vertina tabligh

کفپوش سرامیک و کاشی در چه مکان‌هایی بیشتر کاربرد دارد؟

کفپوش سرامیک و کاشی در چه مکان‌هایی بیشتر کاربرد دارد؟

کفپوش سرامیک و کاشی غالبا تنها متریال کفپوشی باشد که واقعاً در هر فضایی از خانه کاربرد دارد. معمولا در آشپزخانه‌ها و سرویس بهداشتی و همچنین سرسراها، اتاق‌ها و دیگر اماکن پرتردد به کار برده می‌شود. اما بسیاری از خانه‌ها، خصوصا در آب و هوای گرم، از کفپوش سرامیک و کاشی استفاده می‌کنند تا در بخش‌های نشیمن و اتاق‌خواب‌ها نیز تأثیر زیادی داشته باشند. اگر ایرادی در این کفپوش‌های مقاوم و زیبا موجود است، این مورد که می‌تواند سخت و سرد باشد و نصب آن اندازه ای مشکل باشد.

کاشی‌های از جنس سرامیک سطح سخت و محکمی دارند که خاک، گرد و غبار، گرده یا سایر مواد حساسیت‌زا را به خود جذب نمی‌کند یا روی آن‌ها نگه نمی‌دارد. شما قادر هستید این آلودگی را با دستمال یا اسفنج پاک کرد. این قابلیت کمک می‌کند تا هوا از مواد تحریک کننده ای که می‌تواند برای مبتلایان به آسم و آلرژی ضردد داشته باشد، محافظت شود.

کاشی و سرامیک یکی از بهترین گزینه‌های کفپوشی است که می‌توانید برای ملک خود انتخاب کنید. در هر قسمت از خانه به خوبی کار می‌کند، اما بیشتر استفاده به طور مناسب در حمام، روی زمین و دیوار، آشپزخانه و سایر مناطق پرتردد است. این بسیار مهم است که چگونه بهترین کفپوش را برای آشپزخانه خود انتخاب کنیم و یا حتی انتخاب بهترین کفپوش برای بخش‌های دیگر در منزل و محل کار.

کاشی‌های سرامیکی از چه موادی ساخته شده اند؟

در دنیای باستان، سرامیک‌ها صرفاً موادی بودند که از خاک رس ساخته می شدند، مانند سفال. در دنیای مدرن، پیشرفت‌های تکنولوژیکی تعریف این واژه را گسترش داده است. امروزه از موادی به نام “سرامیک‌های پیشرفته” برای ساختن همه چیز از ایمپلنت‌های پزشکی گرفته تا آهنرباهای یخچال استفاده می‌شود! خود کاشی‌ها معمولاً از مخلوط آب، ماسه و خاک رس ساخته می‌شوند.

سه نوع مختلف کفپوش سرامیک و کاشی وجود دارد که می توانید از بین کاشی‌های لعاب دار، کاشی‌های دیواری و کاشی‌های کف انتخاب کنید.

  • کاشی و سرامیک لعابدار

کاشی‌های لعاب دار با پوشش محافظی پوشانده شده اند که می‌تواند از مات تا براق متفاوت باشد. روکش‌های مات برای طرح‌های سنگ طبیعی عالی هستند و برای اکثر کاربردها توصیه می‌شوند. کاشی‌های سرامیکی براق از نظر ظاهری شیک هستند و ظاهری صیقلی به فضا ارائه می‌دهند. پرداخت‌های براق برای نصب دیوار توصیه می شود.

  • کاشی دیوار

کاشی‌های دیواری در دیوارها و بخش های دیواری برجسته استفاده می‌شوند. کاشی‌های دیوار با طرح‌های متنوع کاشی، واقعاً می‌توانند یک عنصر طراحی چشمگیر به اتاق اضافه کنند.

  • کاشی‌های کف

کاشی‌های کف بیشتر در بخش مات پوشش قرار می‌گیرند. هنگام پیدا کردن کاشی سرامیکی که دوست دارید، حتما بپرسید که آیا برای نصب کف مناسب است یا خیر. کفپوش سرامیک و کاشی زمان نصب به عنوان کفپوش می‌تواند بسیار بادوام باشد.

هزینه کفپوش سرامیک و کاشی

کفپوش سرامیک و کاشی می‌تواند یکی از مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین متریال‌های کفپوش باشد.با این وجود، همان طور که به سمت کاشی‌هایی با ظاهر بهتر و نصب حرفه‌ای می‌روید، کفپوش سرامیک و کاشی به راحتی می‌تواند به اندازه کفپوش‌های چوبی با کیفیت هزینه بر باشد. آمار صنعت ملی نشان می دهد که کفپوش سرامیک و کاشی که به صورت حرفه ای نصب می‌شود می‌تواند حداقل و حداکثر قیمتی بر اساس کیفیت کاشی و سختی نصب داشته باشد.

