vertina tabligh

معماری مدرنیستی چه تغییراتی را در برداشته است؟5 رکن مهم

معماری مدرنیستی چه تغییراتی را در برداشته است؟5 رکن مهم

در طول سال‌ها، معماری مدرنیستی در سراسر جهان توسعه پیدا کرده است و به گونه‌ای است که سازگاری‌های منطقه‌ای را در بر گرفته است تا نیازهای محلی و حساسیت‌های طراحی را محقق کند. معماران مدرن همچنین بررسی کردند که چگونه مواد می توانند بر طراحی و دکوراسیون تأثیر می‌گذارند.

دکوراسیون های برتری در طراحی فضای آشپزخانه مدرن وجود دارد که به ما این امکان را می‌دهد حق انتخاب در میان بهترین‌ها داشته باشیم.

معماری مدرنیستی (مدرن) چیست؟

اصطلاح “معماری مدرن ” معماری طراحی و ساخته شده در نگرش اجتماعی، هنری و فرهنگی معروف به مدرنیسم را توصیف می کند.

معماری مدرن همچنین تلاش کرد تا به حل یک مشکل عملی کمک کند: رونق در جمعیت شهری. مهاجرت و صنایع جدید مانند فولادسازی مردم را از مناطق روستایی به شهرها جذب می کرد و برای همگام شدن با رشد نیاز به دفاتر، کارخانه‌ها و مسکن‌های جدید وجود داشت. فنون جدید تولید انبوه به این معناست که ساختمان‌ها می‌توانند سریع و نسبتاً ارزان تولید گردند.

آیا تا به حال خانه یا ساختمانی را مشاهده کرده اید که زیبایی آن در عین ساده بودن به نوعی چشم نواز باشد؟ اگر این را تجربه کرده باشید، پس شاهد معماری مدرنیستی بوده اید. معماری مدرنیستی در اواخر قرن نوزدهم و همزمان با ظهور انقلاب صنعتی شکل گرفت. با استفاده از متریال سنگین در ساخت و ساز و تولید کالاها به تنظیمات کارخانه، وضعیت خانه ها و ساختمان ها شروع به تغییر و تحول نموده است.

معماران معماری مدرنیستی خانه‌ها و ساختمان‌ها را به‌عنوان راهی به منظور مقرون‌ به‌ صرفه‌تر کردن زندگی به وسیله مصالح بهتر، پلان‌های طبقه باز که ارتباط خانواده را فراهم می‌کردند و به این صورت ساختمان‌های ساده طراحی کردند.

چند سال بعد معماری مدرنیستی به اوج محبوبیت و توجه خود رسید و موج دوم معماران مدرنیست از جمله پل رودولف و جان لاوتنر این سبک را برجسته کرده است. سرانجام، یک دهه بعد، این سبک از بین رفت و پست مدرنیسم بر آن غلبه کرد. در این زمان بود که معماری به ساختارهای بیش از حد تزئینی و اتاق‌های بسته کوچک بازگردانده شد. تا اوایل دهه 2000 بود که معماری مدرنیستی دوباره به جای خود بازگشت.

امروزه معماری مدرنیستی بر سادگی و در عین حال تاکید بر عملکرد تاکید دارد. با این وجود، معماری مدرنیستی هنری است که دائماً در حال تکمیل شدن است.

ساختمان‌های به شکل مدرنیستی نباید مانعی برای سایتی که در آن ساخته شده‌اند به وجود آورد، بلکه باید به طور طبیعی در فضا ادغام شوند. با محبوبیت بیشتر سبک مینیمالیسم، معماری مرتبط با قرن بیستم در حال بازگشت است. کسانی که به دنبال یک خانه مدرن هستند، از ساده کردن زندگی خود در عین سادگی از زیبایی هم لذت خواهند برد، در حالی که از مصالح و فضای خانه خود برای ارائه یک فضای تمیز، کاربردی و اجتماعی با وجدان به کار می‌برند.

