vertina tabligh

طراحی اتاق کودک

طراحی اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک

طراحی اتاق کودک به دلایل متفاوت یک چالش است. در سنی که آمادگی لازم برای داشتن فضای زندگی مخصوص به خود را دارند. بچه ها هنوز آنطور که باید مستقل نیستند که قادرباشند به تنهایی دررابطه با نوع اتاق خود تصمیم گیری کنند.

این والدین و بزرگترها هستند که میتوانند تعادل درستی بین انتخاب خود و نیازهای کودک بوجود آورند. بزرگسالان افرادی هستند که تمامی تصمیمات اصلی مانند طراحی اتاق، مبلمان و رنگ دیوارها را بعهده دارند. اگرشما هم درگیر چنین مسئله ای هستید، نکته باید توجه کنید اینکه هیچ قانون بین المللی درمورد ظاهراتاق وجود ندارد. هرکودک شخصیت و خواسته متفاوت دارد، پس قبل از تصمیم گیری دررابطه با تزئینات، ویژگی خاص فرزند خود را بدانید.

کودکان بعنوان افرادی کوچک و نیازمند، به خانواده های خود ملحق می‌شوند. کودکان قادر به توضیح خواسته ها و نیازهای خود نیستند. این پدر ومادر و افراد بزرگتر هستند که تصمیم میگیرند که کودکان به چه سبکی زندگی کنند. همچنین محیط، تربیت و پیشرفت آنها به چه صورت باشد. شامل مواردی از جمله مبلمان اتاق کودک، رنگهای اتاق و سبکهای طراحی اتاق برای آنها انتخاب می‌شود.

این تصمیمات، دررابطه با ایده های دکوراسیون داخلی اتاق کودک، برای خانواده های دارای فرزند به چه اندازه اهمیت دارد. اصول اساسی طراحی اتاق کودک و دکوراسیون داخلی بر اساس درک واقعی کودکان ازطبیعت اطراف است. ما امیدواریم که هر پدر و مادری این اصول کلی را برای آینده فرزندان خود درنظرداشته باشد.

اهمیت ایده خود فرزند در طراحی اتاق کودک

اینکه به کودکان فرصت دهید چگونه تمایل دارند اتاق خواب خود را دکوراسیون کنند، به نظراهمیت ندارد، برخلاف این تصوربسیارمهم است.  به آنها امکان میدهد سبک شخصی خود را دراتاق پیاده کنند واینگونه احساس کنند فضای کافی برای ابراز وجود دارند. این امر به آنها احساس عزت نفس بالاتری میدهد که در سالهای شکل گیری شخصیت آن بسیار اهمیت دارد. ابراز سبک شخصی آنها میتواند از انتخاب مبلمان، رنگ دیوار یا کاغذدیواری  خود با لوازم جانبی یا تصاویر باشد. تختخواب کابین میتواند راهی عالی برای کمک به کودکان در بیان دکوراسیون باشد.

حریم خصوصی

کودکان با سن بزرگتر با داشتن اتاق از حریم خصوصی اتاق خود استفاده میکنند. اینکه آنها میتوانند لوازم مخصوص به خود را داشته باشند و نگران دستکاری وکنجکاوی برادر و خواهر کوچک نباشند. همچنین این امکان را برای شخصی فراهم میکند که هرچه بزرگتر می‌شود از اهمیت بیشتری برخوردار گردد.

سکوت مورد نیاز در طراحی اتاق کودک

داشتن اتاق آرام درطراحی اتاق کودک برای کودک به این معناست که کودکان میتوانند از آرامش وسکوت لازم استفاده ببرند. این امر به خصوص برای بچه های درونگرا که تمایل به مکان و زمان ساکت دارند نیاز است. همچنین برای کودکان بزرگتر که برای مطالعه  نیاز به آرامش دارند بسیار خوب است. موردی که شاید در یک اتاق مشترک نشود ازآن بهره برد. همچنین در صورت ایجاد ناراحتی، بین خواهر و برادر، اتاق شخصی برای کودک یک مزیت مهم است.

