vertina tabligh

چگونه کابینت آشپزخانه خود را بازسازی کنیم؟نکات کلیدی

چگونه کابینت آشپزخانه خود را بازسازی کنیم؟نکات کلیدی

قبول کنید که زندگی بدون آشپزخانه بسیار ناخوشایند خواهد بود. در انتخاب کابینت آشپزخانه باید دقت لازم را داشته باشیم تا هزینه اضافی ایجاد نکنیم. در رابطه با شیوه انتخاب کابینت آشپزخانه برای بازسازی آن نکات مهمی وجود دارد. در این مقاله به بررسی نکات کلیدی برای بازسازی و نوسازی آشپزخانه می‌پردازیم.

نکات کلیدی بازسازی کابینت آشپزخانه

  1. در نظر داشته باشید که کابینت سفارشی یا پیش ساخته

ما باید قبل از انتخاب کابینت بدانیم که کابینت آشپزخانه خوب چه ویژگی دارد؟ اگر پول کافی برای هزینه کردن دارید، کابینت آشپزخانه سفارشی را انتخاب کنید. یک شرکت طراحی حرفه ای همانند ورتینا پلنی از فضای شما تهیه می‌کند. بهترین روش به منظور به حداکثر رساندن فضای نگهداری و کارایی کابینت آشپزخانه جدید شما پیدا می‌کند.

شما این امکان را دارید کابینت آشپزخانه گوشه ای را استفاده کنید، کشوها را در دسترس و بهترین جا قرار دهید. یک نکته منفی و قابل توجه این که کابینت‌های سفارشی هزینه بالایی دارد.

همه چیز به شما، بودجه و نیازهای شما وابسته است. اگر اطمینان ندارید، این فرصت را دارید کابینت‌های نیمه سفارشی را انتخاب نمایید. کابینت‌های نیمه سفارشی از نظر محدوده قیمت میانه سفارشی و شرکتی است. این مدل‌های نیمه سفارشی از روش‌ها و رنگ‌های داخلی استفاده می‌کنند ولی قادرند متناسب با آشپزخانه شما طراحی وشاخته شوند.

  • در نظر داشتن فضای ذخیره سازی (خصوصا در آشپزخانه کوچک)

اگر شما جزو افرادی هستید که زیاد آشپزی می‌کنند، احتمالاً لوازم، ظروف و مواد غذایی زیادی برای ذخیره و مرتب سازی دارید. اگر فضای منزل شما محدود و کوچک است، پس حتما برای ذخیره و طبقه بندی مکان‌هایی برای نگهداری لوازم و موادغذایی در آشپزخانه خود با شمکل روبرو هستید.

پس منطقی است که در مورد راه‌های افزایش فضای آشپزخانه خود برنامه ریزی کنید. به عنوان نمونه تعبیه کشو در کابینت آشپزخانه در طراحی‌های امروزی مرسوم تر است. وجود کشو در کابینت آشپزخانه موجب نظم بیشتر در فضا می‌شود و این امکان را دارید موارد بیشتری را به صورت عمودی روی هم قرار دهید.

کابینت‌های دیواری راهی عالی برای استفاده از فضای ذخیره سازی اضافی بدون محدود کردن سطح میز کار شما هستند. هر دو کابینت پایه و کابینت دیواری می‌توانند به گونه ای طراحی شوند که فضای کمتری را تصرف کنند.

این به نظر بسیار ساده است، اما بسیاری از مردم از این راه های ساده برای بهبود راه حل‌های ذخیره سازی خود غافل می‌شوند. شما همیشه سعی دارید از کوچکترین فضا هم استفاده شود تا هرگز مجبور نباشید وسایل را روی هم تلنبار کنید.

  • به شیوه تنظیم آشپزخانه خود بیاندیشید.

بسیاری از روش‌های خاص در جهت نظم دادن و مطابقت آشپزخانه به نوعی که علاقه دارید لوازم، ظروف و مواد غذایی خود را طبقه بندی کنید، وجود دارد.

برای نمونه، طبقه بندی ظروف یک راه آسان برای دور نگه داشتن ابزار پخت از چاقوها است  اگر انواع مختلفی از وسایل آشپزخانه دارید، جدا کردن این ابزارها راهی عالی برای سازماندهی آشپزخانه شما در زمان طبخ غذا است.

برای مثال، ادویه جات کاربرد فراوان دارد؟ یک قفسه مخصوص نگهداری ادویه در نظر داشته باشید. شما واقعاً می توانید آشپزخانه خود را مطابق با سبک آشپزی خود و علاقه خود طراحی کنید.

