vertina tabligh

طراحی آشپزخانه اپن

طراحی آشپزخانه اپن

آشپزخانه اپن

امروزه آشپزخانه یکی از مهمترین فضا ها در هر خانه ای به حساب می آید. از این رو طراحی دکوراسیون آشپزخانه توجه طراحان داخلی و افراد را به سوی خود جلب کرده است.

زمانیکه نوبت به چیدمان آشپزخانه میرسد، توسعه دهندگان ملک، صاحبان خانه، معماران و طراحان دوگزینه اصلی را درطراحی آشپزخانه درنظردارند. آشپزخانه اپن (باز) یا آشپزخانه طرح بسته.

آشپزخانه اپن دارای فضای بیشترو روان تر ایجاد می کند. یک آشپزخانه مفهومی باز راه های بیشتری برای به کارگیری از نواحی اصلی زندگی شما میگشاید. اگرچه برای تمامی اماکن و فضاها مناسب نیست، اما طرفداران فراوانی دارد. یك نظرسنجی مشهورنشان دهنده آن است كه اكثر مردم در سرتاسر دنیا طرح باز را ترجیح می دهند. این نظرسنجی نشان دهنده این است كه این شیوه زندگی چیزی فراتر از یك مد است.

بدون شک نوع طراحی، جنس ورنگ کابینت ها درکنارمدل اپن آشپزخانه حرف اول را درزیبایی فضای آشپزخانه شما میزند. درآشپزخانه ی امروزی علاوه برتوجه به عملکردی بودن فضابه کاربردن المان های تزیینی، طراحی آرک ها وسایرجزییات اهمیت فراوانی دارد. چرا که نما آشپزخانه به خاطر نزدیک بودن با فضای نشیمن اثرات بیشتری در ظاهر کلی دکوراسیون شما دارد.

آشپزخانه اپن یا باز چیست؟

آشپزخانه اپن به کمبود موانع در آشپزخانه و نواحی اطراف آن اشاره دارد. اغلب، آشپزخانه اپن در بردارنده اتاق ناهار خوری واتاق نشیمن است و غالبا درمجموع اتاق عالی نامیده می‌شود.

در قیاس با یک چیدمان سنتی خانه هر اتاق را به طور مشخص با دیوارها و موانعی از هم مجزا میکنند. آشپزخانه اپن از دهه 90 بسیار مورد توجه بوده و نیز در ساختن و مرمت منازل شهرن یافت.

آشپزخانه اپن

مزایای آشپزخانه اپن چیست؟

چرا آشپزخانه اپن تا این انداه محبوبیت جهانی پیدا کرده است؟

  • فعالیت های داخل آشپزخانه و فعالیت های بقیه قسمت ها در تعامل هستند. مانند تماشای تلویزیون در اتاق خانواده ، خانواده را در تماس با فرد یا افراد داخل آشپزخانه اپن نگه میدارد.
  • مهمانان را به مرکز خانه دعوت می کند و مکالمه بین مهمانان و آشپزهای خانه را راحتتر میکند.
  • دیوارهایی که موجب کم کردن نور طبیعی روز  در خانه می‌شوند را از میان بر میدارد.
  • حس حجم و بزرگ تر شدن را به خصوص در خانه هایی با اندازه متوسط و کوچک  اضافه میکند.
  • ارزش خانه شما را برای خریداران احتمالی  به دلیل زیبایی بیشتر و مطلوبیت .
  • تماشای بچه ها پدر و مادرهایی که در آشپزخانه، آشپزی میکنند یا میز غذاخوری میچینند میتوانند به راحتی بر روی اتاق نشیمن نظارت کنند.
  • انعطاف پذیری چیدمان. بدون دیوارهای پارتیشن پیکربندی مبلمان و لوازم جانبی در طراحی اتاق های متفاوت آسان است.
  • فضاها میتوانند چند منظوره باشند. با نقشه های باز، فضا میتواند بعنوان یک اتاق خانوادگی، تفریحی، یک دفتر خانه یا یک فضای تفریحی بسته به نیازهای شما درآن لحظه باشد.

در آشپزخانه اپن بدون اینکه دیوارها جلوی دید شما را بگیرند، فضا بزرگتر دیده می‌شود وبه راحتی قابل دسترسی است. آشپزخانه های اپن طرح های زیبا و مناسبی برای جاهای کوچک می‌باشند که خیلی کوچک به نظر میرسند. بعلاوه، جریان ترافیک افزایش می یابد. به دلیل اینکه بیش از یک نفر از اتاق به اتاق دیگر می رود، هیچ برخوردی به دیوار صورت نمیگیرد.

آشپزخانه های اپن مردم را دور هم جمع می کند. در یک اتاق عالی بدون مانع، فضایی برای لذت بردن از آماده سازی غذا، مشق شب، بازی وارتباطات موجود است.آشپزخانه اپن در صورت نیاز همه همزمان در کنار هم هستند در صورتیکه در سالن وآشپزخانه هستند.واین مسئله موجب بوجودآوردن احساس نزدیکتردرخانواده می‌شود. چه سرگرم باشید و چه بخواهید خانواده خود رانزدیک نگه دارید، آشپزخانه اپن درآسان کردن ارتباط انسان بسیار درخورومتناسب است.

