vertina tabligh

کفپوش ساختمانی و انواع آن

کفپوش ساختمانی و انواع آن

انواع کفپوش ساختمانی

عبارت “کفپوش” به سطح پوشاننده پایین فضاهای درون ساختمان اطلاق میگردد. این عبارت کفپوش شاید قسمتی از ساختار کف باشد. از جمله  سطح بالایی دال بتونی یا تخته کف، ولی معمولا یک پوشش همیشگی است که روی کف قرار دارد. همینطور میتوان از “کفپوش” برای شرح فرایند مواد کف استفاده کرد.

ازانواع کفپوش ساختمانی: پارکت، لمینت، کاشی یا سرامیک، فرش، چوب پنبه و… است.

کفپوش ساختمانی

این موضوع در اصل وابسته به این است که به دنبال چه نمایی برای کف باشید. بنابراین خیلی حائز اهمیت است که قبل از تصمیم گیری راجع به خرید، اقسام متنوع کف را بررسی کنید.

راهنمای خرید برای انتخاب نمودن نوع کفپوش ساختمانی

گزینه های متنوعی موجود است که باید زمان سنجش گزینه های مرتبط با انواع کف برای خانه خود درنظرداشته باشید.

اهمیت دارد که نه تنها گونه ای متناسب با دکوراسیون و سبک خود برگزینید. همچنین مواد متنوعی موجود و جوانب مثبت و منفی هر کدام باید سنجیده شود.

منطقی تر است در شروع به اتاق های مورد نظر اجمالی داشته باشید. سپس نوع سازگارترین و متناسب ترین گزینه را برای شما انتخاب کنید. گزینه انتخاب شود که با خانه شما هماهنگ باشد، بااحتیاجات شما هم آهنگی داشته باشد ومتوازن با بودجه شما باشد.

توجه کنید که از کفپوش ساختمان مختلف برای کف اتاق های ویژه به کاربرده می شود. برای نمونه، کفپوش از نوع کاشی شاید در دستشویی و آشپزخانه عالی باشد. کفپوش ساختمانی مانند کفپوش های رنگ آمیزی شده با فرش خاص برای اتاق ناهارخوری یا نشیمن مناسب و بجا است.

نما واحساس انواع متنوع کفپوش های ساختمانی وپارکت ویا مواد کفپوش به کاربرده شده میتواند نمای کلی اتاق را تغییردهد. با متریال هایی مانند کاشی وینیل جلوه ارزان تر و کفپوش چوبی جامد المان شیک بودن را می افزاید.

کفپوش ساختمانی7

فضاهایی که نیازمند به دقت در انتخاب کفپوش ساختمان مورد نظر دارند:

چنانچه درحال ساختن ساختمان جدیدی باشید یادرساختمان فعلی خودتحولاتی به وجود می آروید، احتیاجات شماشاید درفضاهای اصلی زندگی شمامختلف باشد.

در اینجا ما ساختمان شما را به سه بخش عمده  تقسیم کرده ایم. این سه بخش شامل آشپزخانه، حمام و فضای زندگی عمومی. مشاهداتی در دسترس است که می خواهید زمان تحقیق و تصمیم گیری نهایی برای هریک از آنها در نظر بگیرید.

  1.  اتاق های محل زندگی

در اتاق های محل زندگی، از جمله اتاق خانواده، اتاق ناهارخوری و اتاق خواب، ده ها فرصت دارید. گزینش مناسب شما تا اندازه بسیاری به اولویت شخصی شما وابسته است.

بعضی از افراد به گرما و ماندگاری چوب سخت یا کاشی سنگ علاقه دارند. فرش های منطقه را برای ازهم گسیختن فضاها وافزودن یک سطح بسیارخوب و راحت زیرپاهایتان به آن می افزایند. بعضی دیگر هم احساس کلاسیک کفپوش فرش را به گزینه های دیگر ترجیح می دهند.

بهترین شیوه برای محدود کردن انتخاب شما مشخص نمودن بودجه است. همچنین بررسی آنلاین گزینه های موجود برای دیدن مدل ها، رنگ ها و متریال مورد توجه شما است.

