vertina tabligh

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب چیست؟

مروری بر تاثیرگذر زمان در سقف کاذب

سقفهای کاذب غالباً سقف های ثانویه ای هستند که به کمک سیم های معلق یا تکیه گاه در زیر سقف اصلی آویزان می‌شوند. این سقفها ازطیف گسترده ای ازموادمانند POP، تخته گچ، ورقهای آزبست، تخته خرده چوب، پانل آلومینیوم، چوب ساخته شده اند. آنها همچنین به عنوان سقف افتاده یا سقف کاذب شناخته می‌شوند.

با افزایش اخیرسقف کاذب، زیبایی هرفضایی اعم ازاداری، مجتمع تجاری، مجتمع مسکونی یا تئاتر برای مردم راحت تر شده است. مطمئناً در هنگام بازسازی فضای داخلی خانه، درنظرگرفته اید که دیوارها، درها، چراغ ها وکف خانه ها را اصلاح کنید. نکته مهمی که ممکن است از آن غافل شوید میتواند افزودن جلوه خاصی به سقف شما باشد.

سقفهای کاذب در دادن ظاهر خوشامدگویی به خانه شما بسیار مهم هستند. سقف ها نه تنها خرپاهای سقف را میپوشانند و فضای داخلی شکیلتر با ظاهر ساده را تشکیل میدهند. طرح های سقف کاذب به سلیقه مشتری بستگی دارد، از طرح های مدرن خمیده گرفته تا طرح های پیچیده سنتی.

چرا به سقف کاذب نیاز دارید؟

یک ساختمان مسکونی و تجاری بدون سقف مناسب ناقص است. سقف بالاترین و مهمترین قسمت ساختمان است.از عناصری مانند باد، دمای بالا یا پایین، نور خورشید، برف و باران محافظت میکند. پایین سقف علاوه بر ایجادحفاظت، محلی است که ساکنان یک ساختمان میتوانند با ایجادسقفهای کاذب جذاب زیبایی به ارمغان بیاورند. همچنین با استفاده از صفحات تزئینی سقف که میتوانند دلنشین وچشم نواز باشد، حس زیبایی خود را به نمایش بگذارند.

هر بخش در ساختمان یک داستان در مدل سقف کاذب دارد.

طرح های سقف کاذب با توجه به فضا متفاوت است. سقف اتاق خواب پیچیده تر و هرگز خیلی بلند نیست. سقف اتاق نشیمن نیاز به انفجارهای نوآورانه از شکل و نور دارد و باید جذاب وگیراباشد. سقف کاذب حمام بسیار ساده تر، پر از نور مناسب است. سقف آشپزخانه نباید بیش از حد کاربردی باشد.

مزایای عمومی سقف کاذب

مزیت کلی که همه با آن آشنا هستند این است که باعث بهبود زیبایی فضاهای داخلی می‌شود.

مزایای زیادی وجود دارد که سقف کاذب فراهم میکند تعداد کمی از آنها در زیرذکر شده است:

  1. کانال کشی و سایر عناصر ساختاری را که مانع زیبایی اتاق می شوند، پنهان می کند.
  2. به عنوان عایق حرارتی کار می کند.
  3. با کاهش مشکلات اکو به عنوان یک مانع صوتی کار می کند. (خصوصاً در تئاترها، سالن های کنفرانس، سالن اجتماعات و غیره)
  4. به عنوان یک عنصر ضد میکروبی عمل میکند. (مخصوصاً در مراکز بهداشتی، بیمارستانها و کلینیکها مورد نیاز است).
  5. سقف کاذب درساخت کاشیهای سقف، الیاف معدنی یا پانلهای چوب دارای درجه حرارت باشد میتواند بعنوان جداکننده آتش عمل کند.
  6. فضای باقیمانده مابین پایه ها و کاشیهای سقفی به عنوان مجرایی عمل می کند. تمام سیم کشی ها و سیستم روشنایی پنهان را در خود نگه میدارد.
  7. نصب سقف کاذب با کمک ابزار مناسب و متخصصان ماهر بسیار آسان است.
  8. سقفهای کاذب سطح صافی را ایجاد می کند و لرزش های موجود در بتن را پوشش می دهند.
  9. در طراحی اقتصادی و انعطاف پذیر است.
  10. در صورت تعمیر ، تنظیم مجدد پانل ها یا تعمیر صفحه گچ آسان است.