بدون اینکه دیوارها جلوی نورپنجره های اتاقهای دیگررا بگیرند، آشپزخانه اپن قادرند فضای روشن تری را با نورطبیعی بیشتری بوجودآورند. از آنجا که آشپزخانه های اپن یا باز بسیار محبوب هستند، ارزش و زیبایی  قابل توجهی به خانه شما ارائه می دهند.

آشپزخانه اپن

معایبی که آشپزخانه اپن دارد:

آشپزخانه های مفهومی باز به همان اندازه که عالی هستند، معایبی نیز دارند.

  • سر و صدا اغلب در خانه بیشتر می شود، زیرا دیواری برای گرفتن صدا وجود ندارد. به علاوه، اغلب چندین نفر همزمان فعالیتهای مختلفی را  در جاهای مختلف منزل انجام می دهند.
  • به هم ریختگی آشپزخانه شما نیز همیشه دردید است. اگر آشپزخانه مرتب داشته باشید، این مشکلی نیست، اما بیشتر ما حداقل یکبار درطول روز با شلوغی ودگرگونی آشپزخانه روبرو می‌شویم.
  • شما همچنین شاید کمی فضای ذخیره سازی را در یک آشپزخانه اپن قربانی کنید. یک جزیره با فضای ذخیره سازی زیر یک راه حل عالی برای رفع کردن این مشکل است.
  • عدم حفظ حریم خصوصی: نقشه های آشپزخانه اپن برای فعالیت های اجتماعی بسیار مناسب است. اما یافتن فضاهای آرام برای مطالعه خصوصی یا مطالعه را سخت تر می نماید .
  • گرم کردن و خنک کردن( گرمایش و سرمایش) پرهزینه است. اتاقهای عالی با سقفهای بلند غالبا تخلیه انرژی هستند، مخصوصاً وقتی دیوارهای بیرونی مثل همیشه به پنجره های بزرگ مجهزند.
  • هزینه طراحی ساخت بیشتر: بدون دیوارهای پارتیشن ، اپن برای حمایت به تیرهای فولادی یا چند لایه بستگی دارند. نصب این موارد  هزینه بر است.

6 نوع پرطرفدار چیدمان آشپزخانه اپن

1. آشپزخانه یک دیوار

این چیدمان ساده که اغلب در آشپزخانه های کوچکتر دیده می‌شود، بدون صرف نظراز قابلیت کارایی فضا ، بسیارکارآمد می‌باشد. تشکیل شده از کابینتهای نصب شده بر روی یک دیوارآشپزخانه. یک دیوار میتوانند دارای کابینتهای بالا و پایین یا قفسه بندی بیش از کابینت های پایه باشد. درحقیقت میتواند پدید آورنده زیبایی و جذابیت باشند.

چگونه قادریم یک طرح آشپزخانه یک جداره ایجاد کرد:

به صورت ستونی و عمودی فکر کنید. شما فقط عرض زیادی را برای کار دارید. پس بالا بردن کابینت ها تا آنجا که ممکن است به ایجاد فضای ذخیره سازی اضافی کمک می کند. در حالی که مثلث کار سنتی در آشپزخانه یک جداره قابل انجام نیست. سعی کنید یخچال خود را در انتها یا ابتدا قرار دهید. اجاق گاز را در میانه و سینک ظرفشویی را دربخش دیگر قرار دهید.

2. آشپزخانه گالي

آشپزخانه گالی با به کارگیری بالای اقتصادی ازکابینت ها، از دو ردیف کابینت رو به روی هم بوجود آمده است. یک گذرگاه داخلی یا یک توری بین آنها ایجاد می کند. با حذف نیاز به کمدهای گوشه ای، این نوع چیدمان از هر میلی متر فضا بدون اتلاف استفاده می کند.

به چه صورت یک مدل آشپزخانه گالی ایجاد کنیم:

آشپزخانه گالری با یک ردیف اضافی کابینت، در مورد فضای ذخیره سازی انعطاف پذیری بیشتری بوجود می آورد. به خصوص برای خانواده های بزرگتر یا آشپزخانه های چند آشپز، داشتن محل کارفقط دریکی ازدیوارها مهم است ونه هردو.

آشپزخانه اپن

3. آشپزخانه L شکل

چیدمان عملی برای آشپزخانه های کوچک و بزرگ، آشپزخانه L شکل دربرگیرنده کابینت هایی درامتداد دو دیواربه صورت عمود است. اگرچه این گوشه برای عملی ساختن آن به برخی از راه حل های کابینت هوشمندانه نیاز دارد. اما طرح اپن آشپزخانه L شکل انعطاف پذیری بالایی در طریقه قرا گرفتن وسایل و فضا دارد.

