vertina tabligh

نوسازی آشپزخانه مستلزم چه نکاتی است؟ 5 نکته مهم!

نوسازی آشپزخانه مستلزم چه نکاتی است؟ 5 نکته مهم!

بالاخره تصمیم گرفتید یک نوسازی آشپزخانه اساسی داشته باشید، موضوع این است که نمیدانید از کجا شروع کنید. یک مسئله مرسوم که اکثر صاحبان خانه‌ها در شرایط مشابه با آن روبرو هستند. زنده شدن آشپزخانه رویایی شما هیجان انگیز است و باعث می‌شود انواع ایده های نوسازی آشپزخانه در ذهن شما به وجود آید. اگر هنوز نمی دانید چه کاری انجام دهید، این نیز اشکالی ندارد.

در این مقاله در رابطه با نوسازی آشپزخانه توضیحاتی رو خدمت دوستان عرض می‌کنیم.

مراحلی تقریبا مشخص برای مبحث نوسازی آشپزخانه وجود دارد که در ادامه بیان می‌کنیم.

  • لیستی از خواسته‌های خود را ایجاد کنید.

شاید ایده‌های زیادی در نوسازی آشپزخانه برای انتخاب داشته باشید یا اصلاً هیچ ایده ای نداشته باشید. در این مرحله سعی کنید هر آنچه را که برای آشپزخانه خود می خواهید و از آن انتظار دارید جمع آوری کنید. آن را به عنوان یک خلاصه برای پیمانکاران ساختمان خود ارائه دهید. آشپزخانه رویایی خود را در هر بخش تجزیه کنید و برای هر کدام یک تابلوی ذهنی فراهم کنید.

تا آنجا که ممکن است، در مورد متریال، لوازم خانگی و سایر جزئیات دقیق باشید. بعداً در فرآیند تصمیم گیری به شما کمک زیادی می‌کند. همچنین باید به یاد داشته باشید که باید یک برنامه انعطاف پذیر داشته باشید. شما به آرامی برخی از ایده‌هایی را که ایجاد کرده اید رد خواهید کرد، یا ممکن است پیمانکاران شما پیشنهاد مواد بهتری برای نیازهای آشپزخانه شما داشته باشند.

  • بودجه خود را در نظر داشته باشید.

قبل از نهایی کردن طرح خود، ابتدا باید بودجه پروژه خود را مشخص کنید. چقدر برای نوسازی آشپزخانه در نظر دارید؟ داشتن یک شماره شما را راهنمایی می کند که نوبت به اتمام یا انتخاب لوازم خانگی می رسد. همچنین به عنوان راهنمای طراح یا معمار آشپزخانه شما در هنگام پیشنهاد طرح هایی متناسب با بودجه شما عمل می کند.

  • چیدمان آشپزخانه را برای نوسازی آشپزخانه مشخص نمایید.

اکنون که ایده کلی در مورد چگونگی ظاهر آشپزخانه خود دارید، زمان آن است که جریان آشپزخانه را برنامه ریزی کنید. این مهمترین چیزی است که باید قبل از شروع خرید کابینت یا لوازم آشپزخانه خود به نتیجه نهایی برسید.

نوسازی آشپزخانه-0002
نوسازی آشپزخانه
  • طراحی نهایی خود را مشخص کنید.

با استفاده از چیدمان کلی خود، اکنون می توانید شروع به بررسی متریال و پرداخت‌هایی کنید که فکر می کنید برای نوسازی آشپزخانه  درطراحی شما در ذهن کار می کنند. اکنون می توانید بودجه خود، اندازه مورد نیاز و عملکرد آنها را در نظر بگیرید.

  • لوازم خانگی  خود را انتخاب کنید.

از آنجایی که شما ایده ای در مورد محل قرار دادن لوازم خود دارید، احتمالاً تصویری با اندازه مناسبی که باید انتخاب کنید دارید. تا به حال، شما همچنین می دانید که آیا می خواهید وسایل آشپزخانه شما در فضای شما ترکیب شوند یا برجسته شوند. با همه گزینه های متنوعی که دارید، مطمئن شوید که چیزی را انتخاب کنید که برای مدت طولانی دوام داشته باشد و انعطاف پذیری طراحی داشته باشد.

  • بلند مدت فکر کنید

گرفتار شدن در تصمیم گیری‌های کوچک مانند رنگ کابینت‌ها یا موادی که می خواهید روی میزهای خود قرار دهید آسان است.

