vertina tabligh

معماری سبز در ساختمان سازی

معماری سبز در ساختمان سازی

معماری سبز در ساختمان سازی با ایجاد راه‌های پایدارتر برای زندگی ما در این کره خاکی با تأثیر بشر خنثی می‌کند. این نوع معماری به معنای کنار گذاشتن همه راحتی‌های موجودی نیست که در قرن 21 از آن لذت می‌بریم. این به معنای پذیرفتن فناوری‌های جدید است که بیشتر و بیشتر در دسترس هستند.

در آغاز قرن 21 ساختمان پناهگاه (به تمام اشکال آن) بیش از نیمی از منابع جهان را استفاده کرد . 30-40 درصد از کل منابع انرژی و 50 درصد از وزن کل مواد اولیه خارج شده از سطح زمین. معماری همچنین مسئول 40-50 درصد رسوبات زباله در محل‌های دفن زباله و 20-30 درصد انتشار گازهای گلخانه ای بوده است.

اصطلاح معماری سبز چیست؟

معماری سبز فلسفه ای است که با به کارگیری منابع پایدار انرژی هماهنگی دارد. این معماری سبز در ساختمان سازی از طراحی کارآمد برای کاهش استفاده از انرژی و بروزرسانی ساختمان‌های موجود با فناوری جدید، با توجه به محیط پیروی می‌کند.

بسیاری از معماران پس از رونق ساختمانی پس از جنگ جهانی دوم، به برپایی نمادهای مدنی وسازمانی نمادین اکتفا کردند. با این وجود، درآغاز قرن بیست و یکم، یکپارچگی محیطی یک ساختمان. همانطور که در نحوه طراحی و عملکرد آن قابل دیدن است به یک فاکتور مهم در ارزیابی آن تبدیل شد.

معماری سبز ممکن است جدید به نظر برسد، اما همیشه در بین ما بوده است. از نظر تاریخی، برای بقا لازم بود. نمونه‌های آسان آن ترک خوردن پنجره‌ها برای گرفتن نسیم برای خنک کردن فضاهای داخلی در تابستان. ساخت و سازهایی است که از جمع آوری نور طبیعی سود می‌برند.

قدمت معماری سبز می‌تواند به تمدن‌های باستانی بازگردد که برای زندگی در آب و هوای شدید سازگار بوده اند. قلعه مونتزوما، صخره ای بیابانی و ساکن بین ققنوس و فلگستاف، آریزونا، یکی از این نمونه‌ها می‌باشد.

پیدایش شناخت از محیط زیست و فضای سبز

در ایالات متحده، حمایت از محیط زیست، به عنوان یک نیروی اجتماعی سازمان یافته، اولین جنبش جدی را آغاز کرد. برخی از اولین و فداکارترین فعالان محیط زیست به کمون‌های روستایی نقل مکان کردند. این کمون‌های روستایی جایی که آنها در ساختارهای خیمه ای و گنبدی زندگی می‌کردند. به تعبیری خاص، این موج اولیه معماری سبز بر اساس تحسین سبک زندگی اولیه بومیان آمریکا و حداقل تأثیر آن بر زمین بود.

مک هارگ، که گروه معماری منظر را در دانشگاه پنسیلوانیا تاسیس کرد. در کتاب اصلی خود با طراحی (1969) قوانین اساسی را برای معماری سبز وضع کرد. وی با پیش بینی نقش انسان‌ها به عنوان متولیان محیط زیست، ازیک استراتژی سازمانی به نام ” توسعه خوشه ای ” حمایت می‌کند. این استراتژی مراکز زندگی را متمرکز می‌کند و محیط طبیعی را تا حد ممکن شکوفا می‌کند.

در طول دهه 1970 آرن نی، فیلسوف زیست محیطی نروژی با ارائه نظریه “اکولوژی عمیق” (یا “اکوسوفی”). آرن نی اظهار داشت که هر موجود زنده ای در طبیعت برای سیستم دقیقاً متعادل زمین دارای اهمیت یکسانی است. سیاست و اقتصاد آن دهه که کاملاً مخالف این فلسفه بود، توسعه آگاهی سبز را تسریع کرد.

