vertina tabligh

طراحی سرویس بهداشتی

طراحی سرویس بهداشتی

دکوراسیون سرویس بهداشتی

طراحی سرویس بهداشتی، حمام و توالت یکی از مهمترین فضاهای داخلی در خانه میباشد. طراحان باید در طراحی آن اصولی مهم و ضروری را رعایت کنند.

دستشویی خانه ی شما محلی است که رفت و آمد زیادی در آن صورت میگیرد. اما شما چقدر به زیبایی ودکور این محل توجه کرده اید ؟ به رنگ پس زمینه ی آن، کابینت روشویی، آینه باکس دستشویی و دکوروقفسه هایی که در آن به کارمیبرید؟ با ما همراه باشید.

چقدر به دکور و جزئیات سرویس بهداشتی خانه تان توجه کرده اید ؟

به سرویس بهداشتی خانه خوداهمیت دهید!

 معمولا سرویس بهداشتی خانه جایی است که کمتر از بخش های دیگرخانه به دکوراسیون و طراحی آن توجه میشود. شایدمهمانی که به خانه شما میاید به آشپزخانه یا اتاق خواب نرود ولی احتمال اینکه ازدستشویی استفاده کنند بسیارزیاد است. پس چرا با دقت بیشتری وسایل و دکور آنرا انتخاب نکنیم ؟

نحوه دکوراسیون سرویس بهداشتی را میتوان نشان دهنده میزان اهمیت شما به آسایش و بهداشت در خانواده دانست. طراحی داخلی سرویس بهداشتی (دستشویی و حمام )باید علاوه بردرنظر گرفتن زیبایی ورعایت اصول بهداشتی، حس آرامش را نیزدربرداشته باشد.

در نگاه اول تزئین و دکوراسیون سرویس بهداشتی ممکن است سخت و چالش برانگیز به نظرآید. اما این مکان ها میتوانند با یک طراحی خلاقاته دیدی متفاوت از منزل شما را به نمایش قرار دهد.

براي موفقيت در اين رشته لازم است با همكاران و سفارش دهندگان ارتباط سازندهاي داشته باشيد. در شرکت ورتینا  براساس اصول اين رشته و متناسب با فرهنگ و سليقه افراد فعاليت میکند. تبديل كردن يك فضاي خالي داخلي به محيطي كارا، زيبا وايمن احساس رضايتمندي وسودمندي را درطراحان ومجريان آن فراهم ميكند.

رشد تكنولوژيها و فناوریهای اجرا و ورود مصالح ومتریالهای جديد با قابليتهاي فراوان باعث ارتقاي كيفيت طراحي واجرا شده است.

شرکت ورتینا  از شما عزیزان دعوت میکند که این افتخار را به ما بدهید و نمونه پروژه های اجرا شده در شرکت را مشاهده کنید و برای مشاوره در زمینه دکوراسیون مد نظرتان از طریق کارشناسان اطلاعات لازم و کاربردی را در اختیار شما قرار دهد.

چند ترفند در طراحی سرویس های بهداشتی کوچک

یکی از مشکلات خانه های کوچک آپارتمانی کمبود فضا در سرویس های بهداشتی میباشد. در این بخش چندترفند را به شما آموزش میدهیم علاوه برایجاد زیبایی با استفاده ازآنها مشکل کمبود فضا را برطرف کنید.

نحوه چیدمان درست دردکوراسیون سرویس های بهداشتی کوچک:

از آنجایی که فضای سرویس بهداشتی کوچک میباشد نحوه چیدمان عناصر مهم است. از قبیل روشویی، سنگ توالت فرنگی، وان، دوش و غیره در آن برای داشتن یک فضای راحت و مناسب. طرز چیدمان این وسایل باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی اختلالی در رفت آمد ایجاد نکند. بنابراین اگه فضاهای گوشه ای و پرت دارید میتواند جای مناسبی برای هر کدام از این وسایل باشد .

سرویس بهداشتی
طراحی سرویس بهداشتی

سبک مدرن در طراحی سرویس بهداشتی :

در این سبک از طراحی دست شما برای ایجاد برخی ایده ها باز است. فضای سبک مدرن یک فضای ساده و مینیمال که معمولا با رنگهای سفید وسیاه وهالوژنهای رنگی طراحی شده است، میباشد. درسبک مدرن معمولا فضای سرویس و حمام را میتوان بواسطه یک پارتیشن از هم جدا کرد. همچنین میتوانید در طراحی این سبک از تابلوهای ساده و مدرن نقاشی برای تزیین فضا استفاده کنید.

در سبک مدرن، تمام تمرکز بر سادگی و حذف المانهای غیر ضروری میباشد. یکی از انواع روشویی که در سبک مدرن بسیار مورد توجه می باشد، روشویی بتنی خواهد بود .