معایب سقف کاذب

  1. سقف کاذب می تواند ارتفاع اتاق را چند سانتیمتر کاهش دهد.
  2. وسایل آویز سقف کاذب امکان پذیر است ولی نیاز به  محکم کردن و نگهداری دارد.
  3. در صورت بلایای طبیعی ممکن است سقف کاذب ناپایدار باشد.
  4. کاشی های استفاده شده در سقف کاذب با گذشت زمان مستعد پوسیدگی هستند. در نتیجه رنگ زرد نامطلوبی ایجاد می‌شود، که میتواند دکوراسیون اتاق را خراب کند.
  5. سقف های کاذب نیز هر چند سال یک بار باید تعویض شوند زیرا به اندازه سقف های نصب شده مقاوم نیستند.
  6. سقف های کاذب نیز بیشتر در معرض لکه های آب هستند. به دلیل رطوبت بیش از حد در جو آسیب میبینند.

پیشنهاد تیم ورتینا برای سقف کاذب (False Ceiling)برای ساختمان (مسکونی،تجاری) شما :

گام اول : تغییر و تحولات عص امروز و سلیقه  خود را در نظر بگیرید.

 گام دوم : معایب و مزایای کاری که قرار است انجام دهید. استفاده از سقف کاذب را همه جانبه در نظر بگیرید.

گام سوم : گونه های متریال وانواع مدل های سقف کاذب  را بررسی و در مورد آنها تحقیق کنید.

گام چهارم : از یک مشاور با تجربه جهت ارائه مشاوره لازم در این زمینه کمک بگیرید. یک فایل گرافیکی متناسب با سلیقه خود ایجاد کنید .

گام پنجم : در نتیجه با استفاده از متخصصین در این زمینه کار خود را پیاده سازی و اجرا کنید  .

طبقه بندی کاملا بر اساس 3 معیار انجام شده است:

  • محل استفاده
  • فضای مورد نیاز
  • اقتصاد موجود

متداول ترین مصالح سقف کاذب:

1. سقف کاذب تخته گچ

گچ متداول ترین ماده برای سقف کاذب است. صفحه ها دارای لبه های مخروطی یا مربع شکل می‌باشند. صفحات گچی را میتوان به راحتی با میخ کشی مستقیم یا قرار دادن روی شبکه فلزی آهن گالوانیزه متصل کرد.

انواع تخته های گچ موجود در بازار:

  1. تخته گچ منظم.
  2. تخته گچی مقاوم در برابر آتش.
  3. تخته گچی مقاوم در برابر رطوبت.
  4. صفحات گچی مقاوم در برابر آتش و رطوبت.

ویژگی های صفحه گچ:

  1. سبک وزن.
  2. انعطاف پذیر در طراحی و ساخت.
  3. عایق صدا و مقاوم در برابر حرارت.
  4. مقاوم در برابر آتش و رطوبت.
  5. انعطاف در طراحی.
سقف کاذب

2. سقف کاذب شبکه ای

سقف کاذب توری یا شبکه ای یکی ازمتداولترین انواع سقف کاذب است که درفضاهای اداری تجاری مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع سقف برای طیف وسیعی از برنامه ها مناسب است. آنها برای سیم کشی پنهان ایده آل هستند. این صفحات سقفی فلزی یا روی مقاطع T یا مقاطع فولادی نصب می‌شوند و سپس توسط میله هایی معلق می‌شوند.

انواع مواد سقف شبکه

  1. سقف شبکه ای از نوع الیاف معدنی.
  2. سقف شبکه ای از نوع فلزی.

ویژگی های سقف شبکه

  • نصب  و نگهداری آن آسان است. کاشی ها را می توان با تلاش کم تعویض کرد
  • سقف های شبکه ای اقتصادی هستند.
  • آنها طرح های یکپارچه دارند.
  • سقف شبکه ای از قابلیت های ضد صدا بودن بسیار خوبی برخوردار است.