طریقه ایجاد طرح بندی آشپزخانه به صورت  L شکل |:

در جایی که فضا این فرصت را میدهد، با نصب یک کمد از گوشه بیشترین کابرد را داشته باشید. به این ترتیب فضای ارزشمندی را که اغلب در گوشه ای از دست می رود را حفظ میکنید. با یک آشپزخانه L شکل، حتی ممکن است بتوانید یک گوشه صبحانه کوچک در گوشه مقابل بوجود آورید. با این نوع آشپزخانه فضایی لذت بخش و زیبا ایجاد نمایید.

آشپزخانه اپن

4. آشپزخانه U شکل

یک طرح عالی برای آشپزخانه های بزرگتر، آشپزخانه U شکل دربردارنده کابینت در امتداد سه دیوار مجاور است. این گونه چیدمان فضای ذخیره سازی بالایی را به وجود می آورد. اما اگر در هر سه دیوار کابینت بالایی موجود باشد، قادر هستید محصور باشید.

طریقه ایجاد طرح بندی آشپزخانه U شکل:

قسمت های پنجره را در آشپزخانه U شکل باز و بدون آشفتگی ایجاد کنید. این نوع چیدمان آشپزخانه فرصت شایست های را برای یک مثلث کاری بدون وقفه به وجود می اورد. بنابراین با داشتن بخش های  کاری در انتهای مخالف درب های ورودی، از فضا بهترین استفاده را داشته باشید.

آشپزخانه اپن

5. آشپزخانه جزیره

یک انتخاب بسیار محبوب ، آشپزخانه جزیره یک محل کار بزرگ یا فضای ذخیره سازی دروسط آشپزخانه را بوجود می آورد. این جزیره می تواند دربر گیرنده یک سطح پخت و پز، کاسه آماده و بار یا یخچال باشد. قادر است به سادگی بعنوان یک فضای آماده سازی یا برای لذت بردن از وعده های غذایی خانواده بکاربرده شود. در حالی که آشپزخانه بایستی به اندازه کافی بزرگ باشد تاامکان این را داشته باشد یک جزیره رادرداخل خودجای دهد.

به چه صورت می توان چیدمان جزیره را  در آشپزخانه اپن کار کرد:

از این جزیره بعنوان یک منطقه کاری واجتماعی به کاربرده شود . در این مدل هنگام تهیه غذامیتوانید خانواده ودوستان بایکدیگرارتباط برقرارکنند. به دلیل قرارگیری درمرکز آشپزخانه، مکانی عالی برای نصب نور برجسته تزئینی است که میتواند بعنوان روشنایی وظیفه نیزعمل کند.

آشپزخانه اپن

6. آشپزخانه شبه جزیره

شبه جزیره مربوط به آشپزخانه جزیزه ای شکل است ودارای یک پیشخوان درآشپزخانه است که ازدیوار یا کابینت خارج می‌شود. آشپزخانه اپن شبه جزیره مزایای یک جزیره آشپزخانه راایجاد میکند، جایی که فضا اجازه نصب یک جزیره مستقل را نمیدهد. در حالیکه آشپز مشغول تهیه غذااست میتوان ازاین شبه جزیره برای تهیه غذا، غذا خوردن یا سایر کارهااستفاده کرد.

طریقه  کار با طرح آشپزخانه اپن  شبه جزیره:

مانند آشپزخانه اپن جزیره، شبه جزیره فرصت مناسبی برای تعامل درهنگام تهیه غذا بوجود می اورد. این یک راه حل عالی برای یک آشپزخانه کوچک محصور و بسته است. مکانی که میتوان یک دیواررا جدا کرد تا فضای اتاق مجاور را باز کند بدون اینکه ازفضای ذخیره سازی چشم بپوشد.

در یک آشپزخانه مدرن و باز که اغلب با رنگهای ظریف مسلط و پوشیده است. یک صفحه نمای رنگی با رنگ روشن و بافت می تواند به کنجکاوی و عمق مورد نیاز شما بیفزاید. برای ظاهری جذاب تر، میتوانید از طراحان آشپزخانه یا متخصصان طراحی بخواهید. شیشه را باچاپ منحصر به فرد به انتخاب شما که با استفاده ازفرایند تصویربرداری دیجیتال ایجاد شده است، سفارشی کنند.

مزیت استفاده از برند ورتینا در اجرای ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی موردنظرتان  :

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت های عمرانی سازه  می‌باشد. این تیم قادر به رائه خدمات زیر به شما مهندسین ، انبوه سازان و مصرف کنندگان گرامی می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و روف گاردن  و نورپردازی ها.

ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است .

شما اگر میخواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر میخواهید در یک ملک سکونت کنید. یا هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید .

اگر افتخار دادید و مارا بعنوان یک متخصص انتخاب کردین .، از شما درخواست میکنیم که به ما اعتماد کنید .

شماره تماس: 09-88288307-021


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.