آموری لوینز، فیزیکدان آمریکایی و همسرش هانتر لوینز، موسسه کوه راکی ​​را در سال 1982 به‌عنوان یک مرکز پژوهشی. این مرکز را برای تحقیق و اشاعه فرآیند “کل سیستم” مورد علاقه مک هارگ و لاولاک پایه گذاری نمود. سال‌ها قبل ازانتشار استانداردهای LEED، این موسسه که درساختمانی مستقر بود که هم از لحاظ انرژی و هم از لحاظ زیبایی برخوردار بود. اصل مهم معماری سبز یا معماری سبز در ساختمان سازی اصلی را به این صورت تعریف کرد: استفاده از بیشترین نسبت ممکن از منابع و مواد منطقه ای در ساختمان سازی. برخلاف روال متعارف وناکارآمد درتهیه مواد وانرژی از منابع متمرکزدور، تیم لوینز “مسیر انرژی نرم” را برای معماری دنبال کرد. یعنی آنها از منابع انرژی جایگزین استفاده می‌کردند.

معماری سبز در ساختمان سازی1
معماری سبز در ساختمان سازی

طرح سبز در ساختمان‌های امروزی

سیر عمر محصولات را در زندگی روزانه خود در ذهن متصور شوید. به‌عنوان مثال، بگویید که یک بطری آب یکبار مصرف برای رفتن به باشگاه ورزشی وسپس دور ریختن آن خریداری می‌کنید. امیدوارم در سطل بازیافت باشد. این محصول انرژی لازم را برای ساخت، حمل و نقل برای شما و فقط به مدت یک ساعت مصرف کرد.

بیایید این را برای یک ساختمان اعمال کنیم. آسمان خراش ها از فولادی استفاده می‌کنند که در یک فرآیند انرژی زا تولید می‌شود. سپس به وسیله قطار یا کامیون به موقعیت ساخت و ساز انتقال می‌یابد. در نهایت بخشی از ساختمانی می‌شود که ده‌ها سال آینده محل را اشغال می‌کند. تمام انرژی مورد استفاده در تولید، حمل و نقل و ساخت آن فولاد به عنوان “انرژی تجسم یافته” شمرده می‌شود.

یکی از راه های تفکر درباره معماری سبز در ساختمان سازی، کاهش انرژی تجسم یافته در یک ساختمان است. هرمعمار دارای مجوز می‌تواند به مشتریان درتهیه مصالحی که کارکمتری برای ساخت آنها نیاز دارد وبه حمل ونقل کمتری نیاز دارد، کمک کند.

روش دیگر برای به حداقل رساندن انرژی تجسم یافته درحین ایجاد ساختمان، استفاده ازموادی است که بازیافت شده اند. مانند فولاد یا چوب اصلاح شده. این امر باعث می‌شود ردپای کوچکتر نسبت به ساختمان‌هایی که برای ساخت آنها به مصالح کاملاً جدید احتیاج دارد، ردپای کوچکترباشد.

معماری سبز
معماری سبز در ساختمان سازی

معماری سبز در ساختمان سازی برای هر بودجه ای

بعد از بررسی کاهش گسترده انرژی مصرفی که می‌توان برای ساختمان‌های جدید ایجاد کن، ساکنین ​​یک ساختمان از قبل موجود چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ ساختمان‌های جدید برای ساخت به انرژی و مواد نیاز دارند و علاوه بر این هزینه بر هستند. تغییرات ساده کوچکی وجود دارد که می‌توانید امروز با هر بودجه ای انجام دهید. بدین صورت بتوانید مصرف انرژی ساختمان خود را کاهش دهید.

یکی از اساسی ترین موارد، به روزرسانی لامپ‌های خود از رشته ای به LED است. اگر آبگرمکن شما نیاز به تعویض دارد، تغییر یک بخاری آب بدون مخزن با کارایی بالا را در نظر بگیرید. این باعث کاهش مصرف انرژی، کاهش قبض شما و آزاد شدن فضای داخل کمد می‌شود. اگر بودجه به اندازه لازم داشته باشید، پنجره‌هایی که به طرز صحیح نصب شده اند قادر هستند در نفوذ هوا تأثیر به سزایی داشته باشند. این پنجره ها منجر به ایجاد فضایی شوند که کمتر در معرض نوسانات دما باشد.

