vertina tabligh

پارتیشن بندی چیست؟

پارتیشن بندی چیست؟

پارتیشن بندی چیست؟

طراحی داخلی خانه ما صرفه جدای از بزرگ یا کوچک، ساده یا مجلل باشد. نشان دهنده سبک زندگی ماست که برگرفته از سلیقه شخصی، عادتهای روزانه و چگونه زندگی، دارای خصایص خاصی می‌باشد.

اما شکل ارتباط بین بخش‌های عمومی و خصوصی هر خانه و مفاهیمی چون حریم خصوصی و کنترل فضا وجود دارد. این موارد به الگوهای رفتاری و فرهنگی حاکم بر جامعه و خانواده‌های آن بستگی دارد.

دیوارهای پارتیشن بندی تقسیم کننده های بصورت عمودی هستند. پارتیشن بندی برای تفکیک کردن  فضاهای داخلی ساختمان به صورت اتاقها و بخشهای دیگرمانند راهروها بکار میروند.

چند سال گذشته ، پارتیشن بندی های اداری به یک المان مورد توجه درصنعت طراحی ودکوراسیون اداره تبدیل شده اند.

پارتیشن شیشه ای برای دفاتر و داخلی

پارتیشن های شیشه ای ما در گونه های متنوعی وجود دارد. شیوه شیشه ای را در صورت درخواست میتوان برای آنها  قاب هم مشخص کرد. پارتیشن ها میتوانند براساس طراحی مدرن امروزی میتوانند بدون قاب باشند.

پارتیشن بندی شیشه ای تک و دو جداره یک روش درخشان و مدرن برای تغییر شکل و دکوراسیون فضای داخلی شما است. آنها پتانسیل عظیمی را برای منظورتزئینی فراهم می کنند. بعنوان مثال، میتوان از آنها برای ایجاد نورطبیعی بیشتر در فضا استفاده كرد و فضای آن را روشن تروجادارتر کرد.

با یک برنامه ریزی دقیق، میتوانید از پارتیشن ها برای تقسیم یک فضای بزرگ به بخش های کوچکتر استفاده کنید. با این روش به اتاق اجازه میدهید تا برای چندین کار همزمان استفاده شود.

گونه شیشه ای از پارتیشن بندی راهی مناسب و زیبا برای به نمایش گذاشتن برند شما پیشنهاد میکند. این طرح ها همچنین میتوانند از روش پنل پارتیشن شیشه فضای اداری  شما را تقسیم بندی کند.

فراترازهر وقت دیگر، داشتن یک دفتر کار خوب دکوراسیون شده از اهمیت فراوانی برای اغلب شرکت ها به حساب میاید. مهم نیست که در کدام بخش تجاری هستی، یک دفتر بعنوان یک مرکز متمرکز برای کل سازمان عمل میکند. ظاهر یک محل کار از اهمیت فراوانی برخوردار است.

باور کنید یا نکنید، نوسازی وبازسازی ودیزاین دفتر میتواند به اندازه دکوراسیون داخلی منزلتان پرهیجان باشد. در صورت وجود فضای وسیع تری برای بازی دارید.

البته داشتن یک دفتر کار شیک که کاملاً کاربردی نباشد. برخی از مهمترین ویژگیهای دفاتر مدرن، فضاهای کار مشترک، اتاقهای اجتماعات خصوصی و البته فضای میزهای مجزا است. اگرفقط یک فضای طرح بازبرای کار دارید چگونه ممکن است هردوفضای کار پرسروصدا را با مناطقی که نیازبه حریم خصوصی دارند دریک اتاق فراهم کنید؟

پارتیشن بندی

پارتیشن های دکوراسیون اداری چیست؟

پارتیشنهای اداری سریع ترین، راحتترین و مناسبترین روش ایجاد فضای کار با بهره وری بیشتر می‌باشند. پارتیشن های اداری میتوانند موقتی یا دائمی باشند. میتوانند تقریباً در هراندازه که مورد نیاز فضای اتاق است ایجاد گردد.

آنها در سبک های مختلفی وجود دارند: از پارتیشن بندی شیشه ای گرفته تا پارتیشن های چوبی

  1. پارتیشن های چوبی / چوبی

پارتیشن بندی چوب بسته به اتمام کارمورد نظر شما، درانواع متنوع ازجمله چوب جامد یا روکش MDF ساخته شده است. آنها میتوانند تقریباً در هر کجا استفاده شوند. از قسمتهای پذیرایی گرفته تا اتاقهای هیئت مدیره و اتاقهای کنفرانس یا محیط عمومی دفتر. این سیستم ها همچنین برای ایجاد محیط های ضد صدا بسیار عالی هستند. پارتیشنهای چوبی قادر به عایق صدا تا 52 دسی بل  می‌باشد.