کفپوش سرامیک و کاشی -005

تعمیر و نگهداری کفپوش سرامیک و کاشی

نگهداری از کفپوش‌های با متریال سرامیکی نسبتاً آسان است. به ویژه کاشی‌های لعاب دار، که دارای یک لایه محافظ سخت روی آنها هستند که آنها را در برابر آب و بیشتر لکه‌ها غیرقابل نفوذ و محافظت می‌کند. اساسی ترین دلیل ترجیح این متریال نسبت به دیگر مصالح این که مناسب برای مناطق مرطوب از جمله حمام، آشپزخانه و اتاق‌های خشکشویی است. کثیفی، لکه‌ها و مایعات روی سطح قرار می‌گیرند و به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی آنها را پاک کنید و از بین ببرید.

تعمیر و نگهداری معمولی شامل جارو کردن یا جاروبرقی با ضمیمه برس نرم است تا کف را عاری از کثیفی و آشغال کند. اگر لکه‌های ثابتی رخ داد، می‌توانید تقریباً از هر پاک‌کننده‌ی سنگینی بدون نگرانی به کار ببرید.

در حالی که بیشتر کاشی‌های سرامیکی کف لعاب‌دار هستند، کاشی‌های سرامیکی بدون لعاب وجود دارند. برای محافظت از سطح آنها در برابر مایعات و لکه‌ها باید آب بندی شوند. در انواع کاشی‌ها، مواد دوغاب در مابین کاشی‌های مستعد رطوبت و لکه برای محافظت باید به طور مرتب استفاده گردند.

کفپوش سرامیک و کاشی درمواجهه با صدمات فیزیکی بسیار بادوام است اما ترک خوردگی قادر است ناشی از نصب نامناسب یا مشکلات در بخش زیرسازی کاشی باشد. اگر کفپوش سرامیک و کاشی به خوبی نگهداری شود، یک نصب با کیفیت می‌تواند صدها سال دوام داشته باشد. اگر یک کاشی به دلیل ضربه شدید ترک بخورد، فرآیند تعویض کاشی نسبتاً فرایندی ساده است.

طرح‌های کفپوش سرامیک و کاشی

فنون ساخت مدرن به تولیدکنندگان سرامیک و کاشی این اجازه را می‌دهد تا موادی بسازند که می‌توانند به روش‌های متعدد چاپ یا برجسته سازی شوند. کاشی‌های جامد را می‌توان با طرح‌ها یا نقوش سفارشی ادغام نمود. آنها این توانایی را دارند برای تولید متفاوت ظاهر بسیاری از چوب‌های سخت و سنگ‌های طبیعی چاپ‌های متنوع شوند. در نهایت، خود کاشی‌ها را می توان برش داد و به شکل مثلث، مستطیل و اشکال دیگر درآورد. کفپوش سرامیک و کاشی برای هر سبک خانه ای متناسب است.

نصب و راه اندازی

نصب کفپوش سرامیک و کاشی کار فشرده ای است و نصب آن تا حدودی مشکل است. نصب صحیح کاشی کفپوش با لایه ای از تخته سیمانی روی زیرزمین‌های چوبی شروع می شود. سپس کاشی‌ها با استفاده از چسب نازک سیمانی به تخته پشتی چسبانده می‌شوند و نصب با پر کردن درزهای بین کاشی‌ها با دوغاب به سرانجام می‌رسد.

صاحبان خانه‌هایی که می خواهند کاشی خود را نصب کنند باید مراقب باشند محصولاتی را انتخاب کنند که نصب نسبتاً آسانی داشته باشند و از کاشی‌های دارای مشکل خودداری کنند.

برخی از کاشی‌های سرامیکی کف می‌توانند بسیار سنگین باشند و همه کاشی‌ها برای جلوگیری از ترک خوردن به یک قاب کف محکم نیازمند هستند.  کاشی ممکن است همیشه برای نصب در طبقات بالا یا کف با ساختار کف نامناسب، مناسب نباشد.