تعداد کابینت‌های بالا و پایین، کشوها، کابینت‌های گوشه ای و… با نتظیمات این موارد به آشپزخانه مورد علاقه خود می‌رسید. در آشپزخانه‌های به سبک قدیمی، می‌توانید کابینت‌های تیره را تصور کنید. در سبک‌های مدرن تر و امروزی، شاهد کابینت‌ آشپزخانه براق هستیم.

کشوهای آشپزخانه برای به حداکثر رساندن فضای نگهداری لوازم است. در حالی که کابینت‌ها شاید یک یا دو قفسه در داخل داشته باشند، کشوها دارای ریل هستند. این ریل‌ها مستعد شکستن راحت تر و نصب اولیه گران تر هستند. بنابراین در حالی که کشوها در کل بهتر هستند، اما مشکلات زیادی در کارکردن و نگهداری انها وجود دارد.

کابینت آشپزخانه-01
  • توجه به وسایلی که بیشتر کاربرد دارند.

تمام کابینت‌های شما نباید مرکز آشپزخانه شما باشند، آنها فقط باید به راحتی استفاده از آشپزخانه شما کمک کنند. اگر لوازم خانگی بزرگی وجود دارد که نیاز به فضای روی میزهای شما دارد، به جای اشغال فضای باارزش بالای سر و ایجاد ناخوشایند ، طرح کابینت خود را در اطراف آنها سازمان دهی نمایید..

اگر اغلب برای پخت غذا از یک توستر و یا غذاساز به یک مقادار استفاده می‌برید، داشتن یک کابینت تخته سه لا ساده به شما کمک می‌کند. پس، شما این امکان را دارید بدون زحمت آنها را هنگام نیاز استفاده کنید، اما وقتی می‌خواهید آشپزی کنید از کابینت خارج می‌کنید.

  • کابینت آشپزخانه مدرن در برابرسنتی

مدل‌های کابینت آشپزخانه همه مرتبط با سلیقه  است. کابینت آشپزخانه شما بسیاری از زیبایی آشپزخانه شما را به خود اختصاص می‌دهد.  اگر به درستی انجام شود می تواند فضا را مدرن و زیبا کند. با این وجود ، سبک کابینت شما باید با دکوراسیون شما هماهنگ شود. آشپزخانه کلاسیک از چوب تیره با کابینت‌های مدرن براق سفید و شیشه ای شگفت آور است.

کابینت آشپزخانه مدل شیکر نمونه ای از مدرن و سنتی هستند. اگرچه روندها همیشه در حال تحول هستند ، اما روند طراحی داخلی به سرعت تغییر نمی‌کند.

با این اوصاف ، کابینت های مدرن با گذر زمان در معرض خطر قدیمی شدن و شیک نبودن هستند. مدل‌های سنتی امتحان زمان را پشت سر گذاشته اند و همیشه بخش بزرگی از مردم از آن لذت خواهند برد ، بنابراین اگر بخواهید خانه خود را در 10 سال آینده بفروشید، شاید بهترین گزینه باشد.

کابینت آشپزخانه-02
  • رنگ بندی کابینت آشپزخانه و هماهنگی با کل آشپزخانه

رنگ آشپزخانه شما باید به صورت منسجم باشد، حتی اگر ساده باشد. داستان رنگ شما اساساً پالت رنگ آشپزخانه شماست و شیوه  ترکیب همه رنگها برای ایجاد فضایی گرم، راحت، جادار و شیک. هیچ کس آشپزخانه ای را در نظر ندارد که همه آن یک رنگ باشد. همین امر موجب خسته کننده بودن و فاقد ابعاد شدن فضا می‌گردد.

برای نمونه، اگر کفپوش آشپزخانه شما به رنگ بژ روشن و دیوارهای طوسی دارید، درهای کابینت مشکی مات فضا را تاریک می‌کند.

اگر با طراحان داخلی یا طراحان آشپزخانه این کار را انجام می‌دهید تمامی این موارد را بررسی نمایید. مشاوران و متخصصان شرکت ورتینا در رابطه با طراحی مورد نظرمشتران به آنها کمک می‌کند که فضای مناسب و شیکی طراحی کنید. با وجود این که کابینت‌ها برای نگهداری استفاده می‌شوند، زودتر از دیوارها، صفحات یا کفپوش دیده می‌شوند. اساساً برای نما و جلوه بهتر آشپزخانه باید این تعادل رنگ‌ها را به درستی اجرا کنید.

  • به نتیجه نهایی فکر کنید.

تکمیل طراحی کابینت‌ آشپزخانه شما می تواند آنها را به عنوان یک مدل خاص متمایز کند یا بسته به سبکی که برای آن انتخاب می‌کنید، نمود آن را کم کند.

