vertina tabligh

چرا پانل روکش چوبی در کابینت آشپزخانه مناسب است؟

چرا پانل روکش چوبی در کابینت آشپزخانه مناسب است؟

به طور کلی دکوراسیون آشپزخانه یکی از موضوعاتی است که در طراحی داخلی خانه اهمیت دارد. در این مقاله به بررسی پانل روکش چوبی به عنوان یک متریال که هم زیبایی و هم ماندگاری به همراه دارد می‌پردازیم. در اینجا به بررسی معایب و مزایا و شیوه محافظت و نگهداری از آن پرداخته می‌شود.

پانل روکش چوبی چیست؟

پانل روکش چوبی مجموعه ای از برش‌های نازک چوب است که روی یک لایه از تخته سه لا، چوب صنایع دستی یا تخته خرده چسبانده شده است. دو گونه اصلی  از روکش وجود دارد: روکش چوب طبیعی و روکش چوب مهندسی شده. الگوهای ذاتی در روکش طبیعی بدون تغییر برقرار می‌ماند ، در حالی که روکش مهندسی شده از چوب بازسازی شده، اغلب صنوبر یا سایر چوب‌های کاشت، رنگ آمیزی شده است تا ظاهر ویژه ای پیدا کند.

پانل روکش چوبی یک روکش سطحی است که هم تزئینی است و هم محافظ. برای اضافه کردن گرما، محیط، سبک و لمس طبیعت به آشپزخانه سفارشی خود، می‌توانید از بین تنوع عظیمی از انواع و رنگ‌ها انتخاب کنید.

شیوه برش دادن چوب، الگوی دانه در روکش را مشخص می‌کند. کاهش محبوب عبارتند از ؛ برش برای تاج، که دارای قوس‌های برجسته و بیضی شکل در داخل است. یک چهارم برش، که با الگوی خطوط مستقیم در دانه مشخص می‌شود. برش چرخشی، که اغلب در تخته سه لا به کار می‌رود و دانه ای چند رنگ و چرخشی به وجود می‌آورد.

پانل‌ روکش چوبی مزایای کمی نسبت به چوب جامد دارند، زیرا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه ترهستند. همچنین این پانل‌ها سازگار با محیط زیست هستند. این پانل‌ها کمتر آماده پیچ ​​خوردگی یا ترک خوردگی هستند. ضعف اصلی این نوع روکش این است که بدون در نظر داشتن آشکارسازی لایه پایینی قادر به شکل دادن نیست.

شما این امکان را دارید تفاوت بین روکش و چوب جامد را به وسیله وجود نوار لبه مشخص کنید. یک تکه نازک از چوب جامد که برای پوشاندن لبه ناتمام رویه استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از پانل روکش چوبی در آشپزخانه شما

انتخاب رنگ: روکش رنگ، بافت را به فضایی بی روحی اضافه می‌کند. روکش همچنین قادر است رنگ آمیزی شود تا از جنبه زیبایی بیشتر به کار رود.

نرمی: روکش می‌تواند آشپزخانه لبه سخت را نرم تر نمایش دهد.

طبیعی بودن: روکش به خوبی با سایر مواد طبیعی (مانند سنگ مرمر یا سنگ) در فضای آشپزخانه و اطراف آن ادغام می‌شود.

انعطاف پذیری در طراحی و پایداری شکل: روکش به نسبت چوب‌های جامد ارزان تر است. در سایزهای بزرگتر ورق برای انعطاف پذیری بیشتر طراحی موجود است و مقاومت بهتری در برابر ترک خوردگی و پیچ خوردگی دارد.

معایب استفاده از پانل روکش چوبی در آشپزخانه شما

بازسازی آن مشکل است: ترمیم خراش از روی روکش شفاف می تواند مشکل باشد. گازهای عمیق از لایه روکش عبور می‌کنند و لایه زیرین را آشکار می‌کنند که تعمیر مجدد آن دشوار است.

در دمای بالا تغییر رنگ می‌دهد: در صورت امکان از روکش در مناطق با درجه حرارت بالا، مانند پشتی اجاق گاز خودداری نمایید. زیرا چوب و روکش شفاف با قرار گرفتن در معرض طولانی دمای بالا می‌تواند تغییر رنگ دهد.

