vertina tabligh

یک اتاق کوچک را چگونه بزرگتر نشان دهیم؟

یک اتاق کوچک را چگونه بزرگتر نشان دهیم؟

هنگام مجهز نمودن فضاهای کوچک، همه چیز اهمیت دارد. با چند المان خوب و انتخاب‌های طراحی هوشمندانه، قادر خواهید بود در واقع یک اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهید. فنون رنگی، نوع چیدمان مبل‌ها، گذاشتن آینه و طراحی خلاقانه نور قادر است چشم را بفریبد و فضای داخلی را بسیار بزرگتراز آنچه که هست جلوه دهد.

چگونه یک اتاق کوچک را بزرگتر نمایش دهیم؟

  • کنتراست‌ها و رنگ‌های روشن به کار ببرید که یک اتاق کوچک را بزرگتر نشان می‌دهد.

در اینجا شیوه بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک با رنگ را توضیح می‌دهیم. در دنیای طراحی، به خوبی شناخته شده است که رنگ‌های روشن فضا را بزرگ ‌تر و روشن‌ تر نشان می‌دهند. نور و دیوارهای روشن انعکاس بیشتری ایجاد می‌کنند و فضایی را باز و مطبوع می‌کنند که به زیاد کردن اثر نور طبیعی کمک می‌کند. سایه‌های تیره نور را جذب می‌کنند و اتاق‌ها و فضاهای مورد نظر را کوچک‌تر می‌کنند. دیوارهای برجسته برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک راه دیگری است. دیوارهای برجسته به فضای تزئینی رنگ اضافه می کنند.

این سوال پیش می‌آید چه رنگ‌هایی یک اتاق کوچک را بزرگتر نشان می‌دهند؟ برای داشتن جلوه ای بهینه، رنگ‌های ملایمی مانند سفید مایل به قرمز، آبی و سبز را به کار ببرید و همیشه به یاد داشته باشید که فضاهای روشن تر بزرگتر و جذاب تر جلوه می‌کنند. در اینجا یک راه حل دیگر وجود دارد: سعی کنید تزئینات و قالب‌های دیوار خود را با رنگ روشن تر از دیوارهای خود رنگ کنید. با انجام این کار، دیوارها دورتر نشان داده می‌شوند و اتاق مورد نظر شما بزرگتر به نظر می‌رسد

رنگ‌های دیوار و مبلمان را با هم هماهنگ کنید. رنگ‌های متضاد تمایل دارند یک فضا را از هم بپاشند و آن را حتی کوچک‌تر از آنچه هست نشان دهند. تکه‌هایی از مبلمان که با رنگ دیوار هماهنگی دارند با فضا ترکیب می‌شوند و توهم فضای بزرگ‌تری را به وجود می‌آورد.

  • مکان مور نظر خود را با نورپردازی خلاقانه باز کنید.

نور طبیعی باعث می‌شود فضای داخلی هر اتاق بازتر دیده شود و آن را بزرگتر نشان می‌دهد. اگر نور طبیعی در دسترس داشته باشید گزینه بسیار خوبی است. با استفاده از وسایل روشنایی چند افکت خلاقانه به کار ببرید و اضافه کنید. از این که چگونه این کار خلاقیت کوچک می‌تواند تفاوت بزرگی به وجود آورد شگفت زده خواهید شد. لامپ‌های بیشتری اضافه کنید یا روشنایی توکار را نصب کنید.

اگر به نور طبیعی دسترسی دارید، وارد کردن آن به خانه به وسیله پنجره‌های بزرگ موجب می‌گردد یک اتاق کوچک را به فضای باز متصل کنید و دیگر فضای شما را محدود نشان نمی‌دهد. پوشش‌های شفاف پنجره‌ به کار ببرید، یا آنها را به طور کامل به عقب بکشید تا نور بیشتری وارد شود. اگر دید بد است، گیاهان یا گل‌ها را در نزدیکی پنجره‌ها قرار دهید و از لامپ‌ها برای روشن کردن فضا استفاده کنید.

هر چیزی از جایگزینی پرده‌های تیره با پرده‌های روشن و روشن گرفته تا تغییر چند پارچه با رنگ‌های ملایم‌تر، صفحه بصری شما را طولانی‌تر می‌کند و احساسی جادار ایجاد می‌کند.

  • بهم ریختگی در اتاق را تقلیل دهید.

اتاق خود را مرتب و منظم نگه دارید. نه تنها مرتب سازی باعث شادی بیشتر می‌شود، بلکه هیچ چیز به اندازه لوازم زیاد فضای کوچک را تنگ تر نشان نمی‌دهد. با چیدمان منظم یا دور از دید، فضایی که در نظر است مرتب و باز به نظر می‌رسد.

سبک مینیمالیسم نیزبرای دیوارهای شما مناسب می‎‌باشد. دیوارهای خود را با تصاویر زیاد پوشش ندهید. وقتی به این فکر می‌کنید که چگونه یک اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهید، یک نقاشی بزرگ بهتر از یک گروه نقاشی کوچک است.

سعی کنید کف یک اتاق کوچک را تا حد امکان شفاف نگه دارید. برای ایجاد توهم فضای بیشتر، فرش‌های کوچک را با فرش‌های بزرگ جایگزین کنید.

یک اتاق کوچک-003
یک اتاق کوچک
  • یک نقطه کانونی به وجود آورید.

این را در نظر داشته باشید که چگونه یک اتاق کوچک را با به کارگیری یک نقطه کانونی بزرگتر نشان دهید. در اتاق غذاخوری، احتمالاً این میز است که نقطه کانونی می‌شود . در اتاق خواب، تخت این مرکز است. آن نقطه کانونی را به ستاره اتاق مبدل کنید. مبلمان را طوری چیدمان کنید که تمرکز روی آن بخش باشد.

