vertina tabligh

طراحی آشپزخانه گالی| نکات مهم، مزایا و معایب

طراحی آشپزخانه گالی| نکات مهم، مزایا و معایب

اگر به بازسازی آشپزخانه خود فکر کنید یا قصد دارید خانه جدید انتخاب کنید دکوراسیون آشپزخانه بسیار اهمیت دارد. اگر جزء افرادی هستید که زیاد آشپزی می‌کنید، چیدمان این اتاق واقعا اهمیت ویژه ای برای شما دارد. اما آشپزخانه گالی چیست و چگونه متوجه می شوید که این سبک برای شما مناسب است؟

طراحی آشپزخانه گالی، آشپزخانه ای طولانی و باریک است که دارای کابینت‌های پایه، کابینت های دیواری و پیشخوان است که در یک یا دو طرف راهرو مرکزی واقع شده است. از آنجایی که طراحی آشپزخانه گالی کوچک است، هزینه ساخت یا بازسازی آن‌ها نسبت به دیگر چیدمان‌های آشپزخانه کمتر و مقرون به صرفه تر است. ایجاد یک آشپزخانه متمایز بسیار اهمیت ویژه ای در دکوراسیون منزل دارد.

آشپزخانه گالی چیست و چرا استفاده می شود؟

آشپزخانه گالی از دو واحد موازی تشکیل شده است که یک راهرو مرکزی را شکل می‌دهند. نام «آشپزخانه گالی» از آشپزخانه‌های کشتی‌ها نشات گرفته است، که در آن همه چیز در یک خط مستقیم قرار دارد. زمانی که فضای زیادی ندارید، یا اگر خانه‌ای به جای عریض، طولانی باشد، یک راه‌ حل عالی برای آن فض به نظر می‌رسد. آشپزخانه گالی به طور کلی راه حلی برای آپارتمان‌های کوچکتر است.

یک طراحی آشپزخانه گالی از دو واحد موازی تشکیل شده است که یک راهرو مرکزی را تشکیل می دهد که در آن کار می‌شود. طراحی آشپزخانه گالی برای تمامی سبک‌های آشپزخانه به خوبی کار می‌کند. همچنین طرح مورد علاقه بسیاری از سرآشپزهای حرفه‌ای است که آن را دوست دارند زیرا ایمنی و کارایی را در حین پخت و پز افزایش می‌دهد.

مزایای آشپزخانه گالی چیست؟

  • طراحی آشپزخانه گالی مقرون به صرفه است.

یکی از مزایای طراحی آشپزخانه گالی این است که با بودجه شما سازگاری دارد. آشپزخانه‌ای اغلب مقرون‌ به ‌صرفه‌تر از یک آشپزخانه بزرگ و باز است. شما در این طراحی فقط دو مجموعه کابینت با صفحات میز مستطیلی ساده دارید.

  • طراحی آشپزخانه گالی بسیار کارآمد است.

آشپزخانه با طرح گالی تنها مقرون به صرفه نیست بلکه کارآمد نیز است. سبک گالی یک مثلث کار آشپزخانه بسیار کارآمد را فراهم می‌کند. از آنجایی که این نوع آشپزخانه‌ها کوچکتر هستند، مراحل کمتری در بین فضاهایی که کار می‌کنیم مورد نیاز است

آشپزخانه‌های گالی می‌توانند فوق‌العاده کارآمد باشند زیرا یک مسیر خطی را برای سازماندهی مناطق اصلی کار به وجود می‌آورند. ذخیره‌سازی مواد غذایی، آماده‌ سازی و پخت و پز، تمیز کردن و ذخیره‌ سازی.

  • طراحی آشپزخانه گالی برای فضاهای کوچک مناسب است.

به دلیل چیدمان استاندارد آشپزخانه گالی، آنها برای فضاهای کوچکتر یا برای افرادی که آشپزخانه بزرگ نمی‌خواهند بسیار مناسب هستند. از آنجایی که آنها اغلب طول بیشتری دارند، یک آشپزخانه گالی در هنگام قرار گرفتن در طراحی خانه سفارشی شما تطبیق پذیری و انعطاف پذیری زیادی دارد.