دوستان

با بزرگتر شدن فرزندان، آنها احتمالاً تایل دارند زمانی را با دوستانشان بگذرانند. این مورد شاید هنگام تقسیم یک اتاق با یک خواهر و برادر راحت نباشد. داشتن اتاق مخصوص، حس غرور واستقلال درزمان ملاقات دوستان ومحرمانه بودن از طریق خواهروبرادر رابرای آنها بوجود می آید.

طراحی اتاق کودک3

اصول طراحی اتاق کودک

تمامی خانواده ها متفاوت اند و همه کودکان نیز متفاوت هستند. با این حال، اصول اولیه طراحی اتاق کودک و ایده های مرتبط با دکوراسیون داخلی اتاق کودک یکسان است.

هر کودکی لازم است اتاق یا فضای شخصی برای خود داشته باشد. این فضای شخصی میتواند اتاق کودکانه یا یک کنج کوچک برای بازی، استراحت یا کارهای دیگر بچه ها باشد. این فضا که برای کودکان در نظر میگیریم باید نورمناسب، گرمایش خوب، دنج و راحت باشد.

  • ایمنی در طراحی اتاق کودک

ایمنی وامنیت در مرتبه اول قرار دارد. پدر و مادر بودن این معنی را دارد که امنیت فرزند خود را همیشه در نظر داشته باشید. این محفوظیت وامنیت اولویت اول و مطلق شما است. وابسته به سن کودکانتان، میخواهید اطمینان حاصل کنید که مبلمان و سایرلوازم اتاق واقعاایمن هستند وهیچ خطری برای آنها ندارد. در زمان خرید مبلمان، خصوصیاتی وجود دارد که باید درنظر داشته باشید: ایمنی، راحت، ساده و کاربردی باشد.

اگرکه اتاق را برای کودک تازه راه افتاده خود تزئین میکنید، مواردی بسیار اهمیت دارد. اینکه از پریزهای برق و گوشه های خطرناک مبلمان و لوازم سنگین و شکستنی دور باشد و دردسترس نباشد. کاملا عقلانی است که قبل از دکوراسیون وطراحی اتاق کودک، خودتان را در رابطه با مسائل اساسی ایمنی آگاه نمایید.

بوجود آوردن فضایی برای فرزند کوچک خود برای بازی و رشد میتواند یک تجربه بسیارسرگرم کننده باشد. یک اتاق زیبا و کاربردی که کودک شما اینک و سالیان سال از آن استفاده میکند.

کمی راهنمایی نیاز دارید؟ ما به شما کمک میکنیم تا طراحی اتاق خود را راحتتر و کاربردی تر انجام دهید. گروه ورتینا نکات مربوط به دکوراسیون متناسب برای کمک به شما دریافتن نیازهای فعلی و آینده کودکتان را یادآوری میکند.

  • فضا را مناسب نگه دارید.

شکی نیست که یک نوزاد یا کودک نوپا ویک دانش آموز، زمانیکه صحبت ازاتاقشان می‌شود، نیازهای متفاوتی درذهن دارند. با درنظر داشتن این نکته، شما بایستی مبلمان را براساس سن وعلاقه کودکان انتخاب نمایید. درسنین پایین، حتما اتاق کودک کم سن شما برای سرگرمی و آموزش مملو از اسباب بازی خواهد شد.

بعد وقتی به سن مدرسه میرسد این نیازها و علایق تغییر میکند. مناسب است که کتابها را در قفسه ها، نقشه ها روی دیوارها، میزتحریر، یک کره زمین و غیره قرار دهید. فرزند شما بزرگ می‌شود و علایق خود را گسترش میدهد، تصمیم گیری در مورد فضای زندگی او نیز کاملا تغییر میکند.