3. سقف کاذب POP(Plaster Of Paris)

این نوع سقف کاذب در بین تمام مواد سقف کاذب ارزان ترین است. POP با آب مخلوط وبه تخته فیبر یا پایه چوبی که بحالت تعلیق درآمده وسقف را تشکیل میدهد، اعمال می‌شود. این سبک  نیاز به کارهنری دارد.

ویژگی های سقف کاذب POP

  • سطح را می توان رنگ آمیزی و سفارشی کرد.
  • ساخت آسان.
  • سبک وزن.
  • قیمت به الگوی طراحی بستگی دارد.

4. سقف کاذب تخته سه لا

سقفهای کاذب تخته سه لا به دلیل جنبه های جذاب بصری  و نمایشی بسیارمحبوب هستند. این نوع سقف ها با نوارهایی از پارچه ایجاد می‌شوند که یا میخ زده شده ویا بهم چسبانده شده اند. سقف تخته سه لا به دلیل خاصیت عایق بودن، در مکانهایی با آب و هوای سرد مورد استفاده قرار میگیرد.

ویژگی های سقف تخته سه لا

  • سقف کاذب تخته سه لا قوی هستند.
  • قابلیت انعطلاف برای طراحی متفاوت.
  • طول عمر تقریبا بالا.
  • نگهداری آن مشکل است.
  • ظاهر سقف کاذب تخته سه لا با گذشت زمان تغییر می کند.
  • گران قیمت است.
سقف کاذب

5. سقف کاذب PVC

سقف کاذب پی وی سی نیز یکی از رایجترین سیستم های سقفی کاذب است. مشکل تمیز کردن و نگهداری را حل میکند. این نوع سقف برای انواع اقلیم مناسب است. این همچنین شامل اتصالات فلاش و سیستم روشنایی مخفی است. این سقفها یکی از بی دردسرترین و آسان ترین نصب سقفهای کاذب هستند.

ویژگی های سقف PVC

  • سبک وزن.
  • مقاوم در برابر رطوبت.
  • مقرون به صرفه.
  • تعمیر و نگهداری آسان.
  • ضدآب.
  • انعطاف در سفارشی کردن طراحی های با سلیقه متفاوت.
  • با دوام و مستحکم.

6-  پانل های سقفی کاذب پارچه ای یا چرم مصنوعی

سقفهای کاذب پارچه ای و چرم مصنوعی بیشتر زینتی هستند تا کاربردی. آنها میتوانند فضای خاصی ایجاد کنند زیرا میتوانند دربسیاری ازطرحهای پیچیده ایجاد شوند تابا بقیه قسمتهای داخلی مطابقت داشته باشد. از آنجاییکه از نظرعملکرد ضعیف هستند اما ازلحاظ زیبایی شناختی قوی هستند، درموقعیتهای موقتی مانند نمایشگاه ها یا رویدادها مفیدهستند.

7- پنل های سقفی کاذب الیافی

سقفهای کاذب الیافی به دلیل خاصیت عایق صوتی و حرارتی بعنوان سقف های صوتی یا عایق صوتی نیز شناخته می‌شوند. با ترکیب کردن مواد طبیعی و مصنوعی مانند قیر، تار، الیاف گیاهی، چوب و سنگ حاصل می‌شود. به دلیل تقویت کننده ها، کاشیهای سقفی الیافی از سختی، از مقاومت دربرابرآتش برخوردار می‌شوند. استفاده آنها را برای کاربردهای تجاری درمکان های پرسروصدا مانند مراکز خرید، نمایشگاه های خرده فروشی و دفاترمناسب بسیارمناسب میکند.

سقف کاذب

اصول مرتبط با استفاده از سقف کاذب

سقف های کاذب فقط زمانی کار میکنند که شرایط زیر رعایت شود:

  • با موقعیت مناسب ساخته شده و نگهداری شود.
  • ارتفاع مابین سقف تا کف رعایت و حفظ شود.
  • مواد با توجه به نوع فضای مورد نیاز انتخاب می شوند.
  • با توجه به ملاحظات اقلیمی.

اصول طراحی سقف کاذب :

1- تامین نور : کی از وظایف اصلی نصب سقف کاذب، تأمین نور مناسب در فضاها است. صرفه جویی در انرژی و نورپردازی جذاب LED روشی مناسب است که با مفهوم سقف های کاذب مطابقت دارد.

