vertina tabligh

دیوارهای پیش ساخته وسبک

دیوارهای پیش ساخته وسبک

دیوارهای پیش ساخته وسبک

کشور ما برخلاف پیشینه و سابقه چندهزارساله درسازه و معماری، بعداز قرنها درحال حاضر دارای وضعیتی بسیارشکننده وآسیب پذیر است. ساخت وسازهای غیرعادی وبی قاعده، گسترش شهرها بدون تجسم کردن بستر آب و هوا وخاک، مشکل ساز شده اند. فراوانی مصالح ساختمانی ارزان قیمت و بی کیفیت و در آخرنبودن یک نظارت جدی در این امر سرنوشت سازاست. این موارد باعث زشت شدن شهرهای بزرگ و ساختمانها حداقل ترین ایمنی و کیفیت باشند. به جهت سرعت بخشیدن در عملیات ساخت و ساز از دیوارهای پیش ساخته وسبک استفاده میگردد.

ساخت و ساز این دیوارهای پیش ساخته وسبک به شکلی است که اجزای آن به طور مجزا تولید شده است. به مکان مد نظر منتقل میگردد و در آن جا با توجه به نقشه و پلان استفاده می‌شود. استفاده از دیوارهای پیش ساخته سنگینی و وزن سازه  را کاهش میدهد. خود این کاهش وزن نقطه قوتی در استفاده از این دیوارها می‌باشد.

با اهتمام به رشدوگسترش ساختمانها ارزان ولازمه انبوه سازی مسکن،لازم است که سیستمهای نوین ساختمانی دردنیا درداخل کشورتوسعه پیدا کنند. در عصرامروز سیستمهای ساختمانی نوین در کشورهای اروپایی خیلی مورد استفاده قرار میگیرند. معمولا این سیستمها از لحاظ بحث زلزله برای استفاده درکشورهایی که گسل زلزله دارند و بسیار زلزله خیزهستند استفاده می‌شود. دیوارهای پیش ساخته وسبک امروزه  بسیاراهمیت پیدا کرده است.

دیوارهای پیش ساخته وسبک
دیوارهای پیش‌ساخته و سبک

انواع گونه های سازه و دیوارهای پیش ساخته وسبک

ویلای پیش‌ساخته: ویلا پیش‌ساخته گونه ای سازه 3 آماده است. ازانواع مختلف از جمله ویلا پیش‌ساخته  با جنس چوبی و یا فلزی دارای تسهیلات رفاهی بمنظور زندگی طراحی وساخته می‌شود.

آلاچیق پیش‌ساخته: نوعی دیگر از سازه های پیش‌ساخته  و دیوارهای پیش ساخته وسبک آلاچیق است.   يک نوع  سازه سبک و قابل حمل ونقل است.

کانکس های پیش‌ساخته: ‌کانکس یک گونه بنا  پیش‌ساخته سبک (از نوع دیوارهای پیش ساخته وسبک). مانند اتاقکی است که برای گذران موقتی مانند کار درساختمان درحال ساخت و یا یک محوطه موقتی به کارگرفته می‌شود.

سوله های پیش‌ساخته : یکی ازبناهای پیش‌ساخته  سبک عمرانی سوله است. این نوع سازه پیش‌ساخته فلزی یک سقف شیب دار فلزی دارد که که بر اساس گونه  خواسته‌شده طراحی واجرا میگردد.

سازه‌های پیش‌ساخته: LSF سازه پیش‌ساخته فولادی سبك  یا LSF یک سازه ی خیلی پيشرفته است. با استفاده از اجزای پیچ‌های سرمته ای، بولت ها در مکان مدنظر پیاده‌سازی و اجرا میگردد.

سازه چادری: سازه‌های چادری از نوع دیوارهای پیش ساخته وسبک و یا سازه‌های غشایی گونه ای سازه مدرن و به‌حساب می‌آید.