سبک کلاسیک یا لوکس :

این سبک همانطور که از نامش پیداست یک سبک لوکس است برای افرادی که به تجملات علاقمند هستند. در طراحی سبک کلاسیک از الگوهای باستانی و کلاسیک معماری داخلی استفاده میشود. معمولا رنگهای بکار رفته در فضا و نقش دیوارها رنگهای طلایی، آبی فیروزه ای و سفید میباشد .

برای طراحی سرویس از سنگ های مرمر به همراه تراشکاری های کلاسیک استفاده میشود. همچنین برای نور فضا معمولا از لوستر استفاده میشود. معمولا این سبک دکوراسیون، برای فضای کوچک به هیچ وجه مناسب نمیباشد. روشویی سنگی را بیشتر برای این سبک ها پیشنهاد میدهیم .

سبک روستیک در طراحی داخلی :

درسبک روستیک تلاش براینست که ازمتریالها والمانهای طبیعی درطراحی داخلی استفاده شود تا فضای خانه های روستایی را تداعی کند. این سبک که الهام گرفته از طبیعت است فضای گرم و آرامش بخشی را ایجاد میکند. دراین سبک با تلفیق متریالهای طبیعی چون چوب، سنگ، کاشی بهمراه نورپردازیهای ملایم فضای گرم خانه های روستایی تداعی میشود .

مقایسه سبک طراحی مدرن و کلاسیک در طراحی داخلی سرویس بهداشتی:

بسیاری ازافراد درطراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی، خیلی بی‌توجه عمل میکنند. شاید حتی بنظر شما هم استفاده ازیک سبک خاص درطراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام کمی عجیب بنظر برسد. اما به هرحال، سرویس بهداشتی و حمام نیز ازاجزای یک خانه به حساب می‌آیند. باید در مورد طراحی دکوراسیون داخلی آنها به دقت عمل کنید.

داشتن یک سرویس بهداشتی لوکس، میتواند باعث زیبایی هر چه بیشتر منزل شما شود. همچنین در عین حال می‌تواند برقیمت فروش آن تاثیر بسزایی بگذارد. اینکه دکوراسیون حمام خود را به هر شکلی که میخواهید طراحی کنید، کاملا اشتباه است. شما باید یک سبک را برای طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید و طبق آن پیش بروید. پس با ما همراه باشید تا با مقایسه سبک طراحی مدرن و کلاسیک درطراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل، بیشترآشنا شوید.

سبک طراحی مدرن و کلاسیک چه تفاوتی با هم دارند؟

پیش از اینکه بخواهیم در مورد تفاوت سبک طراحی مدرن و کلاسیک درطراحی سرویس بهداشتی منزل شما صحبت کنیم. بهتر است کمی با کلیات سبک طراحی مدرن و کلاسیک آشنا شویم. پیش ازهرچیز باید بدانید که طراحی دکوراسیون به سبک مدرن، دارای قدمتی حدود یک صد ساله است. پس اصلا نباید تصور کنید که سبک طراحی دکوراسیون مدرن، به معنای طراحی دکوراسیون به سبک امروزی است.

این سبک اولین بار در سال 1932 مطرح شد و درهمان دوران طرفداران فراوانی داشت. به همین خاطر نباید انتظارداشته باشید که سبک مدرن همگام با مد و تغییرات آن پیش برود. سبک مدرن به خودی خود یک سبک بسیار فاخر و دارای چهار چوب مشخص است.

اما برای درک سبک طراحی کلاسیک، باید قصر‌های قدیمی و متعلق به قرن 15 و 16 میلادی را درنظر بگیرید. در این سبک همه چیز پر زرق و برق و شاهانه است. سبک کلاسیک همواره یک ترند محسوب میشود و طرفداران منحصر به فرد خود را دارد.

مشخصه‌های سبک مدرن در معماری داخلی:

  • عدم تقارن و تعادل در طراحی و نمای بصری.
  • استفاده از متریال‌های جدید مثل پلاستیک و کامپوزیت.
  • تبعیت از سبک مینیمالیسم و عدم شلوغی ظاهری.
  • تمایل به استفاده از رنگ سفید و کرم.
  • استفاده هرچه بیشتر از اشکال استوانه‌ای و مکعبی.
  • استفاده از تزئینات ساده.
  • استفاده زیاد از بتن.
  • عدم استفاده از گچبری.
  • مشخصه‌های سبک کلاسیک در معماری داخلی.
  • تقارن و تعادل در طراحی و نمای بصری آن.
  • استفاده از متریال‌های سنتی مثل سنگ‌های طبیعی و چوب.
  • عدم تبعیت از سبک مینیمالیسم و شلوغی ظاهری.
  • تمایل به استفاده از رنگ‌های کرم، طلایی و قهوه‌ای.
  • استفاده از طرح‌های هندسی دو بعدی مثل مربع و مثلث.
  • استفاده از تزئینات پر زرق و برق.
  • استفاده از طرح‌های گچبری، پارکت و کاغذ دیواری.