معماری مدرنیستی-003

موارد مهم در معماری مدرنیستی

پلان طبقه باز

معماری مدرنیستی به اتاق‌های نشیمن و اتاق‌های غذاخوری رسمی پایان داد و پلان طبقه باز امروزی را رواج داد. با یک فضای خانوادگی بزرگ که اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری را به عنوان یک واحد منسجم ادغام می‌کند، در اکثر خانه‌هایی که امروزه می‌بینید به کار رفته است.

اما یک خانه با معماری مدرنیستی واقعی تنها به فضای داخلی ختم نمی‌شود، بلکه فضای باز را از طریق پنجره‌های بزرگ از کف تا سقف یا دیوارهای شیشه ای به بیرون ادامه می‌دهد. اتصال به فضای باز نه تنها به مناظر زیبا و احساس باز بودن اجازه می دهد، بلکه اجازه می دهد تا نور طبیعی زیادی را تجربه کنید.

معماری مدرنیستی تزئینات را کنار گذاشته و سادگی طراحی مینیمالیست را پذیرفته است. ساختارهای افقی و عمودی با برش شفاف با زوایای واضح 90 درجه مظهر خانه مدرنیستی هستند.

یک خانه مدرنیستی جایی برای طاق، کرکره پنجره، یا ستون های پرآذین ندارد. ساختار افقی و عمودی خانه‌های با معماری مدرنیستی در ابتدا متوقف نمی‌شود، در عوض به سمت بالا به پشت بام حرکت می کند.

مواد طبیعی در مورد استفاده

معماری مدرنیستی مواد طبیعی را در خود جای داده و حتی آن را پشتیبانی می‌کند. چوب، سنگ و بتن از خصوصیات این سبک هستند. معماری مدرنیستی همچنین ساختارهایی را شامل می‌شود که خانه‌های دیگر سعی می کنند آن ها را نهفته کنند.

خانه های مدرن هنوز هم امروزه بسیار محبوبیت دارند، هر چند بعضی از فاکتورهای آنها ممکن است بسته به منطقه یا فضای ارائه شده تغییر کند. اگر به خرید یک خانه مدرن علاقه مند هستید، به جهت خانه توجه کنید، به خصوص اگر دارای دیوارهای شیشه ای بزرگ یا پنجره‌های کف تا سقف باشد. نور اضافی خورشید و نسیم شدید می تواند بر هزینه‌های گرمایش و سرمایش بسته به موقعیت خانه تأثیر بگذارد.

معماری مدرنیستی-004

5 رکن مهم مرتبط با ایدئولوژی و طراحی

  • مصالح ساختمانی جدید:

 قبل از شروع شدن قرن بیستم، مصالح ساختمانی به اقلام ساده مانند آجر، سنگ و چوب محدود می‌شد. اما نوآوری های علمی منجر به ایجاد متریال‌های کاملاً جدید مانند شیشه، فولاد، بتن مسلح و چدن شد. دنیای هیجان انگیزی برای معماران گشوده شد – ناگهان، آنها توانستند موادی را آزمایش کنند که قبلاً در دسترس نبودند.

  • پیشرفت های مهندسی:

فنون مهندسی توسعه یافته تا جایی که سازه‌ها می توانند از آن مصالح ساختمانی جدید استفاده کنند و به معماران این آزادی را می دهد که ساختمان‌هایی را طراحی کنند که دیگر برای ایستادن به دیوار‌های ضخیم و باربر وابسته نیستند. این به آنها اجازه داد بلندتر شوند ساختمان‌ها می‌توانند نازک‌تر، سبک‌تر شوند و سطوح شیشه‌ای بزرگ را در خود جای دهند.

