vertina tabligh

راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه ! فاکتورهای مهم

راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه ! فاکتورهای مهم

یک کابینت مناسب برای آشپزخانه این قابلیت را دارد نتیجه و سبک آشپزخانه شما را متحول می‌کند. حالا این تحول می تواند خوب باشد یا بد. با مطالعه این مقاله راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه می‌توانید تا حد زیادی نکات مهم کابینت آشپزخانه را درک کنید.

با کلیات و موارد اولیه شروع کنید. در شروع مشخص نمایید و برنامه ریزی کنید که چیدمان به چه صورت خواهد بود. این چیدمان با توجه به سایز آشپزخانه و سلیقه افراد متفاوت است. بودجه شما گزینه مهمی در انتخاب نوع کابینت اهمیت دارد و عامل تعیین کننده ای است.

چیدمان آشپزخانه مستقیم در فضاها و خانواده‌های کوچک بهترین است. در حالی که آشپزخانه‌های جزیره L شکل با با فضای ذخیره زیاد برای خانواده‌های بزرگ بسیار مناسب تر است. شرکت ورتینا تلاش دارد بهترین راهنمایی را در انتخاب کابینت برای شما به ارمغان آورد.

تعیین کنید که آیا آشپزخانه شما شامل تمام یا برخی از چهار نوع کابینت اصلی است: پایه (زیر پیشخوان) ، دیواری ، بلند (اغلب مستقل ، اغلب می تواند به عنوان انبار استفاده شود) و واحدهای تخصصی مانند کابینت گوشه ، قفسه ، یا قفسه بطری.

راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه به شما می‌گوید ارزیابی کنید که یخچال، ظروف و ماشین ظرفشویی و دیگر وسایل شما در کجا به بهترین نحو قرار  می‌گیرد. وقتی نوع ترتیب و دکوراسیون آشپزخانه شما مشخص باشد از این ترتیب به عنوان اسکلت برای چیدمان کابینت استفاده می‌کنید.

برای نمونه یک نکته اینکه: هدف از قرار دادن هر نقطه با فاصله حداقل دو متر از یکدیگر برای کاهش آشفتگی آشپزخانه در زمان طبخ غذا اهمیت فراوانی دارد.

چگونه کابینت آشپزخانه مناسب را بشناسم؟

  • در شروع ظاهر درب کابینت را مشخص نمایید.
  • مدل‌های در کابینت که مورد توجه تان است را در نظر بگیرید.
  • سبک و رنگ چوب خود را تعیین کنید.
  • نوع  عملکرد و ظاهر را مهم تلقی کنید.
  • به فاصله‌ها اهمیت دهید.
  • میزان فضای مورد نظرتان را بدانید.
  • تعداد قفسه بندی و کشو را در نظر داشته باشید.
راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه-04
راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه

نوع درب کابینت در انتخاب کابینت آشپزخانه

سبک های درب

به عنوان راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه سبک درب‌های کابینت شما اهمیت فراوانی دارد. بخش عظیمی از هزینه‌های آشپزخانه شما، همین سبک درب است. ببینید کدام یک از این درب‌های کابینت با سبک وچیدمان آشپزخانه شما سازگاری دارد.

چرا همیشه باید درب‌ها چوبی باشند و بسته؟  درب‌ها می‌تواند به گونه ای باشد که بهترین ظروف خود را به نمایش بگذارید. آشپزخانه خود را با کابینت‌های شیشه ای بزرگتر و نورانی‌تر کنید.

درهای تاشو، جیبی و کشوهای گوشه ای می توانند کابینت های شما را کاربردی تر کرده و فضا برای لوازم شما بیشتر شود. اگر دوست دارید برای کابینت‌های خود از اشیا سنتی تری استفاده کنید، سبک شیکر پیشنهاد خوبی است.

با به کارگیری یک میز پشتی، مبلمان جلوه سنتی تری به فضای آشپزخانه خود دهید. قفسه بندی باز در آشپزخانه‌های مدرن به همان اندازه که در آشپزخانه های سنتی نیز لازم است. این به سلیقه شما بستگی دارد که ببینید چگونه می‌توانید این سبک ساده و تمیز در طراحی آشپزخانه تان استفاده کنید.

راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه به شما می‌گوید از مواد سازگار که امروزه تنوع بالایی دارد استفاده کنید. در حال حاضر شما

سوالاتی که در راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه اهمیت دارد:

  • چه سبکی را انتخاب کنم؟
  • چگونه می توانم بفهمم که چه چیزی برای آشپزخانه من بهتر عمل می کند؟
  • کدام سبک گزینه های ذخیره سازی بیشتری را ارائه می دهد؟
  • آیا این سبک به خوبی با شرایط ذخیره سازی من مطابقت دارد؟
راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه05
راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه

کشوها وقفسه بندی کابینت آشپزخانه

چگونگی ذخیره سازی آشپزخانه فعلی خود را در نظر داشته باشید. موارد شخصی سازی شده را هم در وسایل آشپزخانه خود و هم در آشپزخانه سفارشی در نظر داشته باشید.

از لوازم خانگی اصلی مانند اجاقها و یخچال‌های یکپارچه گرفته تا تمام قطعات را در آشپزخانه در نظر بگیرید. به مکان قرارگیری لوازم تزیینی و لوازم ضروری فکر کنید.

 قفسه‌های باز می‌توانند در فضاهای کوچک آشپزخانه مفید باشند. اگر مستعد کمدهای نامرتب هستید، بهتر است کشوها را در برنامه خود قرار دهید.  