کفپوش سرامیک و کاشی -003

راحتی و آسایش کفپوش سرامیک و کاشی

سرامیک بسیار سخت است و همین سبب شده تا تمیز کردن و نگهداری آن را آسان می‌کند. برعکسی تمیزی آسان، این قابلیت نیز می‌تواند ایستادن روی آن را سخت و ناراحت کننده کند. بر خلاف کفپوش‌‌های ارتجاعی، سرامیک‌های سخت را نمی‌توان با استفاده از لایه‌های زیرین نرم کرد. برای اماکنی که افراد ناگزیر هستند برای مدت طولانی بایستند مناسب نیست. سختی در آشپزخانه‌ها نیز می‌تواند یک مشکل به نظر برسد، جایی که ظروف اگر سطح سخت باشد به احتمال زیاد می‌شکند.

در حالی که برخی از کاشی‌ها گرما را نسبتاً خوب نگه می‌دارند، همه کاشی‌ها در هوای سرد، یخ و سرد می‌شوند، که می‌تواند اول صبح به انگشتان پا شوک وارد کند یا حقیقتی نامطلوب روی پاهای بدون حفاط در حمام باشد. تنها راه مقابله با کاشی سرد، گرمای داخل کفپوش است، یا تشک‌های الکتریکی زیر کاشی یا گرمایش از کف.

کاربردهای کفپوش سرامیک و کاشی

کفپوش سرامیک و کاشی هم به دلیل قیمت پایین و هم به دلیل ظاهر زیبایی، یکی از متریال‌های پرکاربرد در دکوراسیون داخلی است. این کاشی‌ها غالباً از مخلوطی از خاک رس قرمز یا سفید و سایر مواد ساخته می‌شوند و سپس لعاب می‌شوند. این لعاب به کاشی دوام می‌بخشد و رنگ و نقش کاشی را بر عهده دارد.

کفپوش سرامیک و کاشی -001

کاربردهای این کاشی‌ها عبارتند از:

کف سازی – اصلی ترین استفاده از کاشی و سرامیک در کف سازی است. اکثر ساختمان‌های مسکونی ترجیح می‌دهند از کفپوش سرامیک و کاشی در آپارتمان‌ها به کار می‌روند. هزینه کم، راحتی در استفاده و تنوع زیاد اشکال و اندازه‌های موجود، آنها را برای این منظور ایده آل می‌کند.

دیوارها – کفپوش سرامیک و کاشی را می‌توان روی دیوارها چه داخلی و چه خارجی به کار برد. در دیوارهای داخلی، می‌توان از آنها برای ساختن الگوها یا تغییر سریع رنگ ا‌تاق استفاده کرد. در حالی که روی دیوارهای خارجی می توان از آنها برای ایجاد یک اثر خنک کننده استفاده کرد، زیرا گرما را جذب نمی‌کنند.

پیشخوان آشپزخانه: کاشی‌های سرامیکی نیز انتخاب خوبی برای رویه‌ها هستند، زیرا لعاب آن‌ها را به طور کلی در برابر آب و لکه مقاوم می‌کند و به راحتی می‌توان آن‌ها را تمیز کرد. با این حال، این کاشی ها مستعد خرد شدن هستند، بنابراین باید مراقب باشید.

پاسیو – در اینجا نیز، تنوع زیاد رنگ‌ها و الگوهای موجود، و ارزان بودن نسبی نسبت به کاشی های سنگی، کاشی های سرامیکی را به یک انتخاب محبوب تبدیل کرده است. همچنین، خواص ضد آب آنها به آنها فرصت مب‌دهد تا در آب و هوای مرطوب دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشند، اما باید مراقب بود که از تجمع آب ممانعت شود.

مسیرهای پیاده روی – مسیرهایی که از میان باغ ها و پارک‌ها می‌گذرند نیز به دلیل الگوهای فراوان موجود در بازار به طور کلی از کاشی‌های سرامیکی ساخته شده اند که به مسیرها اجازه می‌دهد طراوت و غیر تکراری باشند.

سخن پایانی

انواع کفپوش ساختمانی وجود دارد. کاشی‌های سرامیکی ضد آب هستند، که آنها را برای سرویس بهداشتی، از جمله حمام‌های مفهومی باز با ظاهری مرمرین، مناسب تر است.‌

از آنجایی که کاشی‌ها غیرجذب هستند و به راحتی تمیز می‌شوند، در آشپزخانه‌ها نیز محبوب هستند، جایی که ممکن است آن‌ها را در چیدمان‌های چشم نواز پشت سر هم بیابید.

زمانی که کاشی و سرامیک به درستی درمان و نگهداری شود، برای استفاده در فضای باز نیز به اندازه کافی سخت است و برای پاسیوها، عرشه‌ها و سایر محوطه ها یا حیاط‌ها کاربرد دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می‌توانیم بازسازی شما را به واقعیت تبدیل کنیم و یا شما در رابطه با تمامی موارد مورد نیاز راهنمایی کنیم با ما در تماس باشید.