  • آشپزخانه ها

اکثر افراد آشپزخانه را به عنوان قلب خانه در نظر دارند. این فضا نه تنها مکانی است که وعده های غذایی رآماده می کنید، بلکه یک فضای محبوب برای سرگرمی است. به ویژه اگر جزیره بزرگ یا مفهوم باز را درآن در نظرداشته باشید.

آشپزخانه بعنوان یک مکان شلوغ و پرتردد، انتخاب نوع کفپوش بسیار مقاوم و تمیز و نگهداری آن آسان تر است.

به احتمال بالا تعدادی نشت روی سطح میبینید، پس انتخاب گزینه ای ضد آب نیز ضروری است. اضافه بر این، سطوحی که در طمان خیس شدن لغزنده یا نرم می‌شوند شاید مناسب نباشند. اگر از کودکان یا کسی که در مواجهه با خطر لغزش و زمین خوردن است مواظبت کنید.

در کل، انتخاب های خوب درآشپزخانه سنگ طبیعی، کاشی وسرامیک، مشمع کف اتاق وچوبی است که درمقابل آب ماندگارتر هستند. کفپوش ساختمانی درآشپزخانه تنوع بالایی دارد.

  • کف سرویس بهداشتی

با توجه به اینکه رطوبت در آشپزخانه شما وجود دارد کفپوش انتخاب می‌شود. انتخاب متریالی که بتواند در مقابله تماس روزانه با آب بایستد بسیار اهمیت دارد.

کفپوش مرمر، کاشی و سرامیک یا کاشی های سنگ طبیعی ساخته شده از سنگ آهک مناسب می‌باشد. سایر گزینه های کفپوش سنگ ازجمله گرانیت  گزینه های محبوب و متداول در این مکان هستند.

انتخاب یک گزینه ارزان تر کفپوش ساختمان، کاشی های وینیل نیز مناسب هستند. کاشی وینیل هرچند به اندازه کاشی یا سنگ مقاومت ندارد. وینیل بعضی زمان ها میتواند مقرون به صرفه تربه نظر برسد.

کفپوش ساختمانی5

کفپوش ساختمانی داخلی

اغلب نصب کفپوش ساختمانی خانگی به شکل  اتاق به اتاق از یک متریال است. اتاق های متفاوت نیازهای متفاوتی از کفپوش مورد نظر خود دارند.

  • اتاق خواب: برای اتاق خواب بهترین گزینه فرش است، هرچند چوب، لمینت یا وینیل هم مناسبند.
  • آشپزخانه: وینیل یک گزینه متداول و محبوب است. زیرا  با آب مشکلی ندارد، به راحتی شستشو می‌شود و مقاومت دارد. کاشی و کفپوش لمینت هم انتخاب های خوبی هستند.
  • اتاق خواب و فضای ناهارخوری: انتخاب نوع کفپوش همیشه با ترجیحات زیبایی نیست.
  • پلکان: اکثر مناطق طبقه بالا فرش شده است زیرا به احتمال بالا افراد بدون کفش در حوالی آن فضا قدم می زنند. کفپوش مقاوم تر میتواند پر سر و صدا هم باشد.
  • حمام و فضاهای مرطوب و نمناک: کفپوش نوع وینیل و کاشی ایده آل هستند. درارتباط با آب مشکلی ندارند و نیاز به نگهداری زیادی ندارند.

تعداد وسیعی از مواد کفپوش وجود دارد:

  1. الوار(Timber)

با توجه به اینکه هر بخش مختلف است. ظرافت وزیبایی منحصربه فرد چوب یکی از جذابیت های عمده برای به کارگیری از آن به عنوان کفپوش ساختمان است. کفپوش ساختمانی الوار بسیار بادوام است. هرچند شاید خراشیده شود و مستعد این است که از جای خود حرکت کند. با توجه به اینکه الوار نمناک است، میتواند برای کفپوش دراتاقهایی که شاید درمعرض رطوبت یا رطوبت قراربگیرند مناسب نیست.شیوه هایی برای درمان الوار که می تواند آن را در برابر رطوبت ماندگار کند.