یکی از نگرانی های اصلی محیط های اداری و تجاری، ایمنی در برابر آتش سوزی است. اینجا جایی است که پارتیشنهای اداری ضد حریق یک ضرورت هستند. پارتیشنها میتوانند به مهار آتش سوزی در یک منطقه کمک کرده وگسترش شعله های آتش، دود وگازهای سمی رامحدود کنند.

پارتیشن های جنس  آلومینیوم:

پارتیشنهای آلومینیوم  ثابت کرده که یکی از مقاومترین المانهای پارتیشن بندی موجود است. آنها در واحدهای جامد، در دسترس هستند و نصب آنها با کمترین اختلال سریع و آسان است.

تمام فریمهای آلومینیومی را میتوان با پوششهای آلومینیومی پوشاند یا با نوار چسب پرکرد تا درصورت نیاز، یک دیواربراق ایجاد شود. سیستم های پارتیشن بندی جامد آلومینیوم دارای درجه کاهش صدا تا 52 دسی بل هستند. اگرچه مهم است که نشان دهید هنگام سفارش توجه به حفاظت از آتش بسیار مهم است .

پارتیشن بندی جنس  شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای بهترین انتخاب برای ادارات مدرن است. ساختمانهای آسمانخراش با اتاقهای نمای شیشه ای فضای مطلوبی برای راه اندازی دفتر برای بسیاری از شرکتها است. از نظر زیبایی شناسی دلچسب و چشمگیر به نظر می رسند.

همیشه جابجایی شرکت در به یک مکاندیگر اجرایی نیست. به همین دلیل پارتیشن های شیشه ای یک روش عالی برای ایجاد فضای اداری بدون خرج هزینه اضافه هستند. برخلاف بسیاری از سیستم های پارتیشن جایگزین دیگر، شیشه های شیشه را میتوان همانطور که میخواهید طراحی کنید.

یکی از مزایای بزرگ پارتیشن های شیشه ای توانایی آنها در استفاده حداکثر از نور طبیعی است. نور مصنوعی فقط میتواند کارهای زیادی برای یک فضای کوچک انجام دهد.بنابراین ایده خوبی است که از جداکنند های شیشه ای استفاده کنیم.

پارتیشنهای شیشه ای که مقاوم در برابر آتش باشد هم موجود است. پارتیشن ها و درهای شیشه ای دارای مقاومت در برابرگرما حداکثر تا 120 دقیقه از گرما هستند. پارتیشن ها و درهای شیشه ای شعله های آتش و گاز تا دمای 1600 درجه فارنهایت محافظت کنند .

پیشنهاد تیم ورتینا برای پارتیشن بندی سازه شما :

مرحله اول – با توجه به در نظرگرفتن موقعیت مکانی و مساحت و متراژ باید مطمئن شوید که چه سبک وچه جنسی مناسب است ؟

مرحله دوم – معایب و مزایای آن را همه جانبه در نظر بگیرید.

مرحله سوم – طرح های مختلف را بررسی و در مورد آنها تحقیق کنید.

مرحله چهارم – از یک مشاور با تجربه جهت ارائه مشاوره لازم در پارتیشن بندی ساختمان کمک بگیرید. یک فایل گرافیکی متناسب با سلیقه خود ایجاد کنید .

مرحله آخر- در نتیجه با استفاده از متخصصین  و کارشناسان آن را پیاده سازی و اجرا کنید.

برای اجرای  پارتیشن بندی خود پیمانکار، تمرکزبرکیفیت، سطح خدمات، تعهدکارمندان، سبکهای آینه کاری، تجربه، ارتباطات ورهبری را درنظر بگیرید.

پارتیشن بندی

گونه های دیوارها و جداکننده های  پارتیشن

بسته به ماده مورد استفاده ، به انواع متنوع زیر تقسیم شوند:

  1. آجری
  2. خشتی
  3. شیشه ای
  4. بتنی
  5. دال گچ
  6. توری فلزی
  7. چوب و پشم
  8. چوبی

1. گونه پارتیشن  آجری

دو نوع پارتیشن تفکیک آجری وجود دارد که شامل آجری ساده، آجر تقویت شده است.

دیوار پارتیشن آجری ساده:

  • از آجرهای ساده ساخته شده و ارزان ومناسب است.
  • سایز عرض دیوار پارتیشن آجر ساده 10 سانتی متر یا  به اندازه نیم آجر می‌باشد.
  • ارتفاع که مناسب است حداکثر 2 متر.
  • از هرسوطرف گچ دربرمیگیرد.
  • استقامت و دوام در برابر آتش.