سقف متحرک: یک نوع سازه پیش‌ساخته شده سبک است که در موقعیتهایی از جمله استخرهای خانگی، استادیوم‌های ورزشی،  پاسیوها کاربرد فراوانی دارد.

دیواهای پیش‌ساخته و سبک بتنی: این نوع دیوارها معمولاً از جنس بتن می‌باشند. بصورت آماده در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند.

کانال پیش‌ساخته بتنی: مجراهای  انتقال آب که به‌صورت آماده هستند. جنس آن‌ها از  گونه بتن می‌باشد.

بسیاری از اجزای ساختمانی پیش ساخته و دیوارهای پیش ساخته وسبک در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارند. به طور مؤثری میزان تولید ضایعات ودر نتیجه تأثیر منفی بر محیطزیست را کاهش میدهند.

مزایای به کارگیری پیش ساختگی و دیوارهای پیش ساخته وسبک

بسیاری از پژوهشگران به مزایای استفاده از پیش ساختگی اشاره کرده اند.

هفت مزیت اصلی به کارگیری دیوارهای پیش ساخته وسبک. در کل پیش ساختگی در معماری ساختمان به قرار زیر مورد استفاده قرار گرفته است:

  1. طراحی قوی در مراحل اولیه.
  2. نظارت بهتر بر ارتقاء کیفیت محصوالت پیش ساخته.
  3. کاهش هزینه های کلی ساخت.
  4. کاهش زمان اجرای سازه.
  5. ارتقا کارکرد زیست محیطی.
  6. یکپارچگی طراحی  و اجرا.
  7. جنبه های زیباییشناسانه سازه.

معایب به کارگیری دیوارهای پیش ساخته وسبک

علاوه بر مزایای پیش ساختگی، معایب بکارگیری دیوارهای پیش ساخته وسبک نیز مورد توجه قرار گرفته است. ده مورد از این معایب تحت عناوین زیر:

  1. عدم منعطف در برابر تغیید و تحول.
  2. هزینه  های اولیه بالا.
  3. کمبود پژوهشها و تحقیقات مرتبط.
  4. زمانبر بودن در مراحل اولیه طراحی.
  5. اهتمام اندک به سبک های مرسوم.
  6. فضای محدود کارگاه.
  7. مشکلات انجام عملیات درزبندی.
  8. تجربه کم پیمانکاران دردیوارهای پیش ساخته وسبک.
  9. یکنواختی زیبایی شناسانه.
  10. تقاضای اندک این زمینه.

پیشنهاد تیم ورتینا برای دیوارهای پیش ساخته وسبک ساختمان (مسکونی،تجاری) شما :

گام اول : تغییر و تحولات  عصر امروز و سلیقه  خود را در نظر بگیرید.

 گام دوم : معایب و مزایای کاری که قرار است انجام دهید. (استفاده از دیوارهای پیش ساخته وسبک ) را همه جانبه در نظر بگیرید.

گام سوم : گونه های متریال وانواع مدل های دیوارهای پیش ساخته وسبک را بررسی و در مورد آنها تحقیق کنید.

گام چهارم : از یک مشاور با تجربه جهت ارائه مشاوره لازم در این زمینه کمک بگیرید. یک فایل گرافیکی متناسب با سلیقه خود ایجاد کنید.

گام پنجم : در نتیجه با استفاده از متخصصین در این زمینه کار خود را پیاده سازی و اجرا کنید.

انواع دیوارهای پیش ساخته وسبک :

  1. دیوارهای پیش ساخته وسبک  گچی
  2. دیوارهای پیش ساخته وسبک  از نوع کناف
  3. دیوارهای پیش ساخته و سبک از جنس بتنی
  4. دیوارهای پیش ساخته وسبکاز گونه تری دی پنل
  5. دیوارهای پیش ساخته وسبک  از جنس چوبی
دیوارهای پیش‌ساخته و سبک
دیوارهای پیش‌ساخته و سبک

دیوارهای پیش ساخته و سبک از نوع گچی

این  گونه دیوارها از نوع دیوارهای دیوارهای پیش ساخته و سبک غیر باربر محسوب می‌شوند. بدین معنی که نبایست سنگینی و  وزن کلی سازه را روی دوش این دیوارها قرارداد. از اینگونه دیوارهای از نوع گچی غیرباربر فقط برای بخش بندی و مجزاکردن بخش های داخلی یک بنا استفاده می‌شود. بنابراین همانگونه که از اسم آن ها مشخص هست نقشی در تحمل بار روی دوش آنها نیست.