روش هایی برای مقاوم کردن چوب موجود است: موم، روغن یا لاک.

 دو گونه اصلی کفپوش ساختمان چوبی:

کفپوش ساختمان چوبی  جامد: هر تخته از یک تکه چوب ایجاد شده است. ضخامت آن معمولاً 18-20 میلی متر است که اغلب با استفاده از زبانه و شیار متصل می گردد.

کفپوش ساختمان چوبی  مهندسی شده: هر تخته از سه یا چهار طبقه الوار چند لایه شکل گرفته است. این لایه ها درزاویه های راست بوسیله چسب به هم چسبیده ویک تخته به ضخامت حدود 14 میلیمتر ایجاد میکند.

کفپوش ساختمانی4
  • کفپوش ساختمانی وینیل

کفپوش ساختمانی وینیل را میتوان به شکل رول یا کاشی خریداری نمود. در کل کفپوش ساختمانی وینیل با چسب زدن در جای خود محکم می‌شود. قادریم آن را در بخش گسترده ای از رنگها و پروفیل ها تولید کرد. از جمله کفپوش لمینت میتواند ظاهر مواد دیگر را شبیه سازی نماید.

از مزیت های به کارگیری کفپوش وینیل:

  • نگهداشت و تمیزکردن آسان
  • دوام در برابر رطوبت  و استفاده در حمام ، آشپزخانه و غیره
  • نصب سریع و راحت
  • نسبتا مقرون به صرفه و ارزان
  • با دوام و مقاوم
  • کف پوش ساختمانی لمینیت

کفپوش ساختمانی لمینت ساخته شده ازیک تخته فیبر فشرده است. با تصویری از متریالی از جمله الوار، سنگ، کاشی و غیره روکش شده است. در روی کفپوش لمینت یک پوشش محافظ به کاررفته است. ورقه ورقه ها میتوانند برای اتاقهایی سازگار باشند که مایلند از جذابیت یک کفپوش “طبیعی” بهره مند شوند. با هزینه کمتری با نصب آسانتر و بدون آسیب دیدن در اثر خراشیدن. لمینت های مرغوب مقاومند. کفپوش های لمینت حداقل تعمیر و نگهداری نیازمند هستند و شاید با گرمایش زیر کف نصب گردند.

مزیتهای کفپوش ساختمانی لمینت:

  • ساخته شدن به صورت ورقه ورقه
  • مقاوم در برابر تاب خوردن
  • داشتن لایه سایش پلاستیکی از بین بردن خراش ها
  • شیه سازی مانند هر نوع کفپوش دیگر
  • قابلیت نصب بر روی بعضی از کفپوش های موجود

معایب کفپوش ساختمانی لمینت:

  • سطح بسیارسخت و محکم
  • لغزنده در هنگام خیس بودن
  • عدم قابلیت اصلاح

کفپوش‌های ساختمانی لمینت در اتاق‌ها و فضاهایی از قبیل آشپزخانه‌ها اتاق بازی بسیار مناسب هستند.

کفپوش ساختمانی3
  • کفپوش از نوع چوب پنبه ای

چوب پنبه نوعی متریال ماندگار در مقابل آب و قابلیت بازیافت دارد. برای قسمت وسیعی از نواحی مانند زیر زمین و تاسیسات حمام مناسب می‌باشد. چوب پنبه را میتوان به همان شیوه ای که ورقه ورقه است با هم کلیک کرد. همچنین این متریال را می توان با چسب نصب کرد. کفپوش ساختمانی چوب پنبه گرم و انعطاف پذیر است  ولی به آسانی بوسیله اجسام تیز صدمه می بیند.

