vertina tabligh

هوشمندسازی ساختمان چیست؟7تکنولوژی پیشنهادی

هوشمندسازی ساختمان چیست؟7تکنولوژی پیشنهادی

هوشمندسازی ساختمان (خانه هوشمند) چیست؟

ایده یک خانه هوشمند خیلی تازه و جدید نیست. در واقع، مردم سالهاست که تعدادی از تکنولوژیهای منازل هوشمند امروزی را پیش بینی کرده اند. فناوری هوشمندسازی ساختمان بسیارتوسعه پیدا کرده است بطوریکه اکنون میتواند تقریباً برهمه قسمتهای خانه ونحوه تعامل شما با آن تأثیربگذارد.

امروزه بیشتر تکنولوژی های موجود در بازار ارتباط ما با  آشپزخانه، حمام، نورپردازی و دمای هوا را ساده تر می کنند. بهترین قسمت این است که هر کدام از این تکنولوژی ها با گذشت زمان بهتر و بهتر می‌شوند. در واقع، بسیاری از آنها به اندازه کافی متنوع هستند که امکان ارتقا در آینده را نیز دارند. به شما امکان میدهد حتی در آینده  بیشتر از آن تکنولوژی بهره مند شوید.

خانه‌های هوشمند مثل مابقی موارد مرتبط با فناوری جدید، به سرعت در حال پیشرفت است. با بوجودآمدن اینترنت اشیا که منظورارتباط دادن دستگاه‌ها باشبکه جهانی اینترنت است، خانه‌های هوشمند بعنوان یک بخش مهم این فناوری است.

ما بیشتر از ۹۰ درصد وقتمان را در خانه یا محل کار میگذرانیم. یبشتر از ۴۰ درصد مصارف انرژی در اکثر کشورها در خانه ها استفاده می‌شود. در اکثر کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه خانه های هوشمند بسیاراهمیت پیدا کرده است.

ساختمان هوشمند با زیرمجموعه هایی همانند : دفتر کار – خانه –  هتل – بیمارستان و … شناخته می‌شود . در تمامی ‌این سازه های هوشمند مقصود عمده از هوشمند سازی ساختمان، پیاده کردن سیستم های هوشمندسازی است. نمونه هایی مثل روشنایی، سیستم سرمایش و گرمایش، پرده، سیستم حفاظتی هوشمند، سیستم چند رسانه‌ای هستند.

در خانه های هوشمند، همه سیستمها ازجمله  سیستم تهویه هوا تا وسایل امنیتی و روشنایی مد نظر هستند. سنسورها، مانند حسگرهای حضور و شمارش افراد مانند اندام های حسی جسم انسان کار می کنند. مدیریت سیستم های سرمایشی و گرمایشی ساختمان خودش فکر میکند.

سنسورهای دما و رطوبت یکپارچه ساختمان را بهینه میکنند. ساختمان هوشمند نه تنها باعث راحتی بیشترمحیط اطراف می‌شود، باعث صرفه جویی درمصرف انرژی واقعی می‌شود وهزینه هارا کاهش میدهد.

وسایل ودستگاهها را ازراه دور از هرمکانی با استفاده از تلفن همراه یا سایر دستگاه های تحت شبکه چک کرد. یک خانه هوشمند وسایل خود را از طریق اینترنت اتصال ایجاد میکند. عملکردهایی مثل دسترسی امنیتی به خانه، دما، روشنایی سینمای خانگی را کنترل میکند. خانه هوشمند به نام اتوماسیون خانگی یا سازه هوشمند نیز میتوان دانست. به این معنی  که تکنولوژی موجود درخانه شما را توانمند میسازد تا از راه دور ساختمان خود را کنترل کنید.

هوشمندسازی ساختمان
  1. یک ساختمان هوشمند متشکل از چندین برنامه هوشمند است. این برنامه ها در بیشتر موارد با یکدیگر در ارتباط هستند. از طریق یک نقطه مرکزی می توان به آنها دسترسی پیدا کرد.
  2. برای نمونه از نقاط مرکزی می توان به لپ تاپ، تبلت، تلفن های هوشمند یا سایر دستگاه های هوشمند اشاره کرد.
  3. از برنامه های هوشمند میتوان برای انجام اعمال متنوع در ساختمان استفاده کرد. برنامه های هوشمند  قادرند درجه دمای ساختمان را بررسی کنند. با آگاهی از آن وسایل منزل را خاموش یا روشن کنند ، نور را کنترل کنند .
  4. لوازم خانگی هوشمند نیز قادر به یادگیری اند. با استفاده از این وسایل، اگر حرکتی در خانه آنها انجام شود، می توان به مالکان خانه هشدار داد. در صورت واقعه آتش سوزی در ساختمان، لوازم خانگی هوشمند قادر هستند با مرکز آتش نشانی  تماس بگیرد واطلاع دهند.