اینگونه دیوارهای پیش ساخته وسبک گچی ازمصالحی مثل گچ ریز، آب و بعضی ازالیاف سبک بدون ایجاد کننده حساسیت  تشکیل شده اند. اینگونه دیوارهای پیش ساخته وسبک گچی وزن کمی هم دارا هستند. این دیوارهای گچی کم وزن نقش بسیار مهمی در کاهش وزن بافت کلی سازه اجرا میکنند.

دیوارهای پیش‌ساخته و سبک
دیوارهای پیش‌ساخته و سبک

دیوارهای پیش ساخته و سبک از نوع کناف

دیوارهای پیش ساخته و سبک از نوع کناف، عایق صدا و گرما می باشند. به همین علت مورد بهینه در جهت استفاده در آپارتمان‌های خیلی شلوغ و پررفت وآمد به حساب میایند.

این دیوارهای پیش ساخته و سبک از نوع کناف هستند. علاوه بر به حداقل رساندن هزینه‌های معاش خانواده، رفاه وآسایش را تا اندازه ای  برای ساکنان منزل فراهم میاورد. استفاده از این دیوارهای پیش  ساخته خیلی مقرون به صرفه بوده و بازسازی و تعمیر آن‌ها خیلی راحت است.

دیوارهای پیش ساخته و سبک از نوع بتن

این نوع دیوار های پیش ساخته و سبک از نوع بتن  در بیشتر اوقات در ظاهر ساختمان‌ها استفاده میشوند. به این دلیل که هر دو سمت آنها دارای نما است.

مواد اولیه تشکیل دهنده دیوار های پیش ساخته و سبک از نوع بتن شامل متریال های ذیل است:

  • سیمان
  • میل گرد
  • آب
  • مقداری سنگ‌ریزه‌

این دیوار های پیش ساخته و سبک قادر هستند وزن نسبتا زیادی را تحمل کنند. به راحتی قادر خواهیم بود از آن ها در سطوح شیب‌دار استفاده کرد.

این دیوارها بیشتر به صورت اختصاصی ساخته می‌شوند و اندازه این دیوارها با توجه به نیاز هر پروژه مشخص میگردد. در ساختمان‌های کوچک استفاده از دیوار های پیش ساخته وسبک از جنس بتنی، از جهت اقتصادی  مقرون به صرفه نیست . اغلب دیوار های پیش ساخته وسبک از جنس بتنی برای پارکینگ‌های طبقاتی و بناهای با طبقات کم، مورد استفاده قرارمیگیرند.

دیوارهای پیش‌ساخته و سبک

دیوار پیش ساخته  و سبک از نوع تری دی پنل یا یونولیتی

این دیوار های پیش ساخته و سبک یونولیتی از شبکه های فلزی و یونولیت تشکیل شده اند. جنس این شبکه فلزی از نوع فولاد نوع A1 است. لازم است در نواحی مرطوب، از فولاد گالوانیزه  که ضد زنگ می‌باشد، استفاده شود.

دیوارهای پیش ساخته و سبک تری دی پنل  کاملا ضد آب  هستند. امکان رشد و نمو جانداران میکروسکوپی مثل  قارچ‌ در آنها نیست.

دیوارهای پیش ساخته  و سبک از نوع چوبی

شاید کلبه‌ها و خانه‌های چوبی زیبایی را دیده باشید و در نظرتان جالب آمده باشند. اغلب این کلبه ها وخانه های چوبی با استفاده از دیوارهای پیش ساخته و سبک چوبی ساخته شده‌اند.