چراغهای LED کوچک و متعدد که فضای اطراف سقف را زینت میدهند ایده خوبی است. همچنین میتوانید یک لوستر بزرگ در مرکز سقف اتاق نشیمن جذاب خود انتخاب کنید.

فضای غذاخوری با چند لامپ آویز و فانوس هایی که به زیبایی طراحی شده اند، بسیار مناسب خواهد بود. گزینه عالی دیگر استفاده از نورگیرهای سقفی در سقف کاذب شما است .

2- رنگ های انتخاب شده : برای سقف کاذب واقعاً فضای داخلی فضای شما را مشخص میکند. سفید رایج ترین انتخاب برای سقف است و سقف سفید که با چراغ تزئین شده است ایده خوبی برای استفاده در هر اتاق است. سقف سفید که با چراغ تزئین شده به کمی نگهداری بیشتر نیاز دارد.

سقفهای اتاق نشیمن شما میتواند به رنگهای بژ و زرد وسایه های دیگر باشد، تا نمای سلطنتی تری بوجود آورد. سقف اتاق خواب میتواند تیره تر باشد. بنفش، قهوه ای، سبز و خاکستری. سقفها همچنین میتوانند از بافت خاصی برخوردار باشند. ممکن است دارای پوشش چوبی باشند تا جلوه ای روستایی پیدا کنند. ممکن است دارای ظاهری فلزی باشند تا فوق مدرن شوند.

3- با الگوها بازی کنید : سقف ها نباید همیشه ساده باشند. هر چند وقت یک بار میتوانید با اشکال و هندسه بازی کنید تا الگوها و ظاهر جالب ایجاد کنید. طرح های انتزاعی برای سرسرای ورودی شما مطمئناً احساس هیبت و ابهت را برای مهمانان ایجاد میکند. الگوهای کاملاً روشن در سقف شما، هندسی و چه ناملموس، عنصری نسبتاً جالب برای فضاهای نیمه خصوصی خانه شما هستند.

4- منحنی ها در سقف کاذب :  طرح های سقف میتوانند از مستطیلهای عالی و خطوط براق منحرف شوند. منحنی ها، کمانها و دایره ها در هنگام طراحی یک ظاهر جدید بسیار جالب توجه است. ما اغلب به دنبال لوستردراتاقهای نشیمن هستیم ، چرا که الگوهای دایره ای و منحنی درسقفها نیز مطابقتی ندارد.

شکستن تقارن با منحنی ها ایده بسیار جالبی است و در کل فضای مدرن به خانه شما میبخشد. در بعضی مواقع، تضاد بین منحنیهای سقف شما و وضوح سایر فضاها معجزه آسا است. آن را امتحان کنید!

5- خلاقیت : همه ما میتوانیم قراردادها را بشکنیم و به سراغ چیزی کاملاً بدیع و خلاقانه برویم. که قطعاً مجاز است. اگر میخواهید با طراحی سقف کاذب خود خلاقیت ایجاد کنید، هیچ مشکلی ندارد. ممکن است بخواهید با کمی عجیب و غریب کردن ، اتاق کودک خود را برجسته کنید.

مزیت استفاده از برند ورتینا در بازسازی  :

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا گادری متخصص در امردکوراسیون داخلی و اجرای فعالیتهای عمرانی سازه و سقف کاذب است. این گروه قادر به ارائه خدمات زیر به شما مهندسین ، انبوه سازان و مصرف کنندگان گرامی می‌باشد .

  1. سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  2. طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.(پلان داخلی، فضای سبز، فضای عمومی)
  3. آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  4. زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی.
  5. تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  6. اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  7. ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • پیشنهاد تیم ما به شما :

متشکریم که مطالب بالا را برای افزایش اطلاع خود از سقف کاذب مطالعه کردید. یقینا خود شما میتوانید یک تصمیم عالی و کاربردی  برای ساختمان خود داشته باشید.

ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر میخواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر میخواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید .

اگر افتخار دادید و مارا بعنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست میکنیم که به ما اعتماد کنید!

کلمات کلیدی : سقف کاذب ، سقف ثانویه، False Ceiling، سقف کاذب POP، تخته سه لا