با آب سازگاری ندارد: در صورت امکان از استفاده از روکش در مناطق مرطوب ممانعت کنید. پوشش شفاف روکش را در برابر رطوبت محافظت میکند ، اما اگر این روکش با قرار گرفتن در معرض طولانی رطوبت ممکن است به مشکل بر بخورد.

با جا گرفتن در مقابل اشعه ماوراء بنفش تغییر رنگ می‌دهد: تمامی روکش‌ها، خصوصا روکش‌هایی که دارای رنگ هستند، در مقابل نور تغییر رنگ می‌دهند. تولید کنندگان قادر هستند و باید از بازدارنده‌های UV در پوشش شفاف خود برای کمک به مبارزه با این مشکل استفاده کنند.

روکش باید در هر دو طرف کار به یک اندازه باشد: اگر سطح پشتی هر روکش با قسمت جلو برابر نباشد، صفحه امکان خم شدن دارد. استفاده از روکش یکسان در دو طرف موجب برقراری تعادل در داخل پنل و حفظ شکل آن می‌شود. مطمئن شوید که سازنده آشپزخانه یا نازک کاری شما از این اصل استفاده می‌کند.

اگر به موضوع پوشش شفاف توجه کنید، این یک سیستم پوشش پلی اورتان است که اساساً یک مانع محافظتی برای چوب و سطح ایجاد می‌کند. بسیاری از شرکت‌های آشپزخانه کت‌های شفاف متنوع به کار می‌برند. برخی از آنها سطح براق روی سطح اضافه می‌کنند که باعث می شود روکش بسیار براق دیده شود. مابقی یک لایه مات بسیار ضخیم بزنید. روش ترجیح داده شده برای اکثر شرکت‌های آشپزخانه و نجاری پانل‌ روکش چوبی است که رویکرد طبیعی تری دارد و از یک لایه یکنواخت در حدود 30 درصد سطح براق استفاده می‌کنند. این روکش به راحتی تمیز می‌شود .

پانل روکش چوبی -03

شیوه نگهداری از پانل روکش چوبی

در یک آشپزخانه، سنگ طبیعی روشن با روکش تیره برای داشتن ظاهری چشمگیر همخوانی ندارد. به علاوه برای محافظت بیشتر پانل روکش چوبی، یک ورق شیشه ای در روی ان می‌کشند.

پانل روکش چوبی ساده ترین ماده برای نگهداری نیست اما برای استفاده ازآن توصیه می‌شود این کارها انجام شود:

  • اگر در زمان استفاده چیزی روی آن ریخت، سریعا آن را تمیز کنید.
  • برای تمیز کردن سطح پانل روکش چوبی مواد شیمیایی قوی یا پاک کننده‌های ساینده ممانعت کنید. با استفاده از این تمیز کننده‌ها پوشش شفاف به مرور زمان از بین می رود.
  • برای تمیز کردن یا پاک کردن روغن روی پانل روکش چوبی از یک پارچه نرم میکروفیبر استفاده کنید.
  • اگر تصمیم دارید روی میز با این روکش چیزی میل کنید، برای محافظت بیشتر از یک صفحه شیشه ای استفاده کنید.
  • از کشیدن یا ضربه زدن با اجسام سنگین به روی پانل روکش چوبی خودداری کنید.

در صورت داشتن مشکل یا والی در این رابطه، برای مشاوره و راهنمایی با متخصصان و مشاوران ما در ورتینا تماس بگیرید.

اگر به دنبال استفاده از روکش در آشپزخانه هستید به نکات زیر توجه کنید؟

پانل روکش چوبی محصولی است که می‌تواند هزینه سنگین تری به نسبت درب پلی اورتان داشته باشد. همه تولید کنندگان کابینت‌های آشپزخانه سبک‌های مختلفی برای کار با روکش و به کارگیری از آن در طرح آشپزخانه خود دارند. به عنوان تولید کننده آشپزخانه‌های سبک اسکاندیناوی، کار با پانل روکش چوبی کاربرد فراوان دارد. ما بسیار خرسندیم که شما را با نمونه کارهای خود آشنا کنیم تا نحوه عملکرد ما را در استفاده از این پانل روکش چوبی در کابینت آشپزخانه ببینید.

بیشتر از هر خصوصیت دیگری، این کابینت‌هایی است که شما متناسب با آن انتخاب می کنید که سبک و احساس اتاق شما را تعیین می کند. طرح ها و مواد زیادی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد، اما در میان پرکاربردترین آنها پانل روکش چوبی و کابینت‌های چوبی جامد هستند.

