vertina tabligh

فواید مصالح ساختمانی پایدار در ساخت و ساز چیست؟

فواید مصالح ساختمانی پایدار در ساخت و ساز چیست؟

ما به طور سنتی به استفاده از آجر خاکی، بتن و چوب در ساخت و ساز عادت کرده ایم. آنها در ساخت و سازهای روزمره استفاده شده اند و همچنان استفاده می‌شوند، یعنی تخریب مداوم درختان برای چوب و استخراج منابع برای تولید سیمان. برای جهانی بهتر، فرآیندهای جدید و جایگزین‌های مصالح ساختمانی پایدار و سبز وجود دارد که امروزه می‌توان از آنها در ساخت و ساز استفاده برد.

تعریف واقعی پایداری به چه معنی است؟

 این یک کلمه رایج است که معمولا در مورد آن گفته می‌شود، اما ممکن است گاهی اوقات تعریف واقعی بیان نشود.

پایدار به عنوان، قابل استفاده بودن، بدون مصرف یا تخریب اشاره دارد. مصالح ساختمانی پایدار سبک‌هایی که منابع طبیعی را به طور کامل مصرف یا نابود نمی‌کنند. می‌تواند برای مدت بسیار طولانی دوام بیاورد. اساساً، حفظ چیزی به معنای حفظ آن و ماندگار کردن آن برای نسل‌های آینده معنی می‌دهد.

چرا پایداری و مصالح ساختمانی پایدار باید در صدر فهرست شما در ساخت خانه باشد؟ در این مقاله متریال‌های پایدار و دلیل استفاده از آنها را بررسی می‎‌کنیم.

همان گونه که تعریف می‌گوید، پایداری به معنای ماندگاری چیزی است. ایده اصلی استفاده از مصالح ساختمانی پایدار، ساختن خانه ای است که دوام داشته باشد. یک خانه با دوام بیشتر به معنای هزینه‌های نگهداری کمتر است.

کاهش هزینه و افزایش طول عمر دلیل کافی برای متقاعد کردن هر کسی برای ساختن یک خانه به شکل پایدار دلیلی برای استفاده مصالح ساختمانی پایدار است. اما چه نوع موادی برای ماندگاری طولانی مدت یک خانه پایدار و مقرون به صرفه ساختن آن استفاده می‌شود؟

کفپوش‌های ساختمانی بامبو و چوب پنبه ای بادوام، پنل‌های خورشیدی، فرش‌های پشمی با الیاف طبیعی، دیوارهای بتنی، چوب اصلاح شده، و سقف و نمای فلزی نمونه‌هایی از مصالح ساختمانی پایدار است. ما مصالح ساختمانی پایدار و بادوام زیادی در دسترس داریم، پس چرا از آنها استفاده نکنیم؟ ما می‌توانیم جهان را کمی سبزتر کنیم.

تکنیک‌های قاب‌بندی پیشرفته اغلب به وسیله سازندگان با وجدان که خانه‌های «سبز» می‌سازند، استفاده می‌شوند. در اصل، این نوعی قاب بندی خانه است که از چوب کمتری استفاده می‌کند. قاب بندی پیشرفته در واقع منجر به هزینه کمتر مواد و نیروی کار می‌شود، عملکرد انرژی خانه را بهبود می بخشد و منجر به خانه ای بادوام و مستحکم می‌شود.

قاب‌بندی پیشرفته با چوب جنگل‌های پایدار تنها ابزار عالی دیگری برای افزودن به خانه‌ای است که به طور پایدار ساخته شده است.  مضر و مصنوعی را در یک محصول با مواد پایدار جایگزین کنید که طبیعی، تجدید پذیر و کربن خنثی هستند و انرژی کمتری برای استخراج مصرف می کنند.

مصالح ساختمانی پایدار -001

دلایل استفاده از متریال‌های پایدار در ساخت و ساز

مواد مصنوعی اغلب سمی یا خطرناک هستند. بسیاری از آنها تجزیه زیستی نمی‌شوند و می‌توانند مضر در محیط باشند. بسیاری از مواد طبیعی قابل تجدید نیستند. در حالی که برخی از مواد طبیعی غیر قابل تجدید مانند آهن و آلومینیوم فراوان هستند و می توان آنها را به طور بی پایان بازیافت کرد.

  • غیر سمی و بی ضرر

فقط مواد نهایی نیست که باید نگران آن باشید. وسایل تولید اغلب می‌توانند از مواد شیمیایی سمی استفاده کنند. مطمئن شوید که چرخه عمر موادی که استفاده می کنید را درک کرده اید و از موادی که به روش‌های مضر تولید شده اند استفاده نکرده اید و نمی‌کنید.

  • صرفه جویی در انرژی و صرفه جویی در پول

با استفاده از مصالح ساختمانی پایدار در خانه خود، در درازمدت در مصرف انرژی و هزینه صرفه جویی خواهید داشت. با استفاده از موادی که کارآمدتر هستند، انرژی خانه خود را حفظ می کنید. مواد عایق سبز که منجر به عایق بندی بهتر خانه می شود، سیستم‌های گرمایش سازگار با محیط زیست، آبگرمکن‌های سازگار و ترموستات‌های قابل برنامه ریزی.

این همه کارایی یعنی چه؟ این بدان معنی است که شما در پول خود صرفه جویی می کنید و به ذخیره منابع جهان کمک می کنید

  • یک خانه پایدار سالم و راحت داشته باشید

این یک واقعیت است. خانه‌های سبز با ساخت و مصالح ساختمانی پایدار سالم تر و راحت تر هستند. مصالح ساختمانی پایدار سموم کمی مانند مواد سرطان‌زا را منتشر می‌کنند.