کاربردهای تکنولوژی خانه هوشمند

تعداد زیادی ازاستفاده های تکنولوژی خانه هوشمند را می توان به بخش های زیر تقسیم کرد:

آشپزخانه ، حمام ، راحتی بیشتر ، امنیت ، سرویس بهداشتی

در آینده درخانه هوشمند خود از خواب بیدار می‌شوید، خانه شما بطوراتوماتیک میفهمد که شما از خواب بیدار شده اید. آب دوش شما در حال حاضر در یک درجه حرارت درست و اندازه تنظیم باشد. وقتی به طبقه پایین میروید قهوه شما تنظیم باشد. خانه شما هنگام خروج از خانه خود به طور خودکار تشخیص میدهد و درها را قفل میکند. سیستم امنیتی را درگیر میکند و چراغ ها را خاموش میکند. در طول روز، می توانید از راه دور خانه هوشمند خود را کنترل کنید.

آینده خانه های هوشمند

در چند وقت گذشته تغییرات فراوانی در دامنه خانه های هوشمند بوجود آمده که متمرکز روی مواظبت های پزشکی است. یکی از چشم اندازهای آینده در مورد خانه های هوشمند هوشمند سازی شبکه بهداشت و درمان موجود در خانه است. خانه های هوشمند می توانند در آینده به حوزه ای ازنظام مراقبت های بهداشتی خانگی تبدیل شوند .

عملکردهای این سیستم یکپارچه شامل موارد زیر است:

  • کارشناسان بهداشتی موجود در بیمارستان که با استفاده از مشاوره تلفنی و ویزیت های مجازی فعالیت میکنند.
  • دستگاههایی با قابلیت تجزیه و تحلیل یکپارچه، پشتیبانی برای تصمیم گیری و تشخیص، بهبود دسترسی به خدمات بهداشتی. بهینه سازی استفاده از منابع برای بیماران پر خطر
  • مدیریت مبتنی بر بیمارستان فقط برای بیماری حاد نمیتواند در منزل انجام گردد.
  • کمک به بیماران با کمک متخصصان بهداشتی که در خانه تحت مراقبتند. (پس از عمل ، شیمی درمانی ، آسم ،دیابت و غیره).

چالش های خانه هوشمند برای پزشکی:

یکی از بزرگترین مشکلات حمایت خانه های هوشمند از سالمندان، کاربرپسند بودن آنها است.

  • اداره کردن ان وسایل و کارکردن بآنها بسیار مهم است و کاربر ویژه خود را میخواهد.
  • مشکل دوم هزینه این سیستم ها است. نصب این سیستم های هوشمند در هر خانه بسیار گران  قیمت و پرهزینه خواهد بود .

پیشنهاد تیم ورتینا برای پارتیشن بندی سازه شما :

مرحله اول – با عنایت به احتیاجات صنعت ساختمان سازی به استفاده از تکنولوژیهای هوشمند درسازه های اداری، تجاری ومسکونی، بررسیهای لازم انجام شود.

مرحله دوم – تمامی مزایا و هزینه ها و نیاز ها را ر نظر بگیرید.

مرحله سوم – طرح های مختلف را بررسی و در مورد آنها تحقیق کنید.

مرحله چهارم – از یک مشاور با تجربه جهت ارائه مشاوره لازم در هوشمندسازی ساختمان کمک بگیرید. آن را بصورت یک فایل 3D درآورید.

مرحله آخر- در نتیجه با استفاده از متخصصین  و کارشناسان آن را پیاده سازی و اجرا کنید .

برای اجرای هوشمندسازی باید پیمانکار، تمرکزبرکیفیت، سطح خدمات، تعهد کارمندان، وسایل ولوازم مورد نیاز، تجربه، ارتباطات و رهبری را درنظربگیرید.

هوشمندسازی ساختمان

تکنولوژی های پیشنهادی برای هوشمندسازی ساختمان :

۱- توسعه دادن اتصالات WIFI ددر جهت  هوشمند سازی ساختمان.