یک عامل مهم دیگر در به کارگیری کابینت پانل روکش چوبی یا کابینت چوبی جامد، ظاهر زیبایی است که دارد. شما باید با چیزی که متناسب با سبک مورد نظر شماست پیش بروید.

قیمت پانل روکش چوبی برای کابینت آشپزخانه

قیمت یک ورق پانل روکش چوبی  برای کابینت اشپزخانه چقدر است؟

روکش چوب را از کجا می‌توانید خریداری کنید؟

میران ماندگاری و دوام این محصول به چه اندازه است؟

چگونه از این روکش محافظت کنیم؟

تمامی این موارد سوالاتی است که در زمان خرید پانل روکش چوبی و دیگر محصولات برای افراد پیش می‌آید. قیمت این محصول به تمامی این مواردی که ذکر شد بستگی دارد. یکی از فاکتورهایی که روی قیمت اثرگذار است لایه زیرین این روکش است که از چه متریالی استفاده شده است. برای اطلاع از این مورد با کارشناسان ما در ورتینا تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی کنند. ماباید بدانیم چگونه به بازسازی کابینت خود بپردازیم و چه عواملی را درنظر داشته باشیم.

پانل روکش چوبی -02

کابینت چوبی روکش چگونه است؟

کابینت‌های چوبی دارای روکش اغلب از دو گونه ساخته شده اند. نوارهای نازک از یک نوع چوب روی چوب ارزان تری وصل کرده اند که برای محافظت و زیبایی بدنه اصلی کابینت آشپزخانه استفاده شود. یعنی این که نما کابینت از چوب گرانتری تهیه شده است اما هزینه ساخت آن بسیار کمتر است. می‌توان آن را سمباده زد و یا رنگ آمیزی کرد.

کابینت های چوبی جامد چیست؟

کابینت‌های از جنس چوب جامد از یک نوع چوب جامد تهیه شده اند. این متریال را هم می‌توان مانند سایر محصولات چوبی سمباده زد، رنگ آمیزی کرد و یا  لاک زدایی کرد.

تصمیم گیری در مورد  انتخاب کابینت مناسب برای شما یک انتخاب شخصی است که به سلیقه و متناسب بودن با منزل شما بستگی دارد. با آگاهی از این فاکتورها، می‌توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما بهترین است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روکش و درب‌های چوبی جامد، با ما تماس بگیرید و تیم متخصصان ما آماده کمک به شما در پروژه کابینت جدید یا بازسازی آشپزخانه شما خواهند بود. به عنوان راهنمای انتخاب کابینت می‌توانیم به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم.

پانل روکش چوبی -04

مزیت برند ورتینا در مورد پانل روکش چوبی کابینت آشپزخانه:

تیم مبنا با برند تجاری ورتینا کادری متخصص در امر دکوراسیون داخلی و اجرای فعالیت های عمرانی سازه می‌باشد.

  • سبک شناسی و ایجاد هویت ساختمانی و مشاوره توسط تیم فنی و مهندسی.
  • طراحی و ارائه پلان های معماری متناسب با سبک مورد نیاز.
  • آنالیز کیفی و ریالی و اصلاح طرح متناسب با بوجه پروژه.
  • زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب.
  • تامین تجهیزات و بررسی کیفی مصالح و تجهیزات.
  • اجرای طرح توسط تیم متخصص و متعهد.
  • ارائه تضمین کیفی و خدمات سالانه.
  • به کارگیری دیوارهای پیش ساخته و سبک  و نقاشی ساختمان و پتینه کاری و سقف ساختمان
  • طراحی داخلی (دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب و طراحی کابینت، طراحی اتاق کودک و…)
  • انواع کابینت(mdf، پانل روکش چوبی، کابینت ممبران و…)

امیدواریم  این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. ما در اینجاییم تا شما راحت زندگی کنید. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است.

شما اگر میخواهید ملکی را بفروش برسانید. اگر میخواهید در یک ملک سکونت کنید. هر تغییری را برای بهبودی و ایجاد حس خوب را برای خود رقم بزنی نیاز دارید یک متخصص را درکنار خود داشته باشید.

اگر افتخار دادید و مارا بعنوان یک متخصص انتخاب کردین، از شما درخواست میکنیم که به ما اعتماد کنید.

شماره تماس: 09-88288307-021