مزیت‌های کفپوش ساختمانی چوب پنبه:

  • یک منبع تجدید پذیر و قابل بازیافت است
  • کفپوش چوب پنبه یک کفپوش متناسب با محیط زیست است
  • ظاهری گرم و سرزنده دارد
  • انعطاف پذیر است
  • ایجاد حس خوبی در زیر پا

معایب کفپوش ساختمانی چوب پنبه:

  • اجسام تیز میتوانند آن را از بین ببرند مثل کفش پاشنه بلند  
  • مرتبا باید با مهر و موم دوباره اصلاح شود.
  • حساس به رطوبت و نمناکی

کفپوش‌های ساختمانی لمینت در آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق بازی مناسب هستند.

کفپوش ساختمانی2
  • کفپوش فرش

کفپوش فرش از یک لایه در بالا از جنس شمع ساخته شده است که به پشتی متصل شده است. این شمع اغلب پشم یا الیافی مانند  نایلون، پلی استر یا پلی پروپیلن است تحت فرایند حرارتی قرار میگیرند. اقسام متنوعی از بافت، سبک و رنگ در دسترس است. در نتیجه  فرش هم مقاوم است و هم نگهداری آن ساده است. فرش از لحاظ گرما و صدا شامل ویژگی عایق بودن است. با این حال فرش‌ها به آسانی قادرند لک بزنند و در اثر آب و نمناکی صدمه ببینند.

کفپوش ساختمانیض
  • کفپوش ساختمانی لاستیک

کفپوش لاستیکی از متریال های طبیعی و یا مصنوعی، از جمله لاستیک های بازیافتی درست شده است. این دسته بندی به عنوان گونه ای کفپوش منعطف طبقه بندی می شود. این کفپوش خاصیت کششی دارد. این نوع کفپوش برای کفپوش رقص، رستوران ها یا سایر مناطق پررفت وآمد که شاید خستگی ولغزیدن پا ایجاد کند، کاربردی است.

کفپوش ساختمانی لاستیکی نیز در حال مبدل گردیدن  به یک گزینه محبوب و متداول به منظورتاسیسات خانگی است. این متریال برای اتاقهای بازی کودکان، حمام، گاراژها، سالنهای بدنسازی مناسب است. یعنی مکان های نیازمند به استحکام درمقابل رطوبت ولکه، جذب صدا، دوام، کشش وثبات دما احتیاج دارند، به کارگرفته می‌شود.

کفپوش ساختمانی مورد استفاده در بخش تجاری

رایج ترین انواع کفپوش های کاربردی در ساختمان های تجاری :

  • وینیل

نگهداری و مراقبت  ساده است و برخلاف کفپوش از نوع کاشی، تزریق در آن دخالت ندارد. یعنی از لحاظ  حفظ سطح بهداشت، انتخاب مناسب آن به منظور بیمارستان ها، خانه های بهداشت هم مناسباست.

  • کفپوش ایمنی

کفپوش ساختمانی ایمنی گونه ای کفپوش منعطف، سنگین، ماندگاری بالا دربرابرلغزش است. نگهداری و مراقبت  ساده است. مرسوم ترین دلیل آسیب دیدگی در محل کار، لغزش و سقوط است. کیفیت ومقاومت درمقابل لغزیدن این کفپوش آن را برای اکثرفضاهای محل کار مناسب کرده است.

  • فرش  و کاشی کاری فرش

به خاطر کیفیت و زیبایی کاشی های فرش در قسمت ادارات کاربرد دارد است. میتوان کاشی های جداگانه را در صورت لزوم ریخته و جدا کرد، این امر موجب منعطف شدن، دسترسی به کفپوش های بلند شده و صرفه جویی در اتلاف متریال می شود.

مزیت استفاده از برند ورتینا در اجرای ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی موردنظرتان  :

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت های عمرانی سازه  می‌باشد که قادر به رائه خدمات زیر به شما مهندسین ، انبوه سازان و مصرف کنندگان گرامی می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و روف گاردن  و نورپردازی ها

ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید ، ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است .

شما اگر میخواهید ملکی را بفروش برسانید ، اگر میخواهید در یک ملک سکونت کنید و یا هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید .

اگر افتخار دادید و مارا به عنوان یک متخصص انتخاب کردین ، از شما درخواست میکنیم که به ما اعتماد کنید .

شماره تماس: 09-88288307-021


برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.