در اینجا سعی کردم تا حدی به نکات داشتن یک سرویس بهداشتی خوب اشاره کنم:

*  قدم اول در طراحی یک سرویس بهداشتی مناسب و زیبا اینه که تمام لوازم و مواد بکار گرفته شده با هم هماهنگ باشند. اینکه لوازم ومتریالها مکمل هم برای داشتن بهترین طراحی باشند. به زبان ساده تر انتخاب مواد و لوازم هماهنگ با اون که درعین زیبایی، کاربردی باشند.

* مورد بعدی انتخاب یک سیستم گرمایشی مناسب هست. دراینجا استفاده ازیک سیستم گرمایشی زیرزمینی برای داشتن گرمایی یکنواخت وهمچنین خشک بودن کامل کف حمام و دستشویی توصیه میشه.

* استفاده ازرنگهای متضاد و یا هماهنگ برای ایجاد محیطی زیبا و پرهیز ازدرهم آمیختگی رنگها که باعث تشویش ذهن میشه.

* استفاده ازمواد مرغوب و درجه یک.

* جداسازی فضای حمام، توالت و روشویی با دیوارهای کامل، دیوارهای نیمه، شیشه. داشتن فاصله مناسب این قسمتها از همدیگه برای حفظ بهداشت و پاکیزگی محیط لازم است.

* انتخاب سیستم روشنایی محل با توجه به نوع طراحی و نیاز به نور کافی.

* بکارگیری سیستم تهویه مناسب.

* استفاده از کمد توکارویا کمد ومیز جدا ساخت وهمچنین طبقه بندی قسمتی ازمحل برای گذاشتن لوازم بهداشتی، حوله، موادشوینده و….

اصول دکوراسیون حمام

حمام یکی از مهمترین عناصر معماری هر خانه ای است. در گذشته حمام نه فقط محلی برای استحمام، بلکه جایی برای انبار کردن لوازم و وسایل کهنه بود. این روزها دیگر حمام محل آرایش و پیرایش جسم و روح تلقی میشود. حتی گاهی استراحت فردی از همین نقطه شروع میشود .

بعضی از حمامهای امروزی کاربریهای تجملی و رفاهی زیادی نیز دارند. استخرهای کوچک، سونا و جکوزی برای تفریح و سلامت اعضای خانواده در این فضا قرار داده میشود. بعضی دیگر از حمام های امروزی که در آپارتمان های کوچک وجود دارند ، از ابعاد کوچک تری برخوردارند.

کاربری این دسته از حمام ها برای رفع خستگی روزانه و سلامت و پاکیزگی جسم هستند. مهم نیست که ابعاد حمام شما بزرگ یا کوچک است. بلکه مهم این است که از این فضا بهترین استفاده را برای آرامش جسم و روح خود بعمل آورید .

عناصر مهمی که در خلق یک حمام زیبا و بی نقص وجود دارد. عبارت است از : کفپوش مناسب وزیبا، پوشش دیواری، استفاده ازهواکشی برای تخلیه بخار، کابینتهایی برای حوله، انواع بافتها ورنگها. با انتخابی صحیح از تمامی این مجموعه به فضای دلخواه که آرامش شما را برقرار کند دست می یابید .

سرویس بهداشتی2

انتخاب دکوراسیون مناسب برای حمام

به هنگام انتخاب کفپوش مناسب برای حمام نکاتی مانند کیفیت، سایز، رنگ، الگو، طرح و بافت را باید درنظرداشته باشید. بهترین انتخاب زمانی صورت میگیرد که قسمتی ازکف حمام را که بسیار توی چشم است با آن کفپوش موردعلاقه دکورکنید. اگر نوع، طرح و رنگ را پسندیدید، آن را برای نصب در کل حمام انتخاب کنید. تنها بایک امتحان کوچک این امکان برای شما بوجود می آید که ا انتخابی که کردید، ناراضی و پشیمان نشوید.

از بهترین گزینه های انتخابی برای کفپوش حمام، سرامیک است. چرا که به راحتی تمیز میشود، در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ هم بسیار متنوع است. استفاده از سرامیکهای شیارداردراطراف وان بسیار توصیه میشود. چرا که به هنگام خیس بودن کف حمام این دسته از سرامیک ها امنیت بالاتری را فراهم میکنند. یعنی میزان سرخوردگی را کمتر میکنند .