در عصر امروز آشپزخانه‌های با سبک مدرن از ترکیبی از کشو و درطراحی خود استفاده می‌کنند. کشوها بهتر است در کابینت‌های سطح پایین به کار رود، کشوها یک روش عالی برای چیدمان لوازمی از قیبل تابه، قاشق و چنگال و غیره هستند. اندازه به کارگیری طروف به طور منظم و همچنین لوازم اصلی به شما در چیدمان کمک می‌کند. برای تعیین میزان فضای کمد و کشوهایی که شما روزانه در آشپزخانه نیاز دارید کمک شایانی می‌کند

قطعات و لوازم جانبی در کابینت اشپزخانه

راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه بیان می‌کند با در نظر گرفتن کشو یا درب برای کابینت، هر دوی آنها در حال حاضر سبک‌های جدیدتری برای انتخاب دارند. انتخاب نوع لولا و یراق آلات بسیار مهم است. نوع انتخاب لولا و دونده بر روی دسته‌هایی که انتخاب می کنید اثرگذار است.

دسته‌ها به زیبایی آشپزخانه کمک می‌کنند. دسته‌های با سبک سنتی می توانند به فضا جذابیت روستایی بخشند ، در حالی که میله‌های با طرح ساده، مدرن هستند.

پیشرفت در تکنولوژی مواد و متریال  یعنی اینکه در حال حاضر سبک‌های کابینت بیشتری نسبت به گذشته موجود است.

برای آشپزخانه شیک، درهای کابینت خام را می توان به رنگ دلخواه رنگ آمیزی کرد. درب‌های شیشه ای مات و روکش دار علاقه مندان زیادی پیدا کرده است. ایجاد رنگ‌های متضاد در طراحی ایجاد جلوه می‌کند.سطوح مقاومت بالا برای آشپزخانه‌هایی با نور زیاد مناسب است. سطوح بافت دار مناسب آشپزخانه های پرمصرف و مستعد ضربه زیاد است.

سبک کابینت شما این امکان را به آشپزخانه شما می‌دهد که مطابقت بهتری داشته باشد و به طور کلی ارزش ملک شما را افزایش دهد.

وقتی در وسط طراحی آشپزخانه جدید هستید ، انتخاب سبک مناسب کابینت‌ها می تواند دلهره آور باشد. بسیاری از سبک‌ها، رنگ‌ها و مواد مختلف برای انتخاب وجود دارد. به عنوان راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه می‌گویم از خود بپرسید: از کابینت‌های مدرن استفاده می‌کنید؟ چند سال دیگر این سبک مناسب است؟ از کابینت‌های سنتی استفاده می‌کنید؟

کابینت آشپزخانه شما علاوه بر استایل و دکوراسیون می‌تواند برای نگهداری و نظم در آشپزخانه اهمیت داشته باشد. راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه می‌گوید شما باید عادات آشپزی خود را دقیق بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که چه نوع کابینت‌هایی مناسب است.

راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه-03
راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه

نوع کابینت سهام، نیمه سفارشی و سفارشی

کابینت‌های شرکتی اغلب به طور کامل در سایزها و تنظیمات استاندارد ساخته می‌‍شوند. غالبا صرف یک یا چند روز قابل استفاده است. اندازه ها و سبک‌ها نسبت به موارد سفارشی محدودتر است، اما قیمت مناسب تری دارند و سریعا نصب می‌شوند. راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه در زمان محدودیت مالی و فضای مشخص آشپزخانه این مورد را پیشنهاد می‌کند.

کابینت‌های نیمه سفارشی پس از سفارش از سمت شما شروع ه ساخته شدن می‌کنند. این نوع طیف وسیع تری از اندازه‌ها و مدل‌ها را نسبت به کابینت‌های معمولی عرضه می‌کنند. این نوع طراحی آشپزخانه ای را که متناسب با سلیقه و نیاز شما باشد راحت تر می‌کند. زمان تحویل این نوع کابینت بیشتر و هزینه بالاتری نسبت به شرکتی دارد.

کابینت‌های سفارشی در هر اندازه یا استاندارد که نیاز مشتری باشد ساخته می‌شوند. یک کابینت ساز سفارشی می تواند تقریباً هر چیزی را که نیاز دارید از ابتدا و با سلیقه شما بسازد. علاوه بر اندازه و پیکربندی، می‌توانید طرح فریم دار یا بدون قاب، سبک درب و جلوی کشو، نوع روکش مورد نظر خود و همچنین رنگ را به سلیقه خود برگزینید. کابینت‌های سفارشی از دو مدل دیگر هزینه بالاتری دارند. مدت زمان لازم برای این نوع کابینت بسته به برنامه کابینت ساز تفاوت دارد.

مزیت برند ورتینا در راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه:

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت های عمرانی سازه می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و سقف ساختمان
  • طراحی داخلی (دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب و طراحی کابینت، طراحی اتاق کودک و…)
  • انواع کابینت(mdf، کابینت ممبران و…)

امیدواریم  مقاله راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه توانسته باشد برای شما مفید واقع شود.

ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر میخواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر میخواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا بعنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست میکنیم که به ما اعتماد کنید.

سخن پایانی

بعضی اوقات آشنایی با اصول اولیه کابینت آشپزخانه کاری بس دشوار است. به هر حال، موارد فراوانی برای یادگیری وجود دارد. از شکل‌های کابینت‌ها، متریال‌ها و روکش‌ها و یراق آلات و… که می‌توانید انتخاب کنید. با داشتن کمی اطلاعات در این موارد انواع طرح‌های کابینت که باید در نظر بگیرید را می‌شناسید. شرکت ورتینا امیدوار است با این مجموعه مقالات، راهنمای خوبی برای بازسازی کابینت آشپزخانه، در پروژه نوسازی و ساخت ساختمان برای شما باشد.

شماره تماس: 09-88288307-021