طراحی آشپزخانه گالی-002
طراحی آشپزخانه گالی

معایب طراحی آشپزخانه گالی چیست؟

  • آشپزخانه های گالی معمولا بسیار باریک هستند.

این واقعیت که آشپزخانه‌های گالی باریک هستند و برای فضاهای کوچک ‌تر مناسب هستند، هم یک مزیت و هم عیب است. از آنجایی که این نوع چیدمان آشپزخانه تمایل به باریک بودن دارد، می‌تواند تامین نور کلی کافی در فضا را دشوار کند، به خصوص اگر با طرح مفهومی بسته ساخته شده باشد.

  • آشپزخانه گالی برای استفاده چند نفر مشکل است.

اگر دو نفر به احتمال زیاد می‌توانند تا زمانی که در دو طرف آشپزخانه وظایف خود را انجام می‌دهند، از طراحی آشپزخانه گالی استفاده کنند. با این حال، فضای باریک، حضور همزمان چند نفر در آشپزخانه را دشوار می کند. این می‌تواند چیدمان آشپزخانه گالی را برای خانواده‌ها یا افرادی که اغلب مهمان دارند، به یک چیدمان کمتر مفید مبدل سازد.

  •  آشپزخانه گالی ذخیره سازی محدودی ارائه می دهد

اگر به فضای کافی در آشپزخانه نیاز دارید، ممکن است نتوانید آن را با آشپزخانه گالی پیدا کنید. اگرچه کابینت، کشو و موارد دیگر وجود دارد، و دو دیوار برای ذخیره سازی در دسترس است، فضای ذخیره سازی شما محدود خواهد بود.

ایجاد فضای آشپزخانه بزرگتر

اگر یک طراحی آشپزخانه گالی کوچک باشد، راه‌هایی وجود دارد که آن را بزرگتر نشان می‌دهد. برای ایجاد حس بازتر از روکش‌های سبک یا براق استفاده کنید. قرار دادن وسایل روشنایی برای ایجاد توهم فضای بیشتر امری بسیار مهم است.

استفاده از یک طرح رنگی تک رنگ در یک رنگ روشن را پیشنهاد می‌کنیم تا توهم فضای بزرگتر و بازتر را ایجاد کند. از آنجایی که فضا محدود است، پیشنهاد می‌کنیم کابینت‌ها را تا ارتفاع سقف قرار دهید.

طراحی آشپزخانه گالی-003
طراحی آشپزخانه گالی

ایده‌های مناسب برای طراحی آشپزخانه شما چیست؟

  • فضای خود را ارزیابی کنید.

اگرچه طراحی آشپزخانه گالی در فضاهای کوچک بهترین کارایی را دارد، اما می‌توانند برای آشپزخانه‌های متوسط ​​ نیز مناسب باشند. با این حال، توجه داشته باشید که اگر دو طرف مخالف خیلی از هم فاصله داشته باشند، آشپزخانه کارایی خود را از دست می‌دهد.

همچنین بدانید که چیدمان گالری در حالی که در سطح حرفه ای ایده آل است، معمولاً فضایی بسته و بدون فضای غذاخوری است.

  • ظاهر آشپزخانه خود را انتخاب کنید:

وقتی صحبت از آشپزخانه‌های گالی می‌شود، دو اولویت برای چیدمان وجود دارد. مورد نسبتاً متقارن معمولاً به این معنی است که طول دوره‌ها و چیدمان واحدها در هر طرف تا آنجا که ممکن است، یا به همان اندازه که می‌خواهید، یکدیگر را آینه می‌کنند.

نامتقارن. به جای آن می‌توانید با استفاده از رویکردهای مختلف، یک طرح نامتقارن را انتخاب کنید. یکی شامل متمرکز کردن کابینت های بلند یا مجموعه ای از وسایل در یک طرف اتاق، با واحدهای پایه و دیوار در طرف دیگر است.

  • کابینت‌های بلند را روی یک دیوار قرار دهید.

اگر یک آشپزخانه گالی طراحی می‌کنید، ترجیحاً دیواری با طول حداقل سه و نیم متر انتخاب کنید تا سینک و اجاق گاز بتوانند به اندازه کافی دور از یکدیگر قرار گیرند. برای ایمنی، اینها باید حداقل 30 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند.

