دقت بسیار انتخاب کنید، به طوری که دید خوبی به طرف در داشته باشید.

در جمع بندی طراحی و دکوراسیون اتاق خواب (کودک ، مستر ، مهمان و…) به نکات زیر توجه کنید:

• ابعاد و فضای اتاق خواب را درنظر بگیرید.

• دکوراسیون اتاق خواب و سبک آن.

• انتخاب المانهای مناسب دکوراسیون اتاق خواب، دیوار اتاق خواب، کمددیواری، رنگ در اتاق خواب.

• نورپردازی اتاق

• اولویت بندی چیدمان اتاق

اتاق خواب در دکوراسیون منزل پناهگاهی امن و حوزه خصوصی برای استراحت و خواب محسوب میشود. ه در پایان یک روز سخت به آن پناه برده و به کارهای شخصی و استراحت میپردازیم. مطالعه کتاب درآرامش و گذراندن زمانی آرام نیازمند طراحی متناسب دکوراسیون اتاق خواب برای ایجاد احساس راحتی وآرامش بیشتر است. نحوه تزئین اتاق خواب، رنگها، پارچه ها و متریالهای به کاررفته، مبلمان. درکل سبک طراحی بر خلق و خوی افراد تاثیر گذاشته و احساسات را به راحتی تغییر میدهد.

سوالات متداول

1- آیا قرار دادن تخت خواب در کنج اتاق در دکوراسیون اتاق خواب کار درستی است؟

قرار دادن تختخواب در کنج اتاق، فضای بیشتری را اشغال میکند. در منازل کوچک یا اتاق خواب های کوچک این حرکت تاثیر منفی در زیبایی خواهد داشت.

2- چگونه میتوان در دکوراسیون اتاق خواب یک گالری دیواری زیبا خلق کرد؟

برای داشتن یک گالری زیبا در خانه خود بهتر است به مواردی توجه کنید. همچون جنس، اندازه وتعداد قاب ها، موضوع تصاویر درون قاب، رنگبندی تصاویر درزمان نصب دقت داشته باشید.

به طور مثال تصاویر شبیه به هم را با اندازه برابر در ترکیب بندی چهارخانه نصب نمایید. اگر قابهای زیادی با ابعاد مختلف دارید، 2، 3 مورد از بزرگترینها را در قسمت اصلی و درتیررس قرار دهید. جایگاه بقیه را با توجه به آنها تعیین نمایید. چنانچه تنوع و تعداد تصاویر زیاد باشد بهتر است از قابهای مختلف استفاده نمایید. برای هر تصویر، قاب مناسب و همخوان انتخاب کنید.

3- برای استفاده از کاغذدیواری در دکوراسیون اتاق خواب، باید چه نکاتی را مد نظر قرار داد؟

شما میتوانید درسقف اتاق، کمدها، راهرو ها، و پس زمینه کتابخانه و قفسه ها هم از کاغذ دیواری استفاده نمایید. باید انتخاب کاغذ دیواری با طرح، رنگ وبافت مناسب با توجه صورت گیرد تا شاهد تاثیرمثبت آن درفضای خانه باشید.

4- برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک باید چه کاری انجام داد؟

پیشنهاد میکنیم فضایی شخصی خلق کنید تا از قرار گرفتن در محیط خسته نشوید. وسایل ریز و کوچک باعث شلوغی محیط و کوچک به نظررسیدن آن میشوند. بهتر است وسایل کمتر با ابعاد بزرگتر در خانه قرار دهید تا خانه دلباز و زیباتر بنظربرسد.

5- برای دکوراسیون اتاق خواب های کوچک باید فرش چه ابعادی داشته باشد؟

تصور بیشتر افراد این است که در اتاق خواب کوچک از فرش کوچک استفاده کنند. اما این مورد فضا را دلگیرتر می کند. بهتر است برعکس از فرشهای بزرگ در خانه های کوچک استفاده نمایید.

6- نحوه ثبت پروژه دکوراسیون اتاق خواب به چه صورت میباشد؟

برای ثبت و شروع پروژه ابتدا درخواست کننده باید تعدادی عکس از فضاهای مختلف و با زاویه مناسب گرفته شود. این عکس ها را همراه نقشه ساختمان برای ما ارسال نماید. علاوه بر آن هر گونه اطلاعات جزئی و بیشتر، در اجرای هر چه بهتر پروژه تاثیر گذار خواهد بود.

7- آیا تمامی مراحل اجرایی پروژه توسط تیم ورتینا انجام می شود؟

بله، از طراحی تا بازسازی و اجرای دکوراسیون تماما توسط تیم ورتینا اجرا میگردد.

8- انجام هر پروژه طراحی دکوراسیون اتاق خواب چقدر زمان میبرد؟

مدت زمان انجام هرپروژه متفاوت بوده و به تعداد و ابعاد فضاها و نوع طراحی انتخابی شما بستگی دارد.

مجموعه ورتینا با بهره گیری از کادری متخصص و مجرب، اهداف متعالی خود را پیش میبرد. درمرحله نخست طراحی وتولید محصولی با کیفیت به منظور تامین خواسته مشتریان وآشنا کردن آنها با محصولات بروز دنیا میباشد. مبنا و اصول کار حرفه ای خود قرار داده و جهت تحقق آن از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد .

بازدید و مشاوره رایگان و ارایه محصولی زیبا از جمله مزیت های محصولات این شرکت  در بازار محسوب میگردد. این مجموعه شعار خلاقیت، سخت کوشی و تخصص راجهت رسیدن به محصولی با کیفیت سرلوحه سیاستهای خود قرار داده است.

به ما اعتماد کنید و طراحی های خود را به ما بسپارید.

شماره تماس: 09-88288307-021

کلمات کلیدی: دکوراسیون اتاق خواب، دیزاین اتاق خواب ، باز سازی اتاق خواب ، چیدمان ، اتاق مستر ، اتاق کودک