یک درب کابینت براق، جزء اصلی طرح‌های شیک و مدرن است. چوب جامد و تخته خرده چوب تمایل به طرح‌های سنتی دارند. پایان کار شما می‌تواند خوب یا بد باشد. با نوع اشتباه طراحی، براق لاک می تواند چسبناک و “بیش از حد” به نظر برسد در حالی که رنگ مات می‌تواند مبهم و کم رنگ باشد، حتی اگر زنگ بندی خوبی داشته باشد.

در نهایت، انسجام در طراحی آشپزخانه شما فاکتوری است که شما باید در زمان بازسازی به ان توجه کنید. اگر مطمئن نیستید که کدام سبک کابینت آشپزخانه شما مناسب است، می توانید یک طراح داخلی یا تیم طراحان مانند شرکت ورتینا صحبت کنید که می‌تواند ما را راهنمایی کند.

  • به کارگیری اتصالات کاربردی و شیک در کابینت آشپزخانه

شاید این طور تصور کنید که دستگیره درب فقط یک دستگیره است. اما این یراق آلات و قطعات سخت افزاری کوچک قادرند  زیبایی منحصر به فردی به کابینت آشپزخانه شما ببخشد. رنگ، طرح، پایان و دستگیره کابینت می تواند در مورد سبکی که شما می‌خواهید حسخوبی به وجود آورد. یک طرح کلاسیک چوبی تیره با دسته های فولادی ضد زنگ مدرن، فضای را خنثی می‌کند.

دستگیره‌های کابینت آشپزخانه، درها و اتصالات کابینت به ویژه در صورتی که به دنبال زیبایی می‌باشید که در آن کلاسیک و مدرن با هم آمیخته شده اند، اهمیت زیادی دارند. یک کابینت مدرن با یک دستگیره و یراق قدیمی امکان ایجاد زیبایی دارد. کشوهای چوبی کلاسیک با سخت افزارهای لمسی برای باز کردن موجب می‌شود آشپزخانه قدیمی شما جدیدتر دیده شود.

نیاز به یراق آلات، دسته‌ها، دستگیره کابینت و سخت افزارهای عمومی کابینت آشپزخانه را مهم تلقی کنید.

  • درنظر گرفتن فاکتورهای حفاظت کودکان

اگر فرزند دارید، باید راه‌هایی به منظور محافظت از آشپزخانه خود داشته باشید. کودکان در ورود به فضاهایی که نمی خواهید مصر هستند. چیزهای زیادی در آشپزخانه وجود دارد که شما نمی خواهید که بچه‌ها به آن دسترسی داشته باشند پس در نظر گرفتن کودکان و موارد ایمنی مرتبط با آنها باید فاکتوری کلیدی در طراحی شما باشد.

اگر شوینده و شیمیایی آشپزخانه را در کابینت زیر سینک قرار می‌دهید، عاقلانه است که قفل‌های مخصوص کودکان را روی این کابینت‌ها تعبیه کنید.

شاید بخواهید کشوهای سبک بسته را برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید. این باعث می شود که فرزندان شما هنگام بستن انگشتان خود در کشوها گیر نکنند. این کشوها طوری مدل سازی شده اند که تا حدود 1 اینچ از بسته شدن فاصله داشته باشند.

کابینت آشپزخانه-04
  1. توجه به به جلوه های روشنایی زیر کابینت آشپزخانه

به کارگیری نورپردازی زیر کابینت در دکوراسیون آشپزخانه بسیار مرسوم شده است و باعث شیک نتر شدن فضا می‌شود. ماغلب نوارهای چراغ LED زیر کابینت‌های دیواری شما طوری قرار می گیرند که دیده نمی‌شود. زمانی که آنها روشن می‌شوند، فضا را روشن و زیبا می‌کنند.

نورپردازی زیر کابینت هم شیک و هم جنبه کاربردی دارد. اگر می خواهید احساس گرم و راحت داشته باشید، می توانید با لامپ های تنگستن سنتی از روشنایی داخلی استفاده کنید. نوارهای چراغ LED از لحاظ دمای رنگ حس خنک تری به فضا می‌دهند.آنها بسیار ارزان تر هستند و مدیریت آنها آسان تر است.

نورپردازی مناسب می تواند یک فضای خسته کننده را به یک فضای شیک مبدل کند.

مزیت استفاده از برند ورتینا در اجرای معماری سبز موردنظرتان  :

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت‌های عمرانی سازه . این تیم قادر به رائه خدمات زیر به شما مهندسین، انبوه سازان و مصرف کنندگان گرامی می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی
  • طراحی و ارائه پلان‌های معماری متناسب با سبک مورد نیاز
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و روف گاردن

ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید، ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر میخواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر میخواهید در یک ملک سکونت کنید و یا هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید .

اگر افتخار دادید و مارا به عنوان یک متخصص انتخاب کردین ، از شما درخواست میکنیم که به ما اعتماد کنید!

شماره تماس: 09-88288307-021