  • محصولات محلی بخرید

محصولات محلی بسیار پایدار هستند زیرا هزینه و مصرف انرژی را که برای حمل و نقل کالا در سراسر جهان صرف می‌شود، حذف می کنند. اگر محصولات محلی را برای خانه خود خریداری می کنید، احتمالاً در پول خود صرفه جویی خواهید کرد.

اینکه بدانید از یک تولید کننده داخلی حمایت می کنید احساس خوبی دارد! به اطراف جامعه خود نگاه کنید؛ آیا تولید کننده محلی وجود دارد که مصالح ساختمانی را تولید کند.

مصالح ساختمانی پایدار -003
  • ساختمان با چوب

شما می‌توانید خانه ای پایدار داشته باشید و همچنان آن را با دانه های چوب دوست داشتنی پر کنید. همه چوب‌ها از برش‌های مخرب به دست نمی آیند.

بسیاری از تولیدکنندگان کفپوش وجود دارند که در واقع چوب را از ساختمان‌های قدیمی که در شرف تخریب هستند بازیابی می‌کنند، آنها این چوب قدیمی را می‌گیرند و دوباره آن را به طبقه‌های جدید  تبدیل می‌کنند. شما کفپوش چوبی زیبا را در زمان فرسودگی به دست می آورید و در عین حال درختان زیادی را نجات می دهید!

مصالح ساختمانی پایدار -004

محصولات چوبی مانند بامبو و چوب پنبه نیز بسیار پایدار و سازگار با محیط زیست هستند و مصالح ساختمانی پایدار محسوب می‌شوند، زیرا محصولاتی با رشد سریع هستند که می توانند به طور پایدار با آسیب زیست محیطی کمی برداشت شوند.

  • جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنید

اقدامات خود را در راستای پایداری دست کم نگیرید. حدس بزنید ماه گذشته چقدر در قبض انرژی خود صرفه جویی کردم؟ ممکن است ساختن جهان به مکانی بهتر کمی رمانتیک و دست نیافتنی به نظر برسد، اما این کاری است که هر بار که مواد پایدار خریداری می کنید انجام می‌دهید.

  • بهبود ارزش فروش مجدد

یک انگیزه بزرگ دیگر برای استفاده از مصالح ساختمانی پایدار وجود دارد، فراتر از پولی که می‌توانیم پس انداز کنیم و وجود کربن کاهش پیدا کرده است. ارزش فروش مجدد خانه‌های ما و سرعت فروش واقعاً قابل قبول است.

  • سبک های بسیاری در پایداری

چه سلیقه طراحی شما به سمت مینیمالیسم مدرن باشد یا روستایی می توانید خانه ای پایدار داشته باشید که با سبک طراحی شخصی شما مطابقت داشته باشد.

تیرهای چوبی احیا شده را می‌توان برای احساس روستایی در معرض دید قرار داد. برای جذابیت مدرن‌تر، کفپوش‌های سیمانی صیقلی را امتحان کنید که ماندگاری طولانی دارند و سازگار با محیط زیست هستند. فقط به این دلیل که به دنیای اطراف خود اهمیت می دهید، به این معنی نیست که باید زیبایی طراحی شخصی خود را کنار بگذارید.

مصالح ساختمانی پایدار در هزینه شما صرفه جویی می کند، خانه شما را طولانی تر می کند، خانه شما را با ارزش تر می‌کند و اثرات مضر زیست محیطی را کاهش می دهد.

مواد متعددی وجود دارد که کیفیت هوای خانه را بهبود می‌بخشد – مانند فرش‌های پشمی طبیعی، سیستم‌های هوایی که هوای بیرون را با طراوت در داخل خانه به ارمغان می‌آورند.

خانه پایدار یک خانه سالم است. به بسیاری از محصولات پایدار سالم که در حال حاضر برای خانه شما در دسترس هستند نگاه کنید.

  • به حداقل رساندن ضایعات از طریق پایداری

بسیاری از مصالح ساختمانی پایدار از مواد بازیافتی استفاده می‌کنند. در حالی که ممکن است خانه ای نداشته باشیم که به صراحت با مواد پایدار ساخته شده باشد، اما احساس خوبی است که بدانید حتی با استفاده از یک یا دو مصالح ساختمانی پایدار می توانیم ردپای کربن خود را کاهش دهیم.

سوالات فنی

  1. آیا بتن ماده ای پایدار است؟

بتن یک مصالح ساختمانی پایدار است. بازده انرژی، چرخه عمر طولانی، هزینه‌های چرخه عمر کمتر و انعطاف‌پذیری پس از بلایای طبیعی و انسان‌ساز را فراهم می‌کند.

  • چه ماده ای پایدارتر است؟

کارشناسان پایداری تقریباً به طور کلی موافق هستند که بامبو یکی از بهترین مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست در این سیاره است. سرعت خودزایی آن بسیار بالاست.

  • آیا آجر مصالح ساختمانی پایدار است؟

آجر پایدار است. آجر ساخته شده از مواد معدنی آلی موجود در منابع محلی و طبیعی فراوان خاک رس. چرخه زندگی طولانی مدت آجر مزایای زیست محیطی و سلامتی را ارائه می دهد.

مزیت برند ورتینا:

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت های عمرانی سازه می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و سقف ساختمان
  • طراحی داخلی (دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب و طراحی کابینت، طراحی اتاق کودک و…)
  • انواع کابینت(mdf، پانل روکش چوبی، کابینت ممبران و…)

امیدواریم این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر قصد دارید میخواهید ملکی را به فروش برسانید. اگر می‌خواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص در این زمینه را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا بعنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست می‌کنیم که به ما اعتماد کنید.

شماره تماس: 09-88288307-021


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.


برای دانلود پادکست مقاله اینجا کلیک کنید.