وقتی به طراحی نهایی آشپزخانه فکر می کنید چه چیزی را متصور هستید؟ آیا ویژگی خاصی از آشپزخانه وجود دارد که به آن فکر می کنید؟

  • یک پلان طبقه را ترسیم کنید

برخلاف تصور رایج، لازم نیست یک پیمانکار باتجربه برای ترسیم نقشه آشپزخانه خود باشید. به سادگی دیوارهای خانه خود را اندازه بگیرید و توصیف دقیقی از چیدمان آشپزخانه در نوسازی آشپزخانه خود ترسیم کنید.

  • طرح بندی‌های مختلف را در نوسازی آشپزخانه در نظر بگیرید.

هر خانه متفاوت است، بنابراین فضایی که برای آشپزخانه جدید خود در نظر گرفته اید ممکن است محدودتر از بقیه باشد.اگر کمی فضای بیشتری برای کار دارید، ممکن است چیدمان آشپزخانه L یا U شکل را در نظر بگیرید. همانطور که از نام آنها پیداست، پیشخوان‌های این آشپزخانه ها شکل حروف مربوطه را تشکیل می دهند.

نوسازی آشپزخانه-00003
نوسازی آشپزخانه
  • در اطراف خود الهام بگیرید.

هیچ راهی بهتر از الهام گرفتن از آشپزخانه‌های دیگر برای جمع آوری ایده وجود ندارد. به آشپزخانه‌هایی که دوستان و اعضای خانواده دارید توجه کنید. چه ویژگی هایی را در مورد آشپزخانه های مربوطه آنها دوست دارید؟

به یاد داشته باشید، این فرآیند طراحی آشپزخانه باید سرگرم کننده باشد! در حالی که ممکن است در کوتاه مدت نیاز به برنامه ریزی زیادی داشته باشد، شما می توانید آشپزخانه رویایی خود را در خانه خود بسازید.

  • از مثلث کاری آشپزخانه به عنوان پایه خود استفاده کنید.

اگر نمی دانید هنگام طراحی چیدمان آشپزخانه خود از کجا شروع کنید، با اجرای یک مثلث بهینه آشپزخانه شروع کنید.

برای کسانی از شما که نمی‌دانند، مثلث آشپزخانه به فضای بین سینک، یخچال و اجاق گاز شما اشاره دارد. از آنجایی که این سه قسمت پرکاربرد آشپزخانه هستند، باید آنها را در نزدیکی یکدیگر قرار دهید.

پس از اینکه مثلث آشپزخانه را بر روی چیدمان آشپزخانه ایده خود شکل دادید، پیاده سازی مکان های دیگر مانند فضای اضافی پیشخوان و کابینت را بسیار آسان تر خواهید دید.

  • تمرکز بر مواد و متریال در نوسازی آشپزخانه

بعد از اینکه چیدمان مورد نظر خود را داشتید، وقت آن است که به تمام ویژگی‌های مختلفی که ترسیم کرده اید، کمی عمق دهید.

برای کفپوش، ممکن است گزینه هایی مانند لمینت، وینیل، کاشی، چوب سخت، بامبو یا چوب پنبه را در نظر بگیرید. برای کانترها، ممکن است به سنگ مرمر، سنگ، چوب یا پلاستیک فکر کنید.

موادی که برای کفپوش و پیشخوان خود انتخاب می کنید، رنگ بقیه طراحی آشپزخانه را ایجاد می کند. سپس می توانید به ویژگی های اضافی مانند سخت افزار کابینت، رنگ دستگاه و غیره فکر کنید.

اکنون که تمام نکات مختلف طراحی آشپزخانه را که در برنامه ریزی آشپزخانه جدید شما به کار می رود، دیده اید، وقت آن است که با اولین قدم شروع کنید!

این نکات طراحی را در برنامه‌های نوسازی آشپزخانه خود پیاده کنید.

هنگام برنامه ریزی برای نوسازی آشپزخانه، در اینجا به برخی از عوامل کلیدی توجه کنید:

  1. چیدمان

اولین قدمی که باید بردارید این است که چیدمان آشپزخانه را قبل از اینکه وارد جزئیات شوید تنظیم کنید. این مستلزم در نظر گرفتن مکان قرار دادن قطعات و اجزای اصلی آشپزخانه – سینک آشپزخانه، کانتر، یخچال، میز و صندلی است. مطمئن شوید که در نوسازی آشپزخانه در کل طرح بندی ساختار یافته و ساده به نظر می رسد.