اگر به دنبال هوشمندسازی ساختمانتان هستید باید تکنولوژی wifi را در خانه راه بیاندازید. درساختمانهای هوشمند، موبایل، TV، روشنایی، گرمایشی و سرمایشی و … به ارتباطات پرسرعت وقدرتمند WIFI بستگی دارد تا درست عمل کنند. به این دلیل، احتیاج دارید تا ارتباطات  WIFI را در کل فضای خانه توسعه دهید. وبالطبع احتیاج به این تکنولوژی برای محیط خارجی ازجمله پارکینگ و حیاط است. اطمینان از سرعت و کیفیت خوب اینترنت در تمام فضاهای ساختمان برای هوشمندسازی ساختمان داشته باشید.

۲- اتصال دوربین‌ در هوشمندسازی ساختمان.

در هوشمند سازی ساختمان، شما نظام مدنظر خودتان را اجرا میکنید. به صورت اختیاری و کاملا دلخواه به طور دلخواه، سرپرست و نظاره گر ایمنی ساختمان خودتان می‌باشید. بکارگیری دوربین های مداربسته در هوشمندسازی ساختمان برای محافظت از ساختمان. روش دوربین مداربسته ضمانت میدهد که کل محیط ساختمان تحت نظر دوربین و حفاظت است.

در ساختمان های با امنیت بالا، سیستم‌های دوربین مداربسته خیلی توسعه یافته است. تصاویر را با کیفیت بالا به وسیله موردنظری که نصب شده به آن از جمله گوشی تلفن همراه، تلویزیون و…. ارسال میکند. به این طریق مراقبت و حفاظت کامل را از ساختمان مورد نظر داشته باشد.

۳- بهره گیری از سیستم‌های  خودکار در هوشمندسازی ساختمان

هدف از سیستم‌های اتوماتیک، یک سری سیستم‌های متشکل از چند جزء الکترونیکی.  از جمله وسایل مرتبط با سرمایش و یا گرمایش و سیستم تهویه مناسب است .

در خانه‌های هوشمند، ساختمان و تمامی وسایل و لوازم آن به صورت یک سیستم دارای یک هدف و یکپارچه باشند. حتما نباید تمام دستگاه‌های موجود درآن یک کل یکپارچه درنظرگرفته می‌شوند که نیازی نیست تمام اجزایش باهم باشند وفعالیت کنند. پس میزان کردن لوازم در ساختمان هوشمند یعنی هر وسیله به طوراتوماتیک یا به وسیله افراد خانه در داخل یا در بیرون از ساختمان کنترل گردد.

۴- تاسیسات سیستم صوتی -تصویری درخور برای هوشمندسازی ساختمان

یک قسمت عمده و اصلی برای هوشمندسازی ساختمان ایجاد و راه اندازی سیستم صوتی و تصویری مناسب است. چون در منازل هوشمند، دستورهای صوتی و اعمال نظارت بر قسمتهای متفاوت منزل به وسیله تصاویر، بسیار مهم وحیاتی است.

۵- به کاربردن نورپردازی هوشمند در هوشمندسازی ساختمان

نورپردازی کردن ساختمان، برای بوجود آوردن فضایی شایسته و مناسب بسیار تاثیرگذار است. نورپردازی در ساختمانهای هوشمند، اختلاف بزرگی با نورپردازی در فضاهای معمولی دارد.  به معنی صرفه‌جویی و مدیریت کردن  کاربرد انرژی است.

هوشمندسازی به وسیله تلفن های  همراه یا مکالمه با معاون صوتی یا تلویزیون های هوشمند شما اجرا می‌شود. شما قادرهستید از درون حمام، چراغی که در  حیاط است را روشن کنید. یا به صورت خودکار با وارد شدن به سالن پذیرایی  لامپ ها و وسایل روشنایی روشن شود. تعداد زیادی از کنترل از راه دور نورپردازی به سیم‌کشیهای ویژه ای احتیاج دارند. بایستی شما زیرسازی موردنیازرا برای این موارد آماده کنید.

هوشمندسازی ساختمان

فناوری های جالب هوشمندسازی ساختمان برای کمک به دوام سازه:

  • نشت یابی آب

فناوری تشخیص آب یکی از تکنولوژی های مهم در ماندگاری ساختمان است . با نصب یک آشکارساز نشت در مناطقی احتمال میرود این مشکل ایجاد شود برای مثال درتوالت فرنگی، زیر یک ظرفشویی. درزیرزمین به شما درزمان وقوع حادثه هشدارمیدهد تا آب را قطع کنید تا بتوانید متخصص را خبرکنید مشکل راحل کند.