دیوار تقسیم آجر تقویت شده:

  • مشابه آجر ساده است ولی به دلیل سبک ساخت دوام بیشتری دارد.
  • تقویت کننده هایی که از سیم آهنی دارد.
  • قطر میله فولادی 6 mm.
  • سایز عرض دیوار پارتیشن آجر ساده 10 سانتی متر یا  به اندازه نیم آجر می‌باشد.

2. دیوار تقسیم آجر سفالی

بلوک هایی که برای دیوارهای تقسیم آجر سفالی استفاده می‌شود، ساخته شده از خاک رس یا سفال.

جامد و توخالی

عایق، مقرون به صرفه وارزان، مقاوم در برابر آتش و صدا

ضخامت این پارتیشن ها بین 6 سانتی متر تا 15 سانتی متر

3. دیوارهای پارتیشن شیشه ای

آنها ارزان، سبک و ساخت ساده دارند، حریم خصوصی و عایق صوتی مناسبی را ایجاد میکنند. این دیوارها از ورق شیشه یا بلوک های شیشه ای توخالی به وجود آمده اند .

دیوار پارتیشن ورق شیشه ای:

  • با ثابت کردن ورق شیشه در یک چارچوب چوبی ساخته می شود.
  • ورق های شیشه با مهره های چوبی یا بتونه در چوب ایجاد شده اند.
  • چارچوب چوبی متشکل از تعدادی ستون افقی و عمودی. با فاصله مناسب برای تقسیم کل منطقه به تعدادی صفحه است.
  • پنل ممکن است مستطیل یا مربع باشند و سایزهای متنوعی دارد
  • ضد نور، ضد رطوبت و ضد صدا است.

4. پارتیشن از نوع بتن

ثایت هستند

ضخامت از 80 میلی متر تا 100 میلی متر.

در هر دو سمت عمودی و افقی سخت و پایدار است ولی پرهزینه.

مخلوط بتن که معمولاً در کار استفاده می شود M15 است.

5.  پارتیشن از جنس گچ

تخته های گچ از گچ سوخته یا گچ پاریس ساخته می شوند. تخته های گچ برای کاهش وزن آن با خاک اره یا سایر مواد الیافی ترکیب می‌شوند.

  • در قالب آهنی یا چوبی با طول 1 تا 2 متر ، ارتفاع 30 سانتی متر و ضخامت 50 تا 100 میلی متر.
  • آنها مجهز به شیارهای مناسب برای ایجاد اتصالات سخت هستند
  • سطح آن ممکن است صاف یا زبر باشد

6. پارتیشن توری فلزی

دیوار پارتیشن توری فلزی نازک، محکم، بادوام و به میزان قابل توجهی در برابر آتش مقاوم است. در صورت نیاز به پارتیشن حفره، توری فلزی به کانالهای دو طرف ثابت شده و سپس گچ زده می‌شود.

8. گونه پارتیشن از جنس چوب و پشم

پشم چوب فشرده نشده، پوشش داده شده و با سیمان یا گچ متصل شده و دارای یک سطح بازوزبر است. عایق حرارتی و صوتی خوبی به شمار میاید.

9. دیوار پارتیشن های الوار

این نوع ازدیوارهای جداکننده که ازیک چارچوب چوبی ساخته شده اند یا بوسیله کف یا توسط دیوارهای کناری تقویت می‌شوند.

این چارچوب شامل یک چیدمان سخت از اعضای چوب است. چارچوبممکن است از هر دو طرف گچ بری یا پوشیده شده با تخته و غیره باشد. چنین پارتیشن هایی مقاوم در برابر آتش نیستند. چوب های تشکیل دهنده پارتیشن احتمالاً زود خراب شده یا توسط موریانه خورده می شود. استفاده از این نوع در حال کاهش است.

پارتیشن بندی

مزایای پارتیشن بندی :

مقرون به صرفه  و ارزان بودن : پارتیشن های دفتر بسیار مقرون به صرفه تر از تلاش برای تقسیم دفتر با استفاده از دیوارهای ثابت هستند.

عملی بودن  و امکانپذیری: این ویژگی که به راحتی با هزینه کم عملی می‌باشد. میتوان در هر مکان وفضایی چه بزرگ و چه کوچک چه منزل و چه اداره قابل انجام است.