  • فضا را منعطف کنید

 فرزندان شما زودتر از آنچه فکر می کنید رشد میکنند. آنها بسیاری از انواع مبلمان و وسایل دیگر را پشت سر میگذارند. بنابراین در تصمیم گیری برای آنها باید توجه كنید. زمان انتخاب مبلمان، نوع رنگی را انتخاب کنید که خنثی باشد. علت این است که وقتی فرزند کوچک است، با وسایل قابل تغییرو سرگرم کننده و رنگارنگ مانند بالش وروکش تزئین کنید. رنگهای خنثی در مقایسه با رنگهای خاص جنسیتی، مثل آبی و صورتی انتخاب بهتری هستند.

  • اتاق کودک را شاد و سرزنده کنید

 بچه در زندگی بزرگسالان یک لذت از زندگی است. بنابراین اهمیت دارد که طراحی اتاق کودک را برای این شخص مهم خود در نظر بگیرید. فرزند در زندگی تمام شادی دنیا را منعکس میکند.

طراحی اتاق کودک2

چگونه میتوان یک طراحی اتاق کودک مناسب داشت که با کودک شما رشد کند؟

کودکان به تغییر سلیقه لحظه به لحظه معروف هستند. این مسئله طبیعی است و همه بخشی از لذت بزرگ شدن در کودکان است. با این وجود، زمانیکه وقت طراحی اتاق کودک میرسد، مرتبا تغییر دکوراسیون طبق نظر آنها وجود دارد و این مورد خسته کننده است. نکات زیربه شما کمک میکند طراحی اتاق خوابی مناسب که همراه کودک شما رشد کند ومورد علاقه آن باشد داشته باشید.

  • در مبلمان منعطف سرمایه گذاری کنید.

زمانیکه یک بچه کوچک دارید، براحتی میتوانید وسایل را جذب کنید. با این وجود لطافت و زیبایی این لوازم بسیار بالاتر از طول عمر آنهاست. به محض اینکه فرزند شما کمی بزرگتر شد برای کودکتان نامناسب بنظر میرسد دوباره خودتان را در فروشگاه خواهید دید.

پیشنهاد میکنیم به دنبال مبلمانی باشید که بتوانید  برای سالهای آینده، درعین متناسب بودن نیزدراتاق کودکتان استفاده کنید. برای مثال، به جای خرید کمد به اندازه کودک ، یکی را انتخاب کنید که درآینده نیز قابل استفاده باشد.

مبلمان ویژه اتاق بازی باید از اندازه مناسبی داشته باشند. دنیای بزرگسالان برای کودک بیش از اندازه بزرگ است. نباید انتظار داشته باشیم دنیای بزرگسالان نباید دنیای کودکان باشد.

وسایل و اشیائی که به اعضای بزرگتر خانواده متعلق است شیوه زندگی کاملاً متفاوتی دارند و برای کودکان نامناسب است. طراحی اتاق کودک: شامل مبلمان ، نوع پنجره ها، سقف، تزئینات کفپوش و دیوار باید دارای سن و شخصی باشد.

  • ایده های طراحی اتاق کودک و دکوراسیون برای شادی کودکان

رنگ آمیزی شاد، تزئینات داخلی و انتخابهای جذاب فضای تحریک کننده ایجاد میکند که برای فضای داخلی کودکان درخور است. کودکان مانند دنیای چند بعدی در جهانی بسیار شاد و درخشان زندگی میکنند.

  • ایده های تزیین راحت برای طراحی اتاق کودک

بطور یقین هر کودکی میتواند به سازماندهی فضای بزرگسالان، چیدمان مبلمان و شیوه تزئینات داخلی عادت کند. با وجود این شرایط  برای بچه های کوچک سخت است که احساس کنند در دنیای خود زندگی میکنند. بدون داشتن لوازم و تزیینات متناسب با سنشان .