  • ذخیره سازی

پس از چیدمان، ذخیره سازی آشپزخانه نقش مهمی را ایفا می کند. از آنجایی که ظروف آشپزخانه و اقلام غذایی زیادی برای نگهداری وجود دارد، می‌خواهید از آن استفاده کنید و فضای کافی ایجاد کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید کابینت های بالای سر، کشوهای بیشتر یا قفسه های کافی برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید. وقتی صحبت از ذخیره سازی به میان می آید، هدف شما کاهش بهم ریختگی در آشپزخانه است. شما همچنین می خواهید یک محیط امن را ایجاد کنید که برای تهیه و پخت غذا ایده آل است.

  • نورپردازی

نورپردازی آشپزخانه را نیز نباید نادیده گرفت زیرا این چیزی است که محیطی عالی برای آشپزخانه شما ایجاد می کند. با نورپردازی مناسب، حال و هوای آشپزخانه شما را رقم خواهد زد. جدای از این، تنوع منابع نور در آشپزخانه به شما کمک می کند تا غذا را با خیال راحت بپزید. گزینه های نورپردازی زیادی برای آشپزخانه شما وجود دارد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید از نور محیطی برای کل اتاق استفاده کنید یا آویزهایی برای افزایش نور اضافه کنید.

  • کفپوش

کفپوش آشپزخانه بخشی است که نباید بدیهی تلقی شود. این به این دلیل است که کفپوش نامناسب می تواند ایمنی کل خانه را به خطر بیندازد. مواد سبک می‌توانند فضایی سبک و مطبوع برای آشپزخانه شما ایجاد کنند. آنها همچنین به شما امکان می دهند نشت و خطرات احتمالی روی زمین را مشاهده کنید.

  • تهویه

در حالی که در آن هستید، باید تهویه مناسب را نیز در نظر بگیرید. تهویه، گردش صحیح هوا را در آشپزخانه شما تضمین می کند. هنگام پختن یا تهیه غذا بسیار مهم است و در حفظ بوی آشپزخانه بسیار مهمتر است. البته، شما نمی خواهید بوی کاری مرغ برای مدت طولانی در آنجا بماند. به عنوان یک توصیه، یک هود با کیفیت با یک استخراج کننده قوی برای تهویه آشپزخانه خود انتخاب کنید.

نوسازی آشپزخانه-00004
نوسازی آشپزخانه

سخن پایانی

تا آنجا که به نوسازی آشپزخانه مربوط می شود، شما می خواهید که از نظر بصری جذاب و در عین حال بسیار کاربردی باشد. به همین دلیل، پنج عامل حیاتی که در بالا ذکر شد را در نظر بگیرید – چیدمان، انبار، روشنایی، کفپوش و تهویه.

هیچ برنامه ریزی آشپزخانه ساده نیست. این یک اتاق برتر در خانه است که نیاز به تفکر، برنامه ریزی و توجه زیادی دارد. صرف نظر از بودجه ای که برای آشپزخانه خود در نظر گرفته اید، پنج نکته بالا را دنبال کنید و به خوبی برای بازسازی آینده خود آماده خواهید شد. اگر فکر می کنید به کمک نیاز دارید، همیشه می توانید به دنبال مشاوره حرفه ای باشید تا مطمئن شوید که بهترین کیفیت و بهترین طراحی را برای آشپزخانه خانه رویایی خود دریافت می کنید.

برای سوالات بیشتر، لطفاً به وسیله صفحه تماس با ما با ما تماس بگیرید تا مشاورین و متخصصین ما در ورتینا بتوانند کمک لازم را انجام بدهند.

مزیت برند ورتینا :

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت‌های عمرانی سازه می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و سقف ساختمان
  • طراحی داخلی (دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب و طراحی کابینت، طراحی اتاق کودک و…)
  • انواع کابینت(mdf، پانل روکش چوبی، کابینت ممبران و…)

امیدواریم این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر می‌خواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر می‌خواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا به عنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست می‌کنیم که به ما اعتماد کنید.

شماره تماس: 09-88288307-021


برای دانلود پادکست مقاله اینجا کلیک کنید.