حریم خصوصی: امکان تقسیم فضاهای خصوصی وجود دارد. همه ما می دانیم که وقتی در دفتر کار گیر می کنید و فضای محدودی وجود دارد. تلاش برای یافتن یک مکان خصوصی برای ملاقات که نمیخواهید کسی آنجا باشد و راحت باشید. با احتمال اینکه اکنون میتوانید پارتیشن های منزل یا اداری موقت یا دائمی ضد صدا را انجام دهید.

زیبایی شناسی: پارتیشن های اداری و منزل  را میتوان بعنوان یکی از شیکترین المان طراحی یک دفتر کار یا خانه دانست. با انتخاب سبکها، طرح ها و مواد بسیار متنوع، میتوانید ازآنها برای تکمیل یاحتی ارتقا فضای مورد نظرخود استفاده کنید.

نور: این مزیت بیشتر به سمت پارتیشن های شیشه ای یا حتی آنهایی که دارای پنجره های کوچک هستند هدایت می‌شود. برخلاف ساخت دیواهای جامدیا افزودن درهای تقسیم کننده چوبی استفاده ازشیشه ها بیشتر درطراحی یک دفتر کارمیتواند باعث عبورنوربیشتر شود. ایجاد یک فضای روشن تر .

پارتیشن بندی

اهمیت ایجاد پارتیشن در خانه :

این شیوه ازدکوراسیون داخلی و طراحی داخلی که بیشتر دردیزاین ساختمانهای کوچک و یا ساختمانهای بسیار بزرگ کارایی دارد. این شیوه ازدکوراسیون داخلی در ویلایی به منظور آسان شدن در حرکت و جریان بیشتر نوراست.

گاهی محیط خانه‌ها، به ویژه ساختمانهای آپارتمانی به اندازه ای کوچک است که عملاً امکان تفکیک با در نیست. گاهی دیگرهم محیط به اندازه ای بزرگ است که باید بخشی ازخانه، مثل سالن وپذیرایی را دریک فضای خاص وجدا ازهم ایجاد کرد.

پارتیشن را در چه مکان هایی قادریم استفاده کنیم ؟

بکاربردن تفکیک داخلی، یک روش کاملاعملی برای تفکیک بخشهای چندگانه بزرگتر به فضاهای خصوصیتروکوچکتر وبا قابلیت انعطاف است.

در خانه‌هایی با فضای باز بدون به کاربردن دیوار بتنی و آجری که دربرگیرنده هزینه بالایی در اجرایی کردن آن است. محدودیت چیدمان وعدم انعطاف پذیری در محیط زندگی را فراهم میکنند. قادریم دو یا چند فضای مجزارا در یک فضای بزرگ به وجود آورد. علاوه بر بالا بردن کارکرد فضا، زیبایی ظاهری را نیز بیشتر شود.

فضاهای قابل پارتیشن بندی:

  • فضای مشترک  مابین پذیرایی و نشیمن.
  • تقسیم فضا در یک اتاق خواب دو نفره.
  • فضای مشترک فی مابین نهارخوری و آشپزخانه.
  • فضای مشترک  مابین نشیمن و اتاق خواب.
  • فضای مشترک بین اتاق خواب و مطالعه.
  • فضای مشترک  وسط اتاق خواب و رختکن.
  • فضای مشترک بین راهرو و نشیمن.
  • جدا کردن سرویس‌های بهداشتی در آپارتمان‌ها از  بخش های دیگر.

مزیت استفاده از برند ورتینا در اجرای پارتیشن بندی سازه  :

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی (پارتیشن بندی )و اجرای فعالیت های عمرانی سازه. این تیم قادر به ارائه خدمات زیر به شما مهندسین، انبوه سازان و مصرف کنندگان گرامی می‌باشد.

  1. سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی
  2. طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز
  3. آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه
  4. زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی
  5. تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات
  6. اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد
  7. ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه
  8. به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و آینه کاری و پارتیشن بندی

-پیشنهاد تیم ما به شما :

پیداکردن پیمانکار مناسب پراهمیت ترین و شاید سخت ترین بخش در هر پروژه بازسازی ساختمان باشد.

متشکریم که مطالب بالا را برای افزایش اطلاع خود از پارتیشن بندی ساختمان مطالعه کردید. یقینا خود شما میتوانید یک تصمیم عالی و کاربردی برای پارتیشن بندی سازه موردنظر خود داشته باشید .

ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر میخواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر میخواهید در یک ملک سکونت کنید.هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا به عنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست می‌کنیم که به ما اعتماد کنید!

شماره تماس: 09-88288307-021

کلمات کلیدی : پارتیشن، پارتیشن بندی، دیوار، چوبی، آلمینیومی