یک اتاق کوچک-004
یک اتاق کوچک
  • از آینه در اتاق استفاده کنید.

آیا تا به حال این سوال را از خود پرسیده اید که “آیا آینه‌ها اتاق را بزرگتر نشان می‌دهند؟ آینه‌ها این امکان را ایجاد می‌کنند یک اتاق کوچک شما را بزرگتر و بازتر نشان دهند. از یک نقطه کانونی برای فضای مورد نظر خوداستفاده کنید و آینه‌های خود را به سمت آن زاویه دهید تا توهم عمق به وجود آورید. همچنین آینه‌ها نور طبیعی و مصنوعی را منعکس می‌کنند تا اتاق را در طول روز و شب روشن تر کنند. قرار دادن آینه در نزدیکی پنجره برای انعکاس دنیای بیرون بسیار موثر است.

آینه های روی دیوارها و میزهای شیشه ای نیز به اتاق شما حس بازتری می دهند یا از درهای کابینت آینه ای استفاده کنید. آیا تا به حال به آینه روی زمین فکر کرده اید؟ این روش هوشمندانه دیگری برای بزرگتر نشان دادن اتاق است.

  • با مبلمان خلاقیت ایجاد کنید.

استفاده از مبلمان مناسب یک راه کلیدی برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک است. نکته ای که قابل توجه است این که  از مبلمان چند منظوره استفاده کنید، مانند صندوقچه ای که می‌تواند به عنوان میز قهوه خوری، مبل تختخواب شو یا تختخواب با کشوهای ذخیره سازی هم باشد. میزهای ناهارخوری قابل افزایش، میزهای تاشو و میزهای تودرتو، که قادر هستند در مواقعی که به آنها نیاز ندارید، در جای خود قرار گیرند، نیز انتخاب‌های مناسبی برای این زمینه هستند.

به خاطر داشته باشید که مبلمان بلند و حجیم می‌توانند فضای زیادی را اشغال کنند. مبل و صندلی هایی با دست های باز و پاهای باز انتخاب کنید. این اجازه می دهد تا نور در زیر مبلمان فیلتر شود و اتاق را هواتر نشان دهد.

وقتی مبلمان و لوازم جانبی جلوی دید اتاق را می‌گیرند، کم حجم به نظر می‌رسد. با جابجایی اثاثیه به بیرون فضا را بازتر کرده و آن را بزرگتر نشان می‌دهید. یک میز کم ارتفاع را انتخاب کنید و قطعات بزرگ و بلند را به جای بیرون در فضای باز در امتداد دیوار قرار دهید. اگر کفپوش دیده شود، اتاق بزرگتر به نظر می‌رسد.

یک اتاق کوچک-002
یک اتاق کوچک
  • چیدمان اتاق خود را به حداکثر برسانید.

مبلمان خود را متناسب با اندازه اتاق تنظیم کنید. مبلمان بزرگتر را کنار دیوارها قرار دهید تا فضای باز را به حداکثر برسانید و اتاق را بزرگتر نشان دهید. همچنین، مسیرها را مسدود نکنید. اگر مبلمان و لوازم جانبی جلوی دید اتاق را بگیرند، تنگ به نظر می‌رسد.

سوالات متداول

چه رنگ‌هایی یک اتاق را بزرگتر نشان می دهند؟

اگر به دنبال رنگ‌هایی می‌گردید که اتاق را بزرگ ‌تر نشان می‌دهند، به دنبال رنگ‌های روشن مانند سفید کم رنگ، آبی غبارآلود، خاکستری روشن و سبز باشید. اگر می‌خواهید اتاق نشیمن خود را بزرگ‌تر نشان دهید، از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید که نور بیشتری را منعکس می‌کنند و فضا را بازتر می‌کنند.

آیا وسایل توکار اتاق را بزرگتر نشان می‌دهند؟

شما می‌توانید یاد بگیرید که چگونه با استفاده از مبلمان داخلی یا چند منظوره، یک اتاق را بزرگتر نشان دهید. این باعث می‌شود فضای ذخیره سازی با ارزش را نیز به حداکثر می‌رساند.

چه سبک مبلمانی می‌تواند اتاق را بزرگتر نشان دهد؟

مبلمان چند منظوره، یا قطعاتی که می‌توانند مانند سایر موارد دو چندان شوند، راه خوبی برای بزرگتر جلوه دادن اتاق هستند.

سخن پایانی

از گزینه‌هایی که شامل سقف‌های سفید، کف‌پوش‌های چوبی سبک و استفاده نکردن از پنجره‌های شلوغ گرفته تا روش‌های هوشمندانه با آینه‌ها، اگر به دنبال ایده‌هایی برای اتاق نشیمن کوچک هستید که صرفاً فضا را افزایش می‌دهند، این نکات تخصصی مفید خواهند بود.

چه به دنبال ایده‌های اتاق نشیمن کوچک برای آپارتمان‌ها هستید یا می‌خواهید یک اتاق کوچک را بزرگ ‌ترجلوه دهید، پیشنهادات مشاوران و متخصصان ما به شما کمک خواهد کرد.

مزیت برند ورتینا:

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت های عمرانی سازه می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و سقف ساختمان
  • طراحی داخلی (دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب و طراحی کابینت، طراحی اتاق کودک و…)
  • انواع کابینت(mdf، پانل روکش چوبی، کابینت ممبران و…)

امیدواریم این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر قصد دارید میخواهید ملکی را به فروش برسانید. اگر می‌خواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص در این زمینه را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا بعنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست می‌کنیم که به ما اعتماد کنید.

شماره تماس: 09-88288307-021