پیشنهاد تیم ورتینا- معماری سبز در ساختمان سازی :

مرحله اول – با توجه به در نظر گرفتن موقعیت مکانی و زمان و قدمت ساختمانتان.اینکه شما باید مطمئن شوید که ساختمان مقاومت لازم برای انجام معماری سبز  رادارد یا خیر؟

مرحله دوم – معایب و مزایای معماری سبز در ساختمان سازی را در نظر بگیرید.

مرحله سوم – طرح های مختلف و هزینه ها ی معماری سبز در ساختمان سازی را بررسی و در مورد آنها تحقیق کنید.

مرحله چهارم – از یک مشاور با تجربه جهت ارائه مشاوره لازم در این زمینه کمک بگیرید. یک فایل گرافیکی متناسب با سلیقه خود ایجاد کنید .

مرحله آخر- در نتیجه با استفاده از متخصصین و کارشناس در عملیات معماری سبز در ساختمان سازی خود را پیاده سازی و اجرا کنید.

معماری سبز9
معماری سبز در ساختمان سازی

اصول معماری سبز

  • انرژی طبیعی را مهار کنید.

انسان‌ها، مانند دنیای زنده، هنگام استفاده از انرژی باید از انرژی حاصل از منابع دائمی مانند خورشید و باد استفاده کنند. باید سعی کنند الهام خود را از این موارد در هنگام ایجاد طرح‌های پایدار بگیرند.

  • زباله@ها را از بین ببرید.

هدف باید از بین بردن تمام جنبه‌های زباله و استفاده از چرخه حیات کامل کلیه محصولات و فرآیندها باشد. تمرکز بر استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر همراه با تلاش هماهنگ برای صرفه جویی در مصرف آب. سیستم مدیریت فاضلاب و تلاش برای جمع آوری و برداشت آب باران باید در طراحی پایدار باشد.

  • از مواد طبیعی و محلی استفاده کنید.

هنگامی که ساختمان‌ها با استفاده ازموادی که از فاصله بسیاردور سفر کرده اند وشما کنترل کمتری برچگونگی برداشت این مواد دارید، بدون کربن زیاد ردپای ایجاد می‌شود. فقط با ساخت و ساز با مواد محلی به میزان قابل توجهی اثرکربن خود را کاهش می‌دهید و به اقتصاد محلی کمک می‌کنید.

  • محدودیت‌های طراحی را درک کنید.

هرچیزی که ما طراحی می‌کنیم برای همیشه دوام ندارد. نکته کلیدی در اینجا ایجاد ارتباط روشن، همکاری و رنگ آمیزی بین معماران، مهندسان، پیمانکاران و در نهایت کاربر نهایی است. از این گذشته، ایجاد ساختمان خیره کننده و بسیار کارآمد در صورتی که ارتباط کمی با افراد استفاده کننده داشته باشد یا ارتباطی نداشته باشد، بی معنی است.

  • به دنبال بهبود مستمر باشید.

از طریق به اشتراک گذاری دانش و ارتباطات آزاد می‌توانیم درک بیشتری داشته باشیم. با ایجاد ساختمان‌های پایدار می‌توانیم زندگی را غنی کنیم. با استفاده از مصالح ساختمانی غیر سمی محیط سالم برای کار و زندگی را فراهم کنیم.

مزیت استفاده از برند ورتینا در اجرای معماری سبز موردنظرتان  :

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت‌های عمرانی سازه . این تیم قادر به رائه خدمات زیر به شما مهندسین، انبوه سازان و مصرف کنندگان گرامی می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی
  • طراحی و ارائه پلان‌های معماری متناسب با سبک مورد نیاز
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و روف گاردن

ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید، ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر میخواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر میخواهید در یک ملک سکونت کنید و یا هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید .

اگر افتخار دادید و مارا به عنوان یک متخصص انتخاب کردین ، از شما درخواست میکنیم که به ما اعتماد کنید!

شماره تماس: 09-88288307-021


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.