  • نوع آشپزخانه گالی

 بسته به طراحی و چیدمان خانه شما، آشپزخانه‌های گالی ممکن است در یک طرف بسته باشند یا نباشند. اگر انتهای آن به اتاق یا باغ دیگری منتهی شود، ترافیک سنگینی خواهد دید زیرا تبدیل به یک گذرگاه برای عبور و رفت و آمد می‌شود.

وابسته به تعداد افراد خانواده شما، این ممکن است مشکلی ایجاد نکند، اما اگر بچه‌های کوچک یا حیوانات خانگی دارید، امکان دارد تا اندازه ای به مشکل بر بخورید.

می توانید با برنامه ریزی آشپزخانه خود با سینک و اجاق گاز در یک مسیر، ایمنی چیدمان خود را افزایش دهید. به خصوص در جاهایی که راهرو بسیار باریک است.

  • دیوارهای آشپزخانه بسته را تقویت کنید.

آشپزخانه ای که در یک انتها بسته است می‌تواند چیدمان امن تری باشد، زیرا تنها یک ورودی وجود دارد که به آشپز آگاهی بیشتری از رفت و آمد دیگران می‌دهد. ممکن است جایی برای قفسه‌های باز، یک تابلوی نقاشی زیبا یا شاید یک دیوار تخته گچی مناسب.

  • یک جزیره ایجاد کنید.

 آشپزخانه‌های سرپوشیده ممکن است اجتماعی ترین محیط برای آشپز نباشد. در این نوع آشپزخانه، جزیره جایگزین یکی از راهروها می‌شود تا بخشی از چیدمان و عملکرد آشپزخانه باشد. این دستگاه به موازات طولانی تر واحدها قرار دارد و اغلب سینک را در خود جای می‌دهد. هر کدام از اینها در جزیره قرار نگرفته باشد، به جای اینکه مستقیماً در مقابل آن قرار گیرد، در مسیر مخالف قرار می‌گیرد.

  • خانه خود را اجتماعی کنید.

برخی از صاحبان خانه می‌خواهند جزیره‌ای را به طراحی آشپزخانه گالی خود اضافه کنند اما قصد دارند سطح کار اضافی را کاربردی نگه دارند.

  • به محدوده صندلی اضافه کنید.

 گاهی اوقات فضایی برای یک شبه جزیره کوچک یا صندلی صبحانه در آشپزخانه گالی وجود دارد که فضای ذخیره سازی اضافی و همچنین فضای ناهارخوری را فراهم می کند.

اگر فضایی برای اضافه کردن یک میز بین دو قسمت مقابل آشپزخانه شما وجود داشته باشد، گاهی اوقات می‌تواند کارساز باشد. با این حال، هنگام برنامه ریزی فضا باید مراقب باشید، زیرا اگر سطوح کار شما را بیش از حد از هم دور کند، کارایی آنها بسیار کمتر خواهد بود.

  • حس فضا را تقویت کنید.

 هنگام در نظر گرفتن چیدمان آشپزخانه، صاحبان خانه مایلند از جلوه “راهرو” اجتناب کنند، که در آن آشپزخانه کوچک و محصور به نظر می‌رسد. اما حتی در فضاهای کوچک، روش‌هایی برای جلوگیری از این امر وجود دارد. روکش‌های براق با رنگ های کم رنگ برای بازتاب نور و افزایش حس فضا بهترین هستند. در پایان، نور کلید است. نورپردازی مناسب و بزرگ، ظاهر آشپزخانه را لطیف کرده و فضای بیشتری را نمایش می‌دهد.

طراحی آشپزخانه گالی-004
طراحی آشپزخانه گالی

مزیت برند ورتینا:

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت های عمرانی سازه می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و سقف ساختمان
  • طراحی داخلی (دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب و طراحی کابینت، طراحی اتاق کودک و…)
  • انواع کابینت(mdf، پانل روکش چوبی، کابینت ممبران و…)

امیدواریم این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر قصد دارید میخواهید ملکی را به فروش برسانید. اگر می‌خواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص در این زمینه را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا بعنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست می‌کنیم که به ما اعتماد کنید.

شماره تماس: 09-88288307-021


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.