در سبک معماری مدرنیستی ساختمان‌ها می‌توانند پلان‌های بزرگ‌تر با فضاهای داخلی بزرگ‌تر داشته باشند، زیرا به دیوارهای کمتری نیاز بود، و دیوارهای بیرونی را می‌توان به روش‌هایی ساده طراحی کرد که سازه‌های آجری و ملات سنتی نمی‌توانستند از آن پشتیبانی کنند.

  • فرم از عملکرد پیروی می کند:

قبل از سبک مدرنیسم، معماران عادت داشتند در طرح‌های خود به سبک‌ها و فرم های تاریخی ارجاع دهند. در قرن نوزدهم، سبک های محبوب شامل هنرهای زیبا، احیای گوتیک و نئوکلاسیک بود. در این سبک‌ها، هدف ساختمان لزوماً تأثیر زیادی بر طراحی آن نداشت.

معماری مدرن به سمت مینیمالیسم گرایش دارد: خطوط تمیز، ترکیب بندی به دقت متعادل، مصالح ساختمانی در معرض دید، و عدم تزیین یا ارجاع به سبک‌های معماری تاریخی

با ورود مدرنیسم به دهه 1980، برخی از معماران شروع به زیر سوال بردن مینیمالیسمی کردند که مدت ها مشخصه این سبک بود. این ایده که معماری به ارتقای پیشرفت اجتماعی نیاز دارد، به ویژه زمانی که قرن بیستم پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده بود، کمتر ضرورت داشت و برخی از ظاهر تا حدودی روشن مدرنیسم انتقاد می کردند.

علاوه بر این موضوع بسیاری از اصول طراحی معماری مدرن اکنون داده شده بودند .

  • آسایش و سلامت:

این ایده که یک خانه یا حتی یک ساختمان تجاری باید به گونه ای طراحی شود که راحت باشد، باور کنید یا نه، ایده جدیدی است که به وسیله مدرنیسم ارائه شده است. ما باید از مدرنیسم برای عناصری مانند اتصال به فضای باز، اتاق های بزرگ و نور زیاد تشکر کنیم.

  • پیشرفت اجتماعی:

جنبش هایی مانند حقوق زنان و حقوق کارگران در قرن بیستم شکوفا شدند. افزایش آگاهی از نابرابری اجتماعی و این ایده که همه باید به مسکن، محل کار و فضاهای عمومی با کیفیت دسترسی داشته باشند شروع به گسترش کرد. این پیشرفت‌ها، همراه با فنون جدید تولید انبوه، آغازگر دوره‌ای است که در آن زیبایی‌شناسی مدرن برای مسکن، ادارات، مدارس، میدان‌های ورزشی، حمل‌ونقل، کتابخانه‌ها و موارد دیگر اتخاذ شد. این ساختمان ها به گونه ای طراحی شده اند که برای همه کاربردی باشد.

ویلمرینگ گفت: «مدرنیسم این باور را تقویت کرد که معماری باکیفیت باید برای همه قابل دسترس باشد. «در حالی که مطمئناً می‌توان در مورد میزان موفقیت جنبش مدرن در ارائه این وعده بحث کرد، اما این آرمانی بود که بسیاری برای آن تلاش کردند.»

معماری مدرن پیشروترین سبک معماری در قرن گذشته بوده است. ساختمان هایی که بر اساس اصول معماری مدرن طراحی شده اند نه تنها از نظر طراحی زیبا هستند، بلکه از نظر عملکرد نیز دارای هدف هستند.

معماری مدرنیستی-005

مزیت برند ورتینا :

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت‌های عمرانی سازه می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و سقف ساختمان
  • طراحی داخلی (دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب و طراحی کابینت، طراحی اتاق کودک و…)
  • انواع کابینت(mdf، پانل روکش چوبی، کابینت ممبران و…)

امیدواریم  این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر می‌خواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر می‌خواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا به عنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست می‌کنیم که به ما اعتماد کنید.

شماره تماس: 09-88288307-021


برای دانلود پادکست مقاله اینجا کلیک کنید.


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.