  • قفل های خانه هوشمند

یک قفل هوشمند برای درب ها در نظربگیرید. قفل های هوشمند دارای گزینه ورود هر دو کلید و سیستم ورود بدون کلید هستند. به شما امکان میدهند از طریق یک کد یا یک کلید درب ها را بازکنید. تکنولوژی های نوین مواردی مانند محفاظت منزل از دزدی را در اختیار شما قرار میدهد .

  • ترموستات هوشمندسازی شده

ترموستات به شما امکان میدهد درجه گرمای خانه خود را در آنجا یا خارج از خانه کنترل کنید .ترموستاتهایی وجود دارند که از فناوری wifi و حسگرها استفاده میکنند. این ترموستاتها به شما امکان کنترل درجه دمای خانه را به مطلوبترین درجه برساند.

برای افزایش یا کاهش درجه حرارت منزل از تلفن هوشمند خود از هر جای دیگر استفاده کنید. بنابراین اگر ناگهان خارج شوید یا قصد برگشتن زودتر چیزی که فکر میکردید، میتوانید کنترل مورد نیاز خود را داشته باشید.

  • آب هوشمند ، حمام هوشمندسازی شده

از ویژگیهای جدید صرفه جویی در مصرف آب در حمام میتوان به شیر آب هایی اشاره کرد. وقتی احساس میکنند شما دورمی‌شوید خود را قطع میکنند ویا حتی شیرهای آب قسمتهای دیگرخانه این قابلیت را داشته باشند.

  • نورپردازی و کنترل روشنایی

چه راهی بهتر از کنترل صفحه روشنایی در اتاق ها؟ با لمس یک دکمه میتوانید به راحتی میزان مناسب نور را برای فعالیت های خود تنظیم کنید. با لمس یک دکمه نور ساختمان را هوشمندسازی نمایید.

  • لامپ ها و لوستر های هوشمندسازی شده

لامپ هوشمند با قابلیت درک نوع نورموجود دراتاق میتوانند در واقع از نور سفید به نور سفید روشن تبدیل شوند. کم نور شوند و حتی هنگام ورود و خروج از اتاق خود را خاموش و روشن کنند.

  • درب باز کن پارکینگ هوشمند

دربازکنهای هوشمندسازی شده پارکینگ جدید با تلفن هوشمند شما کار می کنند. دربازکنهای هوشمندسازی شده به شما امکان دسترسی درب پارکینگ خود را ازهرجایی با لمس روی صفحه نمایش شما بدهند.

کلیت این موضوع این است که، هوشمندسازی ساختمان با این افکر اجرا می‌شود. شما در هر نقطه از ساختمان که باشید، قادر باشید به تمام ساختمان و کنترل آن دسترسی  کامل داشته باشید .

مزیت استفاده از برند ورتینا در اجرای پارتیشن بندی سازه  :

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت های عمرانی سازه  و هوشمندسازی. این تیم قادر به ارائه خدمات زیر به شما مهندسین، انبوه سازان و مصرف کنندگان گرامی می‌باشد .

  1. سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  2. طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  3. آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  4. زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی.
  5. تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  6. اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  7. ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  8. به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و آینه کاری و پارتیشن بندی و گرمایش از کف.
  9. هوشنمد سازی ساختمان با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته.

یک خانه دقیق تر و هوشمندسازی شده بسازید

با وجود انواع مختلفی ازفناوریهای هوشمند درهوشمندسازی ساختمان، مشکلی برای شخصی سازی خانه خود متناسب با نیازهای خود نخواهید داشت. در تعدادی یا همه این فن آوریهای هوشمند سرمایه گذاری کنید. اطمینان حاصل کنید که خانه شما هر آنچه را که نیاز دارید و یا بیشتر انجام می دهد.

–  پیشنهاد تیم ما به شما :

پیداکردن پیمانکار مناسب پراهمیت ترین و شاید سخت ترین بخش در هر پروژه ساختمان  می‌باشد.

متشکریم که مطالب بالا را برای افزایش اطلاع خود از خانه های هوشمند مطالعه کردید. یقینا خود شما میتوانید یک  تصمیم عالی و کاربردی  برای هوشمندسازی سازه موردنظر خود داشته باشید .

ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر میخواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر میخواهید در یک ملک سکونت کنید. تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید .

اگر افتخار دادید و مارا بعنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست میکنیم که به ما اعتماد کنید!

شماره تماس: 09-88288307-021

کلمات کلیدی : هوشمندسازی،خانه هوشمند، تکنولوژی، هوشمند ،WIFI