استفاده از دیوارهای پیش ساخته و سبک راه حل مناسبی را برای معضل تولید وسیع ضایعات درکارگاههای ساختمانی ارائه میکند. بکارگیری پیش ساختگی دارای قابلیتهای زیادی از جمله نظارت بهتر بر ارتقاء کیفیت محصولات پیش ساخته در صنعت ساختمان بوده است. ولی با این وجود، موانع زیادی نیز برای گسترش و به کارگیری آن وجود دارد. با این وجود، دستیابی به استانداردهای زیست محیطی و کیفی و کاهش هزینه های زمان ساخت امکان پذیر می‌باشد.

برای استفاده بهتر از استفاده از دیوارهای پیش ساخته وسبک، باید از مراحل اولیه طراحی به روشهای اجرا توجه داشت. توسعه روشهای پیش ساختگی برای پروژه های بزرگ، انبوه سازی، پروژه های مسکونی وتجاری خصوصی درکاهش میزان تولیدضایعات تأثیرگذاربوده است. بکارگیری روشهای پیش ساختگی وساختمان سازی مدولار باید با آگاهی نسبت به جنبه های زیست محیطی گسترش یابد.

استفاده از دیوارهای پیش ساخته وسبک تنها زمانی موفق خواهدبود که پیمانکاران و دست اندرکاران ازکاهش هزینه ها آگاهی یابند. در حالتهای زیر، دیوارهای پیش ساخته و سبک منجر به صرفه جویی درهزینه ها خواهد شد. بکارگیری فرآیند ساخت وساز مکانیزه و ماشین آلات سنگین، استفاده از طرحهای ساختمانی استاندارد، تبدیل ساخت وساز تولیدکننده درکارگاه ساختمانی. صنعت مونتاژاجزای ساختمانی، به کارگیری مصالح بازیافت شده و قابل بازیافت در اجزای ساختمانی دیوارهای پیش ساخته و سبک.

 با این حال، سه عامل محرک برای استفاده از دیوارهای پیش ساخته و سبک الزامی است:

  • جنبه های زیست محیطی: زمانی که قوانین و آیین نامه های زیست محیطی سختگیرانه ای برقرار باشد. استفاده از دیوارهای پیش ساخته و سبک بعنوان یکی از روشهای کاهش میزان تولید ضایعات مطرح خواهد بود.
  • هزینه های ساخت و ساز: ارائه روشهای ساختمان سازی مؤثرتر و جایگزین به صورت چشمگیری هزینه های ساخت را کاهش میدهد. نیاز به سرمایه های اولیه سنگین را کم میکند.
  • تسهیلات تشویقی: تسهیلات تشویقی برای زیربناهای زیادساخته شده با عناصر پیش ساخته باعث رواج استفاده از دیوارهای پیش ساخته وسبک خواهد شد.

مزیت استفاده از برند ورتینا در بازسازی  :

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص درامردکوراسیون داخلی واجرای فعالیت های عمرانی است. این .تیم قادر به ارائه خدمات زیر به شما مهندسین، انبوه سازان و مصرف کنندگان گرامی می‌باشد

  1. سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی
  2. طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز
  3. آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه
  4. زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی
  5. تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات
  6. اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد
  7. ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه
  8. به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک برای طراحی سازه ها و بناها

–   پیشنهاد تیم ما به شما :

متشکریم که مطالب بالا را برای افزایش اطلاع خود از دیوارهای پیش ساخته و سبک  مطالعه کردید. یقینا خود شما میتوانید یک  تصمیم عالی و کاربردی  برای سازه موردنظر خود داشته باشید.

ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است

شما اگر میخواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر میخواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا بعنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست میکنیم که به ما اعتماد کنید!

کلمات کلیدی :دیوار پیش ساخته ، کناف، بتن، گچی، سقف سبک، تری دی پنل یا یونولیتی.