  • تختخواب های حجیم برای تزیین اتاق خواب کودکان

والدین باید بدانند كه فرزندانشان به چه نوع لوازمی برای طراحی اتاقشان نیاز دارند وایده های تزئین داخلی آنها چیست. مبلمان كودكان را باید درمهد كودكانشان، سپس دراتاق پسر یا دخترو بعداً در اتاق خواب نوجوانان برای ملاقات قرار داد. یکی از مهمترین نیازهای کودکان برای تزئین شخصی لوازم مورد علاقه آن است.

کودکان در سنین متفاوت به اشیا متفاوت، گاهی اوقات کاملاً متضاد، از جمله اندازه فضای شخصی، تزئین دیوار، لوازم تزئینی، طراحی نور و مبلمان کودک نیاز دارند.

  • شخصیت کودک را با لوازم جانبی اضافه کنید

بطور یقین اتاق کودک شما به دور از شخصیت نباید خالی از شخصیت باشد. این فضای اختصاصی آنها است وباید آنها را تشویق کرد که از آن برای بیان اینکه چه شخصیتی هستند بکاربرد. اطمینان حاصل کنید که آن دسته ازخصوصیات شخصیتی رابا وسایل اضافه کنید که به آسانی علایق آنها قابل تغییر است. مواردی مانند فرش، بالش و قاب است که با عوض کردن آنها به صورت نیمه منظم، خوب خواهید بود.

  • مدل‌های کاغذ دیواری اتاق کودک

اتاق بچه ها باید باید جذابیت داشته باشد. همچنین یک محیطی آرام و دلچسب برای کودک به ارمغان بیاورد. بطوریکه کودک در آن حس سرزندگی کند و از ماندن در آن خشنود باشد. به همین دلیل طراحی اتاق کودک اهمیت فراوانی دارد. کاغذدیواری در طراحی اتاق کودک یکی از گزینه های تزیین و مهم است.

در حال حاضر دکوراسیون منازل از انواع مدل کاغذ دیواری استفاده می‌شود. درانتخاب این مدلها باید عوامل گوناگونی درنظر گرفته شود. درانتخاب نوع کاغذ دیواری اتاق خواب کودک علاوه برتوجه به طراحی اتاق خواب کودک باید به روحیات کودک نیزاهمیت داد.

طراحی اتاق کودک1
  • رنگ اتاق کودک

زمان انتخاب رنگ اتاق کودک در طراحی اتاق کودک همه ما بر اساس سلیقه خود انتخاب میکنیم، رنگ دیوار را انتخاب می‌کنیم.  البته به دلیل علاقه ما به آن رنگ بیشتر اوقات زمان تصمیم خودبین می‌شویم.

باید بدانیم که رنگها اثرات گوناگونی روی بدن و ذهن انسان دارند برای همین انتخاب رنگ اتاق خواب کودک اهمیت فراوان دارد.

اغلب رنگ صورتی برای اتاق دختر و رنگ آبی برای طراحی اتاق پسر بکار گرفته می‌شود. وقتی هنوز مطلع نیستید که فرزند شما چه جنسیتی دارد، زرد و سبز رنگهای مناسبی هستند. هرچند رنگ طراحی اتاق کودک به این چند رنگ محدود نمی‌شود ورنگهای جذابتری نیز هست که برای اتاق کودک فوق العاده‌اند.

مزیت استفاده از برند ورتینا در اجرای ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی موردنظرتان  :

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت های عمرانی سازه  میباشد. این تیم  قادر به ارائه خدمات زیر به شما مهندسین، انبوه سازان و مصرف کنندگان گرامی میباشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و…
  • طراحی داخلی (طراحی دفتر کار،طراحی اتاق کودک و…).

در جمع بندی میتوانیم بگوییم طراحی اتاق کودک بسیار اهمیت دارد. همچنین ایجاد یک فضای خصوصی برای کودکان مهم است. مواردی که در طراحی باید توجه شود شامل: رنگبندی،فرش، کمد، تخت خواب، ایمنی، کاغذدیواری، فضاب بازی و…

ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر میخواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر میخواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا بعنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست میکنیم که به ما اعتماد کنید.

شماره تماس: 09-88288307-021


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.