بهتر است برای داشتن حمامی با ایمنی بالا، در اطراف وان و زیرسینک روشویی از کفپوشهای دولایه حاوی لاتکس استفاده کنید. این کفپوشها توسط لاتکس زیرین به کف حمام نصب میشود ولایه ی بیرونی بافت ناهمواردارد میزان سرخوردگی را کاهش میدهد. با رعایت این چند نکته میتوانید شاهد آن باشید که میزان آسیب دیدگی درحمام به صورت چشمگیری کاهش پیدا میکند.

در حمامهایی که کف آن شیب زیادی دارد بهتر است موزائیک هایی با سایز کوچک نصب کنید. به این دلیل که هم شیب کمتر به نظررسد وهم شکستگی و آسیب دیدگی دربین موزائیک ها بوجود نیاید .

میتوانید ردیف یا ردیف هایی از این موزائیک ها را طرحدار انتخاب کنید تا دکور حمام شما دارای بافت و رنگ باشد. بهتر است این ردیفها رنگی متضاد و متفاوت نسبت به رنگ زمینه داشته باشد .

اگر کفپوش ازسرامیکهای سفید و روشن پوشیده شده است بهتر است رنگ قرمز، زرد و آبی برای ردیفها انتخاب کنید. توجه داشته باشید که رنگ زمینه اگر سفید باشد، حمام را به فضایی نورانی و وسیع مبدل میسازد.

سرویس بهداشتی3

تفاوت طراحی سرویس بهداشتی خانه های لوکس با خانه های معمولی:

در ادامه با هم تفاوت سرویس بهداشتی خانه‌های لوکس با خانه‌های معمولی را مرور می‌کنیم:

در سرویس بهداشتی خانه‌های لوکس خبری ازروشویی پایه دار نیست.

در این دستشویی‌ها، از کابین‌های دستشویی زیبا به جای روشوی‌های معمولی استفاده شده است.

با کمی هزینه بیشترصاحبخانه به جای خرید یک روشویی معمولی، روشویی خود را نوع کابین دار و یا بدون پایه میکند. کافی است که فضای سرویس بهداشتی خود را بررسی کنید.

اگر فضای کافی ندارید با نصب روشویی سنگی بدون پایه. اگر فضای کافی دارید با نصب روشویی‌های کابین دار کلاسیک نمای زیبایی را به سرویس بهداشتی خودتان خواهید داد.

کابین روشویی یا سنگ روشویی شما باید با فضای سرویس بهداشتی همراستا باشد وتنها کمی تیرهتر ویا روشنترباشد.

البته گاهی هم میتوانید قانون شکنی کنید. در انتخاب روشویی خود رنگی را انتخاب کنید که با رنگ محیط کاملا متضاد باشد. مثلا اگر دیوارها با کاشی سفید کاشی‌کاری شده، برای نصب روشویی رنگ تیره انتخاب کنید.

همیشه نصب روشویی سنگی به همراه یک آیینه کلاسیک هم رنگ برروی آن کلاس سرویس بهداشتی را به کلی بالاترمیبرد. وجهه ارزشمندتری به سرویس بهداشتی میدهد.

طراحی سرویس بهداشتی ایرانی:

در سرویس بهداشتی هایی که در خانه‌های ایرانی وجود دارد معمولاً سرویس بهداشتیها از نوع ایرانی هستند. یا ایرانی و فرنگی هر دو در سرویس بهداشتی وجود دارند. مدل کاسه سرویس بهداشتی ایرانی طوری است که مدام به نظافت نیاز دارد. باید دقت داشته باشید که دائما این قسمت را تمیز کنید و شستشو دهید.

به طور کلی تفاوت خاصی بین سرویس بهداشتی های ایرانی و خارجی وجود ندارد. تنوعی که درچیدمان سرویس بهداشتی وجود دارد نشأت گرفته ازسلیقه شخصی افراد است و ارتباط خاصی با فرهنگ افراد ندارد. زیرا تمام وسایل بهداشتی که در سرویس بهداشتی قرار دارد به صورت مشترک در همه جا وجود دارد. شامل شامپوها، کرمها، لوسیون ها و مواد شوینده و حوله و غیره است که هرکدام باید درجایگاه مخصوص خود قراربگیرند.

این روزها دیگرحمام تنها برای استحمام مورد استفاده قرارنمیگیرد، بلکه محلی برای رفع خستگی روزانه و آرایش افراد خانواده میباشد. بنابراین توجه به دکوراسیون و نوع چیدمان سرویسهای بهداشتی از جمله حمام امری بسیار مهم و ضروریست. با کمی دقت درمطالب بالا میتوانید دکوراسیون حمام لاکچری وسرویس زیبا ومناسبی را با کمک مشاوران وطراحان ورتینا  پیاده کنید.

هر آنچه برای زیبایی نیاز دارید نزد ماست.

شماره تماس: 09-88288307-021

کلمات کلیدی : حمام، دستشویی، سرویس بهداشتی، روشویی